Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trener grep med appolonsstang. Den er brukt i strongmansport, og er så tykk at man akkurat ikke får fingrene helt rundt. Å ta markløft med overhåndgrep der kjenner man i underarmene. Har dratt 114kg men repper helst på rundt 70. Kan også legge den over knebøyapparatet og prøve å henge så lenge som mulig

Lenke til kommentar

Kanskje de er svakest i overhånd og det er der de må ned?

Hvos jeg løfter over 200 så liker jeg å snu høyrehåna 180grader.

Pleier å snu på hvert sett som blir 3 forskjellige grep.

Prøver å unngå å bli svak i en av de, selv om jeg ikke har merket det enda, bare blitt fortalt av en på KK67 at det gjorde han ( ble svak i ett av grepene pga det aldri ble benyttet )

Ikke noe vitenskap ol her.

Lenke til kommentar

 

Er det "juks" med stropper rundt håndleddene og til stanga?

Bør heller ikke være nødvendig før du drar godt over 200, med mindre det er snakk om olyløft.

 

 

Bør og bør. Om ein brukar det på eit siste sett, så vil ein framleis bli sterkare i grepet. Forskjell på å bruke det på alle sett, og heilt på slutten. Det er sjølvsagt lurt å trene grep, men ingen katastrofe med stropper her og der.

Lenke til kommentar

Det går fint så lenge det ikkje er noko plage for deg. Det viktige er totalen i løpet av dagen, samt at du får i deg nok protein. Heller nok kaloriar med ein baguett enn for lite med salat. Skal du få i deg nok mat, er det viktig at kosthaldet er tilpassa deg og din kvardag. Er ein baguett til lunsj greit for deg, så tar du ein baguett til lunsj.

Lenke til kommentar

På slutten av en økt eller to i uka, legg så en stang 5cm under hendene stående.

For eks i knebøystativet ol.

 

Løft stangen og hold den i 30 sekunder.

Når man klarer lenger øker man vektene neste gang.

 

Fekk anbefalt å trene grep med fat grips av ein som driv med handbak. Då kunne ein trene med mindre vekter, og få trent heile handa meir uniformt. Meir trening heilt ut i fingertuppane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...