Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Så juks er greit sålenge mange nok gjør det? Den holdningen du, og altfor mange med deg, har til doping og annet type juks er det som skaper hele problemet til idretten. Det er sånne som deg som nedverdiger det som er et fantastisk konsept.

 

Det er altså greit å sabotere for konkurrentene dersom flere andre også gjør det?

 

 

Antidoping har aldri fungert og kommer aldri til å gjøre det. Dette er realiteten. Dopingtesting virker ikke, ergo bør doping legaliseres. Nettopp for å unngå juks, for jeg liker heller ikke at juks skal være en nødvendighet, men det er sånn det er. Vi kan ikke fjerne doping, men vi kan fjerne jukset og gjøre det likt for alle.

 

Hva om du prøver å se dette fra enkeltmenneskets perspektiv istedet? Du har supertalent og får proffkontrakt i et sykkellag. Du har trent hele livet og alltid drømt om å bli en av verdens beste. Og så finner du ut at hele laget er dopet og får beskjed om at det er dette som kreves for å lykkes. Hva gjør du da? Gir opp det du har drømt om hele livet fordi alle har løyet til deg om antidoping? Nei, da gjør du som hvilket som helst annet fornuftig menneske ville gjort: Doper deg og prøver å tjene 100 millioner kroner som idrettsutøver. Lett å sitte der med et par tusenlapper i banken og si at du ikke hadde "jukset" for X antall millioner, men tro meg du hadde gjort det

Endret av Forumtroll1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig i det forumtroll1 sier.

Er nok mange som sier de aldri i verden hadde dopet seg selvom det står om millionkontrakter, men hadde de faktisk stått der og hadde valget, gjennomsnittlønn hvis man ikke skriver under, eller doping og millioner i lønn hvis man skriver under, er det da noe tvil? ;)

 

Doping vil aldri bli borte fra sport punktum.

Jeg er enig i at aas burde bli legalisert, via lege og under oppsyn.

Er vel egentlig ikke noe vits i å dra frem en debatt om alkohol og røyk, og hvor mange som blir skadet av det i forhold til aas, for folk skal beskytte alkoholen og røyken så jævla uansett, og si at antallet som bruker aas er mye mindre, bare piss for å ikke diskutere legalisering det.

 

Tørr påstå at det nok ikke kun er forumtroll1 som bruker roidz, verken på dette forumet, eller fitnessbloggen for den del, men han skal ihvertfall ha kudos for å stå frem med det, anonym eller ei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Timeplanen min fremover kommer til å være veldig uforutsigbar, noe som fører til at jeg kan få problemer med å trene 3 ganger i uken med 1 hviledag i mellom hver økt. Går det greit å trene SL 5x5 to dager på rad, selv om du trener hele kroppen? Vet at 48t er optimal resitutusjonstid, men det for å kunne trene nok er jeg rett og slett avhengig av å trene 2 dager på rad til tider.

 

Har bare trent styrke i 5 måneder, så er fortsatt rimelig fersk på alt det her. Burde jeg heller gå over på en split?

 

Prøver på nytt, ser ut som om denne forsvant i diskusjonen :)

Lenke til kommentar

Det går bra hvis du klarer å prestere begge dagene. I begynnelsen av programmet er det ikke så tungt og man klarer fint å trene med 80 % av 5RM to dager på råd. Men når du er kommet langt og begynner å presse grenser, da vil du føle deg utslitt dagen etter ei økt.

Lenke til kommentar

Hvis restitusjonen er god nok skal det gå helt fint, men du kommer til å være mer avhengig av god dagsform. Jeg tar bøy hver dag, noen ganger kan jeg sette perser to dager på rad, andre ganger kan to relativt lette økter på rad føles kjempevanskelig.

 

For å gjøre det litt lettere for deg selv kan du mikse litt på reps og sets de dagene du trener to på rad. F.eks 6x3 på mandag og 3x6 på tirsdag. Du kan også bytte en av dagene med frontbøy og kjøre 6x3 med det.

Lenke til kommentar

På den andre siden driver Fagerli å tester ut noe snodig program med knebøy 3-4-5 dager på rad så uke pause eller hva det var. Skal på papirene gi uante effekter.

Spennende å se hve det blir til. Høres snodig ut.

 

Blir det 2 dager på rad hos meg kjører jeg "lett bøy" og dropper volumdelen.

 

48 timer er for nybegynnere, detter fort ned til 35-30ish etter en stund og helt ned i 8 med AS.

Men styrkeprogrem at det som krever lengst pause, ikke muskelen i seg selv , men nervesystemet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det umulig å si noe om hvordan man hadde reagert når du er på 99%, men må være 100% får å kunne vinne. Likevel så er det langt fra alle som doper seg, det finnes faktisk personer med integritet.

 

Et spørsmål til dere som godtar juks; finnes det noen grenser? Dere har jo nå sagt at juks i form av prestasjonsfremmende midler er godtatt, så hva med annen form for juks? Er det greit at jeg saboterer for konkurrenten dagen før en konkurranse? Er det greit at jeg fabrikere bevis som får andre tatt for doping? Er det greit at jeg "tar en Harding" og leier en hitman for å knuse kneskålene på konkurrenten min?

 

Hvorfor ikke? Hvorfor er en type juks mer godtatt enn en annen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg trener med X-size, et greit program. Men jeg vil ha større brystkasse, det føler jeg at jeg ikke får det av programmet. Noen tips?

 

Jeg har ganske mye fett i kroppen, jeg tror at jeg har ca 15% prosent. Har det noe å si? At brystet blir "mindre synlig". Dersom det er det, da fortsetter jeg bare med programmet. Tenker å deffe en gang i framtiden når jeg gidder, jeg lengter ikke etter sixpacks nå for å si det sånt. Men større brystkasse med tydelig "skille" er jo kult å ha :)

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Må kjøre volum utenfor benken også, for eks med manualer.

Så spise nok og ha rett progresjon og deload som et minumum.

15% er ikke ille, hormonmessig er 12-18ca egent bulkefase.

 

Burde kunne gjøre det på x-size, men trener du dag 1-4 på en uke så blir det jo egentlig bryst en gang på en uke og da er det ikke rart det stopper opp.

Lenke til kommentar

Burde kunne gjøre det på x-size, men trener du dag 1-4 på en uke så blir det jo egentlig bryst en gang på en uke og da er det ikke rart det stopper opp.

 

Jeg trener som regel mandag-tirsdag-torsdag-fredag, derav er det jo mandager og torsdager jeg trener bryst. På mandager trener jeg med benkpress 4x6 og dips 4x10 som er relevante med brystmuskler, på torsdager trener jeg skråpress 4x6 (droppsett, f.eks. 60kg - 65kg - 70kg - 60kg), benkpress manual 3x8 og flyes 3x8.

Er det for lite?

Lenke til kommentar

Er det fremoverbøyd dips såm tar mer på bryst en triceps så blir dette 2x uka for bryst med tanke på volumtreningen. Usikker på hvilken progresjon du har på dips, men det er gode rep på den.

 

 

Programmet prøver formye på en gang til å fokusere noen plass.

Det jeg gjør er å legge volumdelen av en gruppe kjøtt jeg vil fokusere på inn i 3 av dagene i uka.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det umulig å si noe om hvordan man hadde reagert når du er på 99%, men må være 100% får å kunne vinne. Likevel så er det langt fra alle som doper seg, det finnes faktisk personer med integritet.

 

Et spørsmål til dere som godtar juks; finnes det noen grenser? Dere har jo nå sagt at juks i form av prestasjonsfremmende midler er godtatt, så hva med annen form for juks? Er det greit at jeg saboterer for konkurrenten dagen før en konkurranse? Er det greit at jeg fabrikere bevis som får andre tatt for doping? Er det greit at jeg "tar en Harding" og leier en hitman for å knuse kneskålene på konkurrenten min?

 

Hvorfor ikke? Hvorfor er en type juks mer godtatt enn en annen?

 

Nei, disse formene for juks er ikke greit. Men innad i sykkelfeltet og russiske vektløftermiljø etc. er det faktisk en internjustis som sier at doping er en del av gamet. Hva de offisielle reglene sier er irrelevant så lenge disse reglene er idiotiske, det er de interne reglene som gjelder.

 

Ganske snodig å se på faktisk. Når Contador rykket fra Schleck idet Schleck sitt sykkelkjede hoppet av så ble dette regnet som usportslig. Men Schleck snakket IKKE piss om Contador da han ble dopingtatt. Det regnes som usportslig å støte ved punktering eller pissepause, men doping er helt greit i sykkelfeltet. Dette er bare sånn det er. Man følger regler som er fornuftige, men ikke idiotiske regler. For 40 år siden var det straffbart å være homofil i Norge, men det betyr ikke at det det var noe mer umoralsk da enn i dag. Skjønner du poenget? Idiotiske regler er idiotiske.

Endret av Forumtroll1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trener med X-size, et greit program. Men jeg vil ha større brystkasse, det føler jeg at jeg ikke får det av programmet. Noen tips?

 

Jeg har ganske mye fett i kroppen, jeg tror at jeg har ca 15% prosent. Har det noe å si? At brystet blir "mindre synlig". Dersom det er det, da fortsetter jeg bare med programmet. Tenker å deffe en gang i framtiden når jeg gidder, jeg lengter ikke etter sixpacks nå for å si det sånt. Men større brystkasse med tydelig "skille" er jo kult å ha :)

 

Ah, her er det mye som kan være "problemet", og det er vanskelig å peke det ut når man sitter på et diskusjonsforum og ikke vet noenting om personen man svarer.

Kroppsdysmorfi er vanlig innen fitness og kroppsbygging. Kanskje har du et urealistisk bilde av hvor stort brystet ditt skal være i forhold til resten. Hvor mye tar du i benk i forhold til knebøy og andre øvelser for eksempel? Trener du benkpress med stopp? Hvis du ikke gjør det, men istedet spretter opp fra brystkassen så er det suboptimalt for brystutvikling. En annen mulighet er at du rett og slett har dårlige gener for utvikling av pectoralis major. Vi har alle våre styrker og svakheter. Kanskje har du "dårlige" muskelfester sånn at brystet ditt ikke ser like kult ut som det gjør på en annen med samme mengde muskelmasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...