War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Det du egentlig mener er at du ønsker et nytt lovverk pga ikke alle AS er like "farlige" Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Det er ikke en studie men en statistikk over tilgjengelig data.. For øvrig så kan du med fordel unngå å vippe fokuset mot meg og heller fokusere på ball enn spilleren og er uheldig for diskusjonen. Ikke gi meg en helt unødvendig karakteristisk ved å skrive "motbydelig menneske..". At du personlig er helt uenig er helt greit, men det behøver ikke nødvendigvis gjøre det mer riktig og vitner mer om kognitiv dissonans. Ugh. Det er hentet fra en studie. Navnet på studien står på bildet... Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Det du egentlig mener er at du ønsker et nytt lovverk pga ikke alle AS er like "farlige" Det ønsker jeg sterkt. Hvis noen ønsker å bruke de mest helsefarlige steroidene som f. eks. Winstrol (jeg ville aldri brukt dette) så synes jeg ikke det skal være straffbart. Dette er mange uenig i, men da kan de i det minste legalisere de mer harmløse steroidene som Primo, Testo, Deca, Masteron etc. En bedre løsning er å legalisere alt, men heller øke prisene på de mest skadelige steroidene. På det svarte markedet er det helt motsatt. Der kjøres prisene på Anavar og andre gode steroider i taket fordi det handler om å tjene penger. Dette er en av mange negative konsekvenser av forbudet. Brudd på menneskerettighetene er det også. Straffe folk som ikke gjør noe galt, nei fy faen! Endret 7. mai 2014 av Forumtroll1 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Får jo ikke kjøpe dvitamin engang som er kraftigere en et par vitaminbjørner. (satt litt på spissen før noen smartinger skal google vitaminbjørner og dvitaminlovene) Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Ja, og bildet du viste til var en oversikt som også går igjennom systematiske gjennomganger hvor svakhetene blir diskutert. Disse tar med all tilgjengelig godt litteratur; altså både de som ikke viser negative og negative og diskuterer den totale betydningen av dette. Dette linket jeg til forrige side for andre interesserte her. Å utelukkende linke til pilot-studier og hevde et gitt standpunkt viser en manglende evne til å forstå kompleksiteten rundt vitenskap & metode. Så lenge det er en økt risiko for flertallet enn mindretallet kan få en negativ effekt så er det i seg selv god grunn til til å ikke gjøre dette lovlig til man vet nok. Samfunnet er kompleks nok og har flere aspekter enn at man kan anta på et altfor tynt grunnlag. Har et en farmakologisk effekt så vil det alltid ha en bivirkning, spørsmålet er om de eventuelle bivirkningene kan forsvare effekten som man ønsker å oppnå.Og man kan rett og slett ikke garantere at ugunstige fysiologiske bieffekter kan oppstå, selv om det er nok noen som er mye mindre potente enn andre så er det altså aldri en garanti. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Når det kommer til vitamin D så er det ikke dokumentert noen helseeffekter av å ligge over 40nmol/L. Anbefalt referanseverdi er satt til 50nmol for å sikre at de aller fleste skal ligge over 40. De nordiske anbefalingene er noe lavere enn en del andre land, men til gjengjeld er de også de eneste anbefalingene som også forutsetter noe soleksponering. D-vitamin bruker også reseptor, som er felles for andre betydningsfulle hormoner, vitaminer og reseptorer, deriblant testosteron og A-vit. Disse kjernereseptorene fungerer som antagonister og i isolerte store doser kan disse hemme hverandres funksjon. Alt etter hvordan enzymene som produserer disse variantene fungerer så kan konsentrasjonene av de ulike variere noe. Har man en effektiv omdanning til 1,25(OH)D i nyrene så kan høye nivåer av d-vitamin i blodet fort bli giftig mens for andre ikke og i Norge er man rett og slett konservative. Ulik polyforisme er altså grunnlaget for dette i Norge og i England når man gav "gigadoser" av vit D så ble det observert bløtlegging av vev. Andre befolkningsgrupper igjen tåler disse men det er grunnlaget for ukjente mekanismer rundt polyforisme som utgjør grunnlaget for vit-D. Edit: Med det sagt så hadde jeg nok ikke protestert om maks lovlig økt dose kosttilskudd hadde økt. (Selv om den akkurat har økt til litt nå.) Vitaminet er fortsatt lite toxisk men 4000 IE hver dag er overkill, dog trygt for mange - men trolig ikke for alle.) Endret 7. mai 2014 av Dukien Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Ikke bare er det lite sol her, men vi sitter jo bare å spiller eller trener i en kjeller^^ Ikke at det har noen sammenheng forøvrig, men en på trening med psoriasis ble helt fin på huden av en dose på 25IE hver dag fått av lege^^ Merkelig vitamin. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Enig. Vit D er en helt utrolig kompleksog nylig ble det funnet ut at en av metabolitene er aktiv og spiller en rolle i reguleringen. I vår pensum fra 2011 ble den beskrevet som "nedbrytning uten kjente funksjoner". Personlig skulle jeg ønske at mennesker kunne være mer ute i solen men det er også en invers sammenheng mellom overvektige og vitD status. Høyere masse krever mer vitD og overvektige sitter som regel mer inne. Det spekuleres om at man i norden er i ferd med å tilpasse seg et lavere vitD inntak om man skal sammenligne med andre deler av verden og det er nok plausibelt å tenke seg at dette er reelt. Denne har flere roller enn først antatt men det er ikke til å legge skjul på at den også er en slags "mote-vitamin" som eks vit-B var for et par år siden. Alt i alt synes jeg det er gode holdepunkter for å ta tilskudd av dette i norden for de fleste og tar jo det selv sammen med W-3. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Vits og ta betakaroten pisset ? sykt ot, men siden vi var i nabolaget 1 Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Så lenge det er en økt risiko for flertallet enn mindretallet kan få en negativ effekt så er det i seg selv god grunn til til å ikke gjøre dette lovlig til man vet nok. Samfunnet er kompleks nok og har flere aspekter enn at man kan anta på et altfor tynt grunnlag. Har et en farmakologisk effekt så vil det alltid ha en bivirkning, spørsmålet er om de eventuelle bivirkningene kan forsvare effekten som man ønsker å oppnå. Dette er en HELT bakvendt Arbeiderparti-måte å se saken på. La oss først bli enige om en ting. Det er ikke samfunnet som eier min kropp, det er jeg som bestemmer over den. At det da skal være STRAFFBART for meg å bruke testosteron (som er MYE tryggere enn alkohol) er helt sinnsykt, og det er brudd på helt grunnleggende menneskerettigheter om personlig frihet. Til tross for alt av voldtekter og konemishandling som skjer pga. alkohol så er det ingen som vil kriminalisere bruken av det, og alle synes det er gøy å gå på byen. Hva skjer om noen bruker testosteron? Kviser, økt muskelmasse og hyppigere ereksjoner. Så forferdelig! Dere lar dere ganske lett hjernevaske av det lederne for saueflokken fremstiller som sannhet. Det illustreres ganske godt når til og med du som regnes som relativt oppegående og som bruker mange pene ord som man finner i ordbøker ikke klarer å se galskapen. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Vits og ta betakaroten pisset ? sykt ot, men siden vi var i nabolaget Du mener for å få gulfarge på fettet og se brunere ut? Prøvde en eske siden jeg fikk den. Merker ikke forskjell i farge. Penger ut av vinduet? 99% sikkert ja. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Vits og ta betakaroten pisset ? sykt ot, men siden vi var i nabolaget Du mener for å få gulfarge på fettet og se brunere ut? Prøvde en eske siden jeg fikk den. Merker ikke forskjell i farge. Penger ut av vinduet? 99% sikkert ja. Ja, var det jeg tenkte på ja. Nesten iaf, få lettere brunfarge er vel det de annonserer med. Finnes jo en mye sterkere i sverige som fåes kjøpt på typiske kosttilskudd butikker. Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. Forumtroll1 er en fiktiv karakter som kun eksisterer på internett. Jeg gjør ingenting ulovlig, men Forumtroll1 er en anonym bruker på et forum og kan dermed innrømme bruk av anabole steroider. Slapp av, jeg vet forskjellen på naturlig og dopet trening og eventuelle råd vil ta høyde for det. Jeg trente naturlig i flere år og kan dermed mye om det også. Men etterhvert kommer man til et punkt hvor fremgangen stopper opp og man må dope seg for å komme videre. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1580544 Snart kan man resette 10 år og begyne på nytt igjen Endret 7. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Forumtroll, kan du liste opp alle fordelene og ulempene du har opplevd med roids? Hvor mye større har du blitt? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Litt teit av media å legge ut om dopingsakens hovedpersoner har vært aktive treningsrådgivere før og etter de ble siktet. Som om allt de vet forsvinner med en gang de blir siktet. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. Forumtroll1 er en fiktiv karakter som kun eksisterer på internett. Jeg gjør ingenting ulovlig, men Forumtroll1 er en anonym bruker på et forum og kan dermed innrømme bruk av anabole steroider. Slapp av, jeg vet forskjellen på naturlig og dopet trening og eventuelle råd vil ta høyde for det. Jeg trente naturlig i flere år og kan dermed mye om det også. Men etterhvert kommer man til et punkt hvor fremgangen stopper opp og man må dope seg for å komme videre. Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. Forumtroll1 er en fiktiv karakter som kun eksisterer på internett. Jeg gjør ingenting ulovlig, men Forumtroll1 er en anonym bruker på et forum og kan dermed innrømme bruk av anabole steroider. Slapp av, jeg vet forskjellen på naturlig og dopet trening og eventuelle råd vil ta høyde for det. Jeg trente naturlig i flere år og kan dermed mye om det også. Men etterhvert kommer man til et punkt hvor fremgangen stopper opp og man må dope seg for å komme videre. Håper bare dette var en dårlig formulering fra din side, ellers stiller jeg meg i køen ikke høre på trollefar. Selvfølgelig kan du sitte på kunnskap, men jeg orker ikke fikke ut sjøl hva som er sant og usant av det du sier, finnes flere folk som faktisk vet hva de snakker om her inne og som man kan ta for god fisk. Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Forumtroll, kan du liste opp alle fordelene og ulempene du har opplevd med roids? Hvor mye større har du blitt? Kunne skrevet i en evighet, men vi får ta en kortversjon. Jeg er nå 10 kg tyngre enn da jeg begynte med anabole steroider for et år siden, og da har jeg attpåtil redusert mengden kroppsfett. 10 kg opp på vekta samtidig som midjemålet er lavere. Etter å ha bortimot makset ut mitt naturlige potensiale, i hvert fall gikk det veldig sakte fremover på slutten. Og jeg er faktisk forsiktig av natur når det kommer til sånne ting. Når jeg kjører bil så er det aldri langt over fartsgrensa, og jeg bruker ikke større doser AAS enn nødvendig. Steroider jeg har prøvd som påvirker helsa mi negativt: Dianabol: Økt blodtrykk, dårligere kondis. Vondt i magen pga. levertoksisiteten. Muligens noe prostatahypertrofi? Ikke sikker, var forsiktig pga. magesmertene. Turinabol: Også magesmerter pga. levertoksisiteten. Utover det følte jeg meg helt fin. Trenbolon: Dårlig kondis. Økt blodtrykk. Økt kroppstemperatur ved høyt inntak av karbohydrater, spesielt rett etter injeksjon. Mørkegul urin. Mener jeg merket noe prostatahypertrofi her også. Steroider jeg har prøvd som har vært bortimot uproblematiske: Testosteron: Blir kåt, kroppen holder en del ekstra vann, og kroppshår og skjegg vokser en del raskere. Alt dette ser jeg som positivt bortsett fra vannretensjonen, men det er ingen stor sak. Equipoise: Merket ingenting negativt. Nandrolon: Gir litt problemer med ereksjonssvikt ved høye doser, ellers ingenting negativt å melde. Så det kommer helt an på hva man bruker. Det er jævlig stor forskjell på anabole steroider, og skremselspropagandaen er helt fantastisk unyansert. Endret 7. mai 2014 av Forumtroll1 Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. Forumtroll1 er en fiktiv karakter som kun eksisterer på internett. Jeg gjør ingenting ulovlig, men Forumtroll1 er en anonym bruker på et forum og kan dermed innrømme bruk av anabole steroider. Slapp av, jeg vet forskjellen på naturlig og dopet trening og eventuelle råd vil ta høyde for det. Jeg trente naturlig i flere år og kan dermed mye om det også. Men etterhvert kommer man til et punkt hvor fremgangen stopper opp og man må dope seg for å komme videre. Forumtroll du bruker steroider du? Da vil jeg helst ikke ha noe tips om trening i loggen min, da det er forskjellig hvordan du og jeg bør trene. Forumtroll1 er en fiktiv karakter som kun eksisterer på internett. Jeg gjør ingenting ulovlig, men Forumtroll1 er en anonym bruker på et forum og kan dermed innrømme bruk av anabole steroider. Slapp av, jeg vet forskjellen på naturlig og dopet trening og eventuelle råd vil ta høyde for det. Jeg trente naturlig i flere år og kan dermed mye om det også. Men etterhvert kommer man til et punkt hvor fremgangen stopper opp og man må dope seg for å komme videre. Håper bare dette var en dårlig formulering fra din side, ellers stiller jeg meg i køen ikke høre på trollefar. Selvfølgelig kan du sitte på kunnskap, men jeg orker ikke fikke ut sjøl hva som er sant og usant av det du sier, finnes flere folk som faktisk vet hva de snakker om her inne og som man kan ta for god fisk. Hva snakker du om? Jeg mener det jeg sa. Hvis du tror at du kan øke styrke og muskelmasse i all evighet uten å bli smellfeit så vil du bli skuffet når du kommer utav nybegynnerfasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå