Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Zeph: spør du meg?

 

War: enig i omtrent alt du skriver. Det eneste jeg har å utsette på det, er at utgangspunktet for debatten er tommsern, og han har nødvendig grunnstyrke og teknikk som kreves (ifølge det ha skriver). Som SL, så har olympiatoppen sitt program en innlagt progresjon. Dette for å gjøre "byggeren" mer komfortabel og kjent med løftene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når du kjører eit baseprogram type 5x5, SS, SL osv., og legg på volumøvingar. Puttar du dei inn her og der på dei eksisterande treningsdagane (typisk 3), eller kjører ein eigen dag med kun hypertrofifokus, som ein dag 4?

Kan evt dele de opp så de støtteøvelsene følger de muskelgruppene på SL-dagen og trene de samme dagen.

Man burde få inn 3x uka på de totalt sett.

Selv kjører jeg bare utfall, franskpress, manualer i benk , skuldre og evt biceps ( som blir en halve volumdag siden baseløftene er tatt ut ) Så kjører alt etter A og B -øktene i SL/SS

 

 

Dvs. sånn?

 

A: (Squat, benk, roing) 5x5, (utfall, fransk, manual, skuldre, biceps) hypertrofi

B: (Squat, ohp, markløft) 5x5, (utfall, fransk, manual, skuldre, biceps) hypertrofi

A: (Squat, benk, roing)5x5, (utfall, fransk, manual, skuldre, biceps) hypertrofi

 

B: (Squat, ohp, markløft) 5x5, (utfall, fransk, manual, skuldre, biceps) hypertrofi

osv...

 

 

 

Zeph: spør du meg?

Var mest eit oppfølgingsspørsmål til War, men alle kan svare, for så vidt.

Lenke til kommentar

Ja.

Må legge til at jeg ikke har skrevet som direkte anbefaling til noen spesielle her, men kun generelt om man vil sette opp selv.

 

Bedre øvelse en utfall med manual i hver hånd og føten på bank bak seg får man neppe for volum på ben.

som en variering på knebøyen kan man jo kjøre boxbøy hvor bena er bredt og pekende utover og man setter seg lenger bak og ned på boksen. Evt i kominasjon med kjetting. Bedre øvelse for ekplosivitet finner man neppe.

 

Det er viktig å skille mellom knebøy til boks og boksbøy.

2 helt forskjellige øvelser.

Lenke til kommentar

Til boks er vanlig knebøy , men man bruker en boks for å få hver rep ned til samme dybde.

Da er man borti så vidt 0.0001mm

 

boxbøy så er bena nesten sumomark, godt utenfor skulderbredde vinklet utover og med rette leggben setter man seg mye lenger bak og ned på boksen uten å slippe spennet for å så starte hele bevegelsen på nytt nedefra.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har samme "problem". Tar nok 105 i benk nå, og ca samme som deg i mark, har ikke tatt maks.

Er rimelig skinny men har kommet seg fra da jeg startet :) Mange som er større enn meg som er mye svakere. Anbefaler det War skrev, SL som base, også et lite volumprogram. det jeg gjør :)

Unnskyld meg, men du anbefaler noe som du ikke er sikker på om fungerer?

 

Min anbefaling er et rent hypertrofi-program, som feks. Olympiatoppen sitt.

Har akkurat startet med det, men jeg har troen på at det vil fungere :)
Å ha tro er en kjempefin ting det, men du har vel ærlig talt ikke noe grunnlag for å anbefale det? Unnskyld hvis jeg virker kvass, men du og tommsern er i samme båt, da kan det vel være en ide å heller prøve det utprøvde?
Hvis du leser hva han skrev, så henviser han til det War har skrevet og det War har foreslått. At ræss selv har fått et godt førsteinntrykk av programmet og tipser det videre er ikke annet enn hyggelig, spør du meg. Han henviser jo klokkeklart til hva War har skrevet om opplegget og at det ikke bare er et påfunn han har kommet opp med selv... :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du leser hva han skrev, så henviser han til det War har skrevet og det War har foreslått. At ræss selv har fått et godt førsteinntrykk av programmet og tipser det videre er ikke annet enn hyggelig, spør du meg. Han henviser jo klokkeklart til hva War har skrevet om opplegget og at det ikke bare er et påfunn han har kommet opp med selv... :)

 

 

Joda, men så var jeg litt ute etter å debbatere for debatten sin skyld.

Når man spør etter hjelp i denne tråden, skal man da bare ta det første og beste for god fisk ? ;)

Jeg er ikke i tvil om at det kan være et godt program (har ikke prøvd det selv), derfor foreslo jeg et alternativ 2, så får brukeren/Tommsern få velge selv hva han synes høres best ut.

 

Når det er sagt, hvis du kjører programmet til Hulk Haugen og du har samme forutsetninger som ræss93 (no offence), vil du da anbefale det videre uten å ha prøvd det?

 

Og NÅR det er sagt, så sier jeg ikke at War er Hulk Haugen :D

Lenke til kommentar

 

Hvis du leser hva han skrev, så henviser han til det War har skrevet og det War har foreslått. At ræss selv har fått et godt førsteinntrykk av programmet og tipser det videre er ikke annet enn hyggelig, spør du meg. Han henviser jo klokkeklart til hva War har skrevet om opplegget og at det ikke bare er et påfunn han har kommet opp med selv... :)

 

 

Joda, men så var jeg litt ute etter å debbatere for debatten sin skyld.

Når man spør etter hjelp i denne tråden, skal man da bare ta det første og beste for god fisk ? ;)

Jeg er ikke i tvil om at det kan være et godt program (har ikke prøvd det selv), derfor foreslo jeg et alternativ 2, så får brukeren/Tommsern få velge selv hva han synes høres best ut.

 

Når det er sagt, hvis du kjører programmet til Hulk Haugen og du har samme forutsetninger som ræss93 (no offence), vil du da anbefale det videre uten å ha prøvd det?

 

Og NÅR det er sagt, så sier jeg ikke at War er Hulk Haugen :D

 

Har jeg sagt at man skal ta det første og beste for god fisk? Nå tror jeg du debatterer og tenker litt for mye her.

 

Jeg bare kom med en støttende kommentar til at det kunne være et greit program. Jeg er nettopp i samme bås, og jeg prøver det. Jeg liker det, men har bare trent det en måned så kan ikke skryte på meg å ha blitt gigantisk, men jeg har troen.

 

 

Lenke til kommentar

 

Har jeg sagt at man skal ta det første og beste for god fisk? Nå tror jeg du debatterer og tenker litt for mye her.

 

 

Jeg bare kom med en støttende kommentar til at det kunne være et greit program. Jeg er nettopp i samme bås, og jeg prøver det. Jeg liker det, men har bare trent det en måned så kan ikke skryte på meg å ha blitt gigantisk, men jeg har troen.

 

 

Du kom med en støttende kommentar for hva du gjør, men selv du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo. Derfor kom jeg med et motforeslag. No biggie?

 

Til eksempel, jeg har trent Olympiatoppen sitt program i 12 x 3 uker. Jeg er mega-fornøyd med resultatene i henhold til muskel-utvikling og sommeren 2014 kan ikke komme fort nok for min del. Det kan også nevnes at jeg er jevn-sterk med dere begge, så i mitt hode høres det bra ut.

 

Ellers, kanskje jeg tenker litt for mye, men jeg har vel ikke lagt særlig skjul på at jeg prøver å debattere for mye atm ;)

 

Edit: Når det er sagt, så finnes det et tredje alternativ som jeg har veldig troen på, laget av Jason Blaha. Det er i bunn og grunn SL 5x5, trent som et hypertrofi program. Altså korte ned på pausene fra 2-3 min til 60-90 sek for å oppnå maks hypertrofi.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

 

Du kom med en støttende kommentar for hva du gjør, men selv du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo.

 

Er det skjult kamera noe sted her? Oversikt over andre program? Jeg understreket som sagt bare at han kanskje kunne prøve ut det programmet War presenterte. Minglekongen.

Lenke til kommentar

Er det skjult kamera noe sted her? Oversikt over andre program? Jeg understreket som sagt bare at han kanskje kunne prøve ut det programmet War presenterte. Minglekongen.

 

 

 

Minglekongen? Er det et forsøk på en positivt eller negativ personkarakteristikk? :p

 

Og jeg presenterte 2 andre program. U mad?

Lenke til kommentar

Du lurte på om jeg hadde en "viss" oversikt over andre program? Om å gjøre å nevne flest mulig programmer i denne tråden? :) Gratulerer!

 

 

Nå har jeg seriøst ikke peiling på hva du prøver få fram....

Jeg lurte ikke på noenting, jeg skrev "du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo."

 

Ellers antar jeg du er på tidenes skivebom-trip, så gratulerer til deg :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg seriøst ikke peiling på hva du prøver få fram....

Jeg lurte ikke på noenting, jeg skrev "du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo."

 

Ellers antar jeg du er på tidenes skivebom-trip, så gratulerer til deg :)

Du sa han burde visst bedre på en ikke uprovoserende måte. Da får du reaksjoner. Vær snille alle sammen nå :)

 

On topic: Hvordan ser dette Olympiatoppen-programmet ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du lurte på om jeg hadde en "viss" oversikt over andre program? Om å gjøre å nevne flest mulig programmer i denne tråden? :) Gratulerer!

 

 

Nå har jeg seriøst ikke peiling på hva du prøver få fram....

Jeg lurte ikke på noenting, jeg skrev "du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo."

 

Ellers antar jeg du er på tidenes skivebom-trip, så gratulerer til deg :)

 

Hva mener du med at jeg burde hatt en viss oversikt over andre program? Jeg har oversikt over andre volumprogrammer også, jeg bare nevnte at han kunne prøve det jeg prøver nå.

 

Skjønner ikke vitsen med å kverulere på det altså.

Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg seriøst ikke peiling på hva du prøver få fram....

Jeg lurte ikke på noenting, jeg skrev "du som mingler såpass mye i denne tråden så føler jeg du burde ha en viss oversikt over andre program, imo."

 

Ellers antar jeg du er på tidenes skivebom-trip, så gratulerer til deg :)

Du sa han burde visst bedre på en ikke uprovoserende måte. Da får du reaksjoner. Vær snille alle sammen nå :)

 

On topic: Hvordan ser dette Olympiatoppen-programmet ut?

 

http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

 

Vil tro det er dette de snakker om hvertfall, ligger på side 12. Ser ut som litt høyt volum spør du meg, men det er på grunn av personlig preferanse. :)

Selv kjører jeg RYP - "Ekstrem Muskelvekst". Den ekstreme muskelveksten lar vente på seg, men går da sakte men sikkert fremover. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...