Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iranere og situps... :lol:

 

Så en som låste av bena i en sånn benk hvor man kan låse av bena i ene enden og som kan tiltes oppover.

I nederste posisjon strakk han armene mot benamed handflatene ned, hvilket ikke er så snodig.

MEN! I løpet av hver repetisjon så snudde han hendene slik at på ene enden av repetisjonen så var hendene hans med handflatene OPP og vice versa.

Det hjalp på surrealismen at kompisen hans var en direkte kopi av Jan Thomas...

 

:lol:

Lenke til kommentar

 

Han syntes du var stor i kjeften? virker som han var større i kjeften en han var i bicepsen :p

 

 

Er vel en fellesnevner for di det, at di kan talk the talk :p

 

 

Okei, hvor i helvete ligger senteret deres? Innerste Grønland i Walla Baja-veien 8?

 

For min del ligger senteret mitt i tjukkeste Stavanger. Voldtekts-historier, slappe voldstrusler og mye broscience er daglidags ;)

Lenke til kommentar

Spennende:

http://www.strengthandconditioningresearch.com/2013/11/14/rest-periods-hypertrophy/

 

TLTR

 

What are the practical implications? For strength

While the research is slightly limited and a little conflicting, it seems that when using constant rest periods, longer rest periods (probably >3 minutes) are better for strength gains.

For hypertrophy

While the research is extremely limited and very conflicting, it seems when using constant rest periods, care should be taken not to reduce volume at the expense of using short rest periods, as this may lead to sub-optimal hypertrophy gains. Rest periods of 90 – 120 seconds may be superior to those of <60 seconds for this reason.

While the research is extremely limited albeit not conflicting, it seems that it is possible to use progressively decreasing rest periods (from 2 minutes down to 30 seconds) and achieve similar hypertrophy gains to constant rest periods of 2 minutes even when using lower volumes.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

 

Spennende:

http://www.strengthandconditioningresearch.com/2013/11/14/rest-periods-hypertrophy/

 

TLTR

 

What are the practical implications? For strength

While the research is slightly limited and a little conflicting, it seems that when using constant rest periods, longer rest periods (probably >3 minutes) are better for strength gains.

For hypertrophy

While the research is extremely limited and very conflicting, it seems when using constant rest periods, care should be taken not to reduce volume at the expense of using short rest periods, as this may lead to sub-optimal hypertrophy gains. Rest periods of 90 – 120 seconds may be superior to those of <60 seconds for this reason.

While the research is extremely limited albeit not conflicting, it seems that it is possible to use progressively decreasing rest periods (from 2 minutes down to 30 seconds) and achieve similar hypertrophy gains to constant rest periods of 2 minutes even when using lower volumes.

 

 

Kompisen min med kukerundtsyndrom skal aldri få lese denne artikkelen :p

Lenke til kommentar

Man kan finne fordeler med det i forsøk ja, men så kan man finne andre fordeler som kanskje overgår dette i andre som med myo osv. Så spørs det på totalbildet da.

Vil de fordelene de fant veie opp for 20 færre aktivierte reps som også følger med osv.

Lenke til kommentar

Man kan finne fordeler med det i forsøk ja, men så kan man finne andre fordeler som kanskje overgår dette i andre som med myo osv. Så spørs det på totalbildet da.

Vil de fordelene de fant veie opp for 20 færre aktivierte reps som også følger med osv.

Det går vel opp i at man løfter mer?

Skal jeg løfte feks en vekt, la oss si 40kg med korte pauser kan den bli 10/6/4

men løfter man med lengre pauser kan man strekke seg til 10/10/10. Dvs 10 flere reps totalt. :)

Lenke til kommentar

Etter en del "testing" i det siste kan jeg konstatere at formen er langt, langt bedre enn det jeg trodde den skulle være. Veien tilbake til fjorårets toppform er ennå lang, men mye kortere enn fryktet. Jeg vil påstå at jeg ligger nærmere 2 måneder foran skjema i forhold til i fjor :w00t:

 

Kan ikke si noe annet enn at jeg ikke skjønner bæret av dette...

Lenke til kommentar

 

Sånn rent teoretisk sett. Om man er på "deff" og sikter på 2500 kalorier daglig. Vil det påvirke vektnedgangen om f.eks. 1000 av disse kommer fra alkohol?

Det jeg mener er altså om et underskudd er et underskudd uansett om man inntar alkohol eller ikke, eller om alkohol på noen måte påvirker kroppen så den lagrer fett til tross for underskudd. Quotet deg dukien da jeg gjerne vil ha svar deg.

Og merk: _teoretisk sett_.

 

Edit: Andre er selvfølgelig også velkomne til å svare. :)

Endret av ergal
Lenke til kommentar

 

 

Sånn rent teoretisk sett. Om man er på "deff" og sikter på 2500 kalorier daglig. Vil det påvirke vektnedgangen om f.eks. 1000 av disse kommer fra alkohol?

Det jeg mener er altså om et underskudd er et underskudd uansett om man inntar alkohol eller ikke, eller om alkohol på noen måte påvirker kroppen så den lagrer fett til tross for underskudd. Quotet deg dukien da jeg gjerne vil ha svar deg.

Og merk: _teoretisk sett_.

 

Edit: Andre er selvfølgelig også velkomne til å svare. :)

 

Du kommer til og gå ned i vekt. Men om det er mye sukker så vil kanskje ende opp med å øke i fettmasse, mens du fortsatt går ned i vekt da det blir mer fett i fett lagerene som følge av alt sukkeret.

Lenke til kommentar

 

 

Sånn rent teoretisk sett. Om man er på "deff" og sikter på 2500 kalorier daglig. Vil det påvirke vektnedgangen om f.eks. 1000 av disse kommer fra alkohol?

Det jeg mener er altså om et underskudd er et underskudd uansett om man inntar alkohol eller ikke, eller om alkohol på noen måte påvirker kroppen så den lagrer fett til tross for underskudd. Quotet deg dukien da jeg gjerne vil ha svar deg.

Og merk: _teoretisk sett_.

 

Edit: Andre er selvfølgelig også velkomne til å svare. :)

 

Kommer an på energistatus i celler og er man allerede på et energiunderskudd så vil det nok ikke påvirke vekta i favør vektoppgang om du går på et "smell" en sjelden gang. Merk at langvarig underskudd av mat gir økt risiko for suboptimale mangel av b-vitamin metabolismen som er uhyre sentrale i omsetning av energi.

 

Langvarig alkoholinntak med et samtidig underskudd vil derimot påvirke makro-metabolismen negativt og både fett, protein og spesielt glukose-metabolismen vil være svekket som på sin side øker risikoen for en god del sykdommer samt ektopisk fettlagring. Som du allerede har gjettet til så gjelder da dette kroniske alkoholmisbrukere og ikke noe som du overhodet behøver å tenke over. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært dum og hatt en altfor lang pause fra knebøy fordi jeg ikke følte jeg fikk til teknikken. Har heller brukt beinpress. Men for 2 uker siden startet jeg igjen og jeg ble anbefalt å trene lett og ha 3 sett med 20 reps i starten. 1 av settene med stopp på benk. Har gjort det 2 ganger nå. Hva tror dere om dette? Føler ikke helt det passer for meg som bare vil ha styrke. Om jeg skal legge om, hvordan bør jeg gjøre? 5-6 reps i 5-6 sett på 80% av maks f.eks?

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Jeg har vært dum og hatt en altfor lang pause fra knebøy fordi jeg ikke følte jeg fikk til teknikken. Har heller brukt beinpress. Men for 2 uker siden startet jeg igjen og jeg ble anbefalt å trene lett og ha 3 sett med 20 reps i starten. 1 av settene med stopp på benk. Har gjort det 2 ganger nå. Hva tror dere om dette? Føler ikke helt det passer for meg som bare vil ha styrke. Om jeg skal legge om, hvordan bør jeg gjøre? 5-6 reps i 5-6 sett på 80% av maks f.eks?

Ikke ta flere råd fra den personen. 3x20 i knebøy...

5x5 som du selv foreslår vil være mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...