Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Med en gang du endrer kostholdet litt så vil du jo som regel gå opp i vekt i benken. "If you beleave you can, you can".

 

Prøv å ha med "hjelpeøvelser" som f.eks flyes/skråflyes og franskpress.

7684952[/snapback]

Vil si at skråbenk med stang er en bedre hjelpeøvelse for bryst med tanke på å øke maksimalt i benkpress. Samme gjelder smalbenk for triceps i stedet for frankspress.

Lenke til kommentar

Til nå har jeg ikke pleid å kjøre annet enn roing og lateral raise på skuldre, men tenkte å legge inn militærpress.

 

Jeg vet sånn ca hvordan jeg skal gjøre øvelsen, men hva slags set/reps bør jeg kjøre?

 

Tenkte på 2x10 med tung belastning.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Til nå har jeg ikke pleid å kjøre annet enn roing og lateral raise på skuldre, men tenkte å legge inn militærpress.

 

Jeg vet sånn ca hvordan jeg skal gjøre øvelsen, men hva slags set/reps bør jeg kjøre?

 

Tenkte på 2x10 med tung belastning.

7689952[/snapback]

Er det stående roing du kjører? Stående oppreist og løfter stanga opp til haka? Den øvelsen bør du IKKE kjøre siden de fleste mennesker ikke har et "åpent" nok skulderledd og denne øvelsen vil føre til inneklemming av nerver i den øvre ryggen. Kjørte den selv tidligere, hadde masse knekkelyder i den øvre delen av ryggen, men etter at jeg slutta har den blitt helt knekkefri.

 

*Om du ikke føler ubehag under eller etter øvelsen må du selvfølgelig bare kjøre den, men er ikke en øvelse å anbefale for alle ...

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Burde man ha en liten bøy på kneet når man tar strak markløft? Jeg ser folk som ikke gjør det og folk som gjør det. For tiden har jeg helt strake ben, men lurer på om litt bøy er bedre.

7697692[/snapback]

Alle tar markløft forskjellig, det er ingen som tar det likt. Prøv deg litt frem, se hva du liker, det er ikke noe som er riktig eller galt med tanke på om du har litt bøy eller ikke :)

Lenke til kommentar
Og kan noe anbefale meg en grei og billig benkpress, aner egentlig ikke hva jeg trenger, men det må vel bli benk+100kg i vekter :hmm:

7703572[/snapback]

Dem billigste vektene jeg fant da jeg kjøpte for et år siden var hos xxl

10kg - 120kr

15kg - 180kr

20kg - 240kr

(25mm da)

 

Kjøpte benk der og (BS BW3200), men den er ikke noe å satse på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...