Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på en såkalt boksbøy i går. Så kom gjerne med tilbakemeldinger når det kommer til teknikk osv.

 

Hvorfor trener du boksbøy? Det er en øvelse som passer best for amerikanske styrkeløfter som bruker sånn tullete styrkeløftutstyr. Knebøy med stopp er en mye bedre støtteøvelse for å bli sterk i utstyrsfri knebøy. Boksbøy innlærer helt feil bevegelsesbane.

Lenke til kommentar

Sånn tullete styrkeløftutstyr? Du mener sånn utstyr som så godt som alle norske styrkeløftere bruker?

 

Ellers kan jeg til en viss grad være sympatisk til meningen om at boksbøy er unødvendig for de fleste, men synes det var en nogenlunde tåpelig kommentar.

 

 

Tåpelig kan du være selv.

Jeg skrev at det var styrkeløftforbund i USA og ikke i Norge. Det er mer utstyr i enkelte forbund i USA. Kvartbøy i monolift.

 

Forøvrig mener jeg at utstyret til styrkeløfterne i Norge er tullete også. Det er min mening og den er ikke tåpelig i det hele tatt. Jeg liker utstyrsfri løfting.

Lenke til kommentar

Er forresten ny her. Kan skrive litt om rekordene mine.

 

Ble 17 for tre dager siden. Har aldri makset i mark eller knebøy for må alltid ha litt til å holde fisen inne, så har derfor aldri tatt mer enn 120 i knebøy og 130 i mark. Rekorden min i benk er 110. Er 185 cm og veier 86 kg.

Lenke til kommentar

 

Er det noen andre som har problemer med ekstrem trang for å fise så kjapt man prøver seg på litt tung markløft/knebøy?

Det bare føles sånn...

 

Har faktisk hatt to uhell. Fikk helt sjokk den ene gangen. Hadde aldri trodd at det gikk å lage en så høy lyd. Var akkurat som en eksplosjjon! Heldigvis var det bare 1 annen på gymmet.

Endret av UFC
Lenke til kommentar

Drere må slutte med konsentratpulverene deres :dribble:

 

Det er mange som er laktoseintolerante som ikke vet om det selv. Føler meg mye bedre nå når jeg har sluttet å bruke proteinpulver. Proteinbehovet er kraftig overdrevet uansett. Nå spiser jeg sikkert bare halvparten så mye protein som før, og det har ikke gått utover resultatene.

Endret av Forumtroll1
Lenke til kommentar

Hvis 3K er ditt overskudd og du ikke trente før så spiser du ca 700kcal mer en du spiste da du ikke visste at mat hadde noe med trening å gjøre.

 

Dvs spise som før uten å tenke på det + 700kcal.

Burde være overkommelig :dribble:

 

Men når man teller fra frokost og dæven mangler mange tusen så blir det psykisk mye ja.

Lenke til kommentar

Jeg trenger virkelig å bli bedre i knebøy. Har noen tips til knebøyprogram som funker bra? Har brukt coan/philippi deadlift før og økte fra 130 til 175 på 10 uker, skulle gjerne hatt noe like effektiv for knebøy, finner ikke noe jeg har troen på online. Maks nå er utrolige 85kilo og vil gjerne opp på 130.

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger virkelig å bli bedre i knebøy. Har noen tips til knebøyprogram som funker bra? Har brukt coan/philippi deadlift før og økte fra 130 til 175 på 10 uker, skulle gjerne hatt noe like effektiv for knebøy, finner ikke noe jeg har troen på online. Maks nå er utrolige 85kilo og vil gjerne opp på 130.

Takk :)

Smolov / smolov jr.

 

Edit: Har du 175 i markløft og 85 i bøy har du nok noe å hente på teknikk. Hvor ofte bøyer du i uka? Bare et program som SS eller SL har jo bøy 3 ganger i uka. Det går en lang vei, det. Hvis du trenger mer kan du sjekke ut smolov jr.

 

..Lykke til. Jeg hører smolov er drap.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Jeg trenger virkelig å bli bedre i knebøy. Har noen tips til knebøyprogram som funker bra? Har brukt coan/philippi deadlift før og økte fra 130 til 175 på 10 uker, skulle gjerne hatt noe like effektiv for knebøy, finner ikke noe jeg har troen på online. Maks nå er utrolige 85kilo og vil gjerne opp på 130.

Takk :)

 

Det var litt av en styrkefordeling.

Ethvert program som inneholder knebøy 3 ganger i uka vil få jobben gjort. Eventuelt kan du gjøre som de norske styrkeløfterne og bøye 5-6 ganger i uka med varierende intensitet.

Endret av Forumtroll1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...