Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og en kamerat har satt oss som mål å få oss bedre "abs" før sommeren.

 

Begge to har lest litt om hvordan man egentlig skal utføre sit-ups eller crunches.

 

Spørsmålet mitt er anngående pusteteknikk.

Skal man puste inn når man utfører sit-up'en, eller skal man puste ut?

 

 

Takk for et raskt svar.

 

Leno :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser og hører mye forskjellig, og mye forskjellig på forum og. Noen steder står det 3g protein pr. kg kroppsvekt og noen steder står det 2.5g pr. kg kroppsvekt.

 

Vil en som spiser 2.5g pr. kg kroppvekt ha like bra resultater som hvis han skulle spis 3g pr. kg kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vil en som spiser 2.5g pr. kg kroppvekt ha like bra resultater som hvis han skulle spis 3g pr. kg kroppsvekt?

7677109[/snapback]

 

Ja, sannsynligvis. Du trenger ikke mer enn 2 g. Det er blitt gjort et studie der to stk ble isolert fra omverdenen kun for å trene. De sov, trente og spiste på faste tider og så vidt jeg vet er det det eneste studie som beviser at mer enn 2 g proteiner pr kg er effektivt. Ergo, for vanlige folk vil 2 g holde i massevis og som oftest være litt i overkant.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med at jeg har en veldig daff holdning. Lurte på om dere helsestudiotroll vet hvilke øvelser jeg skal ta for å fikse dette?

7677581[/snapback]

Kaller du meg et troll så gidder jeg ikke svare :p

 

Neida, punkt nummer 1 er å være bevisst på det: slapp av i skuldrene, trekk dem tilbake, flytt brystkassa lett opp og frem. Ikke svai for mye i ryggen, men ikke gå som en planke heller.

 

Så over til øvelser, da er det bare å kjøre på med rygg, mage, skuldre, ... alle muskelgrupper på torsoet omtrent. Noen hjelper kanskje mer enn andre, men det beste er å trene deg opp helhetlig så du får en balansert og fin holdning, og slik at du slipper at du spenner deg unødig og får smerter.

Lenke til kommentar

Har hvert å jogget et par ganger midt på natten nå etter jeg har sovet 6-7 timer på dagen, så stått opp i 1-3 tia på natta.

Det jeg lurer på er om hvordan blir forbrenningen når jeg nettopp har stått opp for så å jogge midt på natta.

Vil det bli det samme som om når jeg står opp på morgenen å jogger før frokost?

Lenke til kommentar
Har hvert å jogget et par ganger midt på natten nå etter jeg har sovet 6-7 timer på dagen, så stått opp i 1-3 tia på natta.

Det jeg lurer på er om hvordan blir forbrenningen når jeg nettopp har stått opp for så å jogge midt på natta.

Vil det bli det samme som om når jeg står opp på morgenen å jogger før frokost?

7678264[/snapback]

Du forbrenner neppe like mye fett, men det er ikke dumt. Anbefaler dog at du ikke ødelegger døgnrytmen, så prøv å jogg til en "vanlig" tid.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med at jeg har en veldig daff holdning. Lurte på om dere helsestudiotroll vet hvilke øvelser jeg skal ta for å fikse dette?

7677581[/snapback]

Kaller du meg et troll så gidder jeg ikke svare :p

 

Neida, punkt nummer 1 er å være bevisst på det: slapp av i skuldrene, trekk dem tilbake, flytt brystkassa lett opp og frem. Ikke svai for mye i ryggen, men ikke gå som en planke heller.

 

Så over til øvelser, da er det bare å kjøre på med rygg, mage, skuldre, ... alle muskelgrupper på torsoet omtrent. Noen hjelper kanskje mer enn andre, men det beste er å trene deg opp helhetlig så du får en balansert og fin holdning, og slik at du slipper at du spenner deg unødig og får smerter.

7677709[/snapback]

Nå har det seg slik at opp gjennom årene omtrent bare har trent mage skuldre og armer ala. pushups osv. og er derfor blitt mye sterkere foran i kroppen i forhold til ryggen. Trenger derfor noen gode ryggøvelser for å gjøre kroppen proporsjonal om det kan sies.

 

Jeg sliter litt med at jeg har en veldig daff holdning. Lurte på om dere helsestudiotroll vet hvilke øvelser jeg skal ta for å fikse dette?

7677581[/snapback]

Tenk på hvor stor og sterk du kan bli!!

 

(Det hjelper for meg)

7677784[/snapback]

Nå har ikke jeg som mål å bli stor og sterk så derfor ingen motivasjonsfaktor. ;)

Lenke til kommentar

Hva med: "Tenk hvor fin jeg kan bli?" Du kan få finere symentri og harmoni og litt muskler, chicks love it.

 

Edit: Er Tine Smak serien med sjokoladesmak sunnt?

Så på ingrediensene og så ikke ut som det var så mye crapp i den og til og med

33g protein i en hel liter sjokolademelk.

Tenker på å kanskje ta det etter trening 4 ganger i uken hvis det ikke er alt for usunt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Edit: Er Tine Smak serien med sjokoladesmak sunnt?

      Så på ingrediensene og så ikke ut som det var så mye crapp i den og til og med

      33g protein i en hel liter sjokolademelk.

Tenker på å kanskje ta det etter trening 4 ganger i uken hvis det ikke er alt for usunt.

7678655[/snapback]

Det er ikke stort mer usunt enn vanlig lettmelk (litt mer usunt), så det går nok greit. Litt kan man ofre for smakens skyld.
Lenke til kommentar
Må være fælt å gå rundt å tenke på slike ting. Jeg er i norgestoppen i friidrett, men gir blanke faen i hva jeg spiser. :wee: Dere pumpere har det ikke lett. :p

7681770[/snapback]

Jeg spiser det jeg har lyst på, jeg. Er ikke hardcore pumper :]

Mitt eneste mål nå er at jeg skal spise mer, og trene mer. Så får vi se, kanskje jeg gidder å deffe foran denne sommeren, kanskje jeg venter til neste sommer.

Lenke til kommentar

Hvor stor sjangs er det for at en straks 18 år gammel gutt på 178cm og 67kg klarer å ta 100kg i benkpress før sommeren.

Han har for tiden et maksløft på 80 kg, men det var på 87kg for 5 måneder siden. Løfter for tiden 65kg 6*3 men det har ligget på 75kg 4*3 tidligere.

Han har akkurat hatt lang pause og skal begynte ordentlig igjen på mandag og skal slutte å drikke cola og heller gå over til vann, redusere inntaket av usunn mat og godteri + å spise fler måltider om dagen.

Han trener hos en kamerat og den eneste øvelsen han har som trener bryst er benkpress :\

 

Ja det er meg det er snakk om, og jeg tror det skal gå greit. Kameratene mine derimot er uenige. Noen tips til meg? Kunne tenke meg å overbevise dem så tidlig som mulig^^

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Hvor stor sjangs er det for at en straks 18 år gammel gutt på 178cm og 67kg klarer å ta 100kg i benkpress før sommeren.

Han har for tiden et maksløft på 80 kg, men det var på 87kg for 5 måneder siden. Løfter for tiden 65kg 6*3 men det har ligget på 75kg 4*3 tidligere.

Han har akkurat hatt lang pause og skal begynte ordentlig igjen på mandag og skal slutte å drikke cola og heller gå over til vann, redusere inntaket av usunn mat og godteri + å spise fler måltider om dagen.

Han trener hos en kamerat og den eneste øvelsen han har som trener bryst er benkpress :\

 

Ja det er meg det er snakk om, og jeg tror det skal gå greit. Kameratene mine derimot er uenige. Noen tips til meg? Kunne tenke meg å overbevise dem så tidlig som mulig^^

7683322[/snapback]

 

Tror helt ærlig ikke at du klarer det. 20 KG opp er mye på 5-6 måneder syntes jeg.

 

Men kan jo alltids gå, prøv å kjør på et benkprogram og spis og hvil masse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...