discostu Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Tips tip hypertrofiøvelser for rygg? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Sittende roing med kabel, bredt eller EDIT : eller skulderbredde, ikke smalt. Evt også roing med manialer ( en og en ) med begge bena på pakken og hånda på en benk, ikke kne på benk som det ser ut som 99% gjør. Endret 22. april 2014 av War Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hvorfor ikke kneet på benken? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Tips tip hypertrofiøvelser for rygg? Kroc-rows. Nedtrekk/smalt. Kabel-roing. Rack-chins. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Mister all oppspen og korsryggen er like sjev som benkens tilfeldige høyde. Ikke er godt utgangspunkt å løfte vekter på. Man skal være like tight som i planken i denne øvelsen Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Hvorfor ikke kneet på benken? Gir vel større belastning på rygg, også er det lettere og holde kontroll på ryggen når kneet ikke er på benken. Endret 22. april 2014 av joakimz Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Nedtrekk, rack-chins og chins går på bredden , mens enarmsroing,benkroing , t-barroing, forroverbøyd roing og rackmark osv går på tykkelse. ( i ryggen ) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Tips tip hypertrofiøvelser for rygg? 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ja, for han har sikkert ikke trent annet enn knebøy for å få den ryggen. Logikk much.. 5 Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ja, for han har sikkert ikke trent annet enn knebøy for å få den ryggen. Logikk much.. Ikke nok med ryggmuskler, du får større biceps ved knebøy også! Fra spøk til revolver, jeg lurer på en ting. Jeg trener ved program X-size, i leg day legger jeg en øvelse ekstra. Nemlig leg ext 3x12. Er det dumt eller er det null stress? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Må vite hele programmet for å si noe om det da, så må det settes opp imot din totale frekvens og nivå. Av erfaring er ikke en støtteøvelse ekstra noe galt, iallefall ikke i dette programmet hvor ben er så skjeldent. Hvilken progresjon bruker du på programmet? 6rep-tak? Da vil jeg si det er 95% styrkebasert. Endret 22. april 2014 av War 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Skal mye til og trene FOR mye rygg Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Må vite hele programmet for å si noe om det da, så må det settes opp imot din totale frekvens og nivå. Av erfaring er ikke en støtteøvelse ekstra noe galt, iallefall ikke i dette programmet hvor ben er så skjeldent. Hvilken progresjon bruker du på programmet? 6rep-tak? Da vil jeg si det er 95% styrkebasert. Takk for svaret ditt. Her er eksempel på hvordan min leg day ser ut: Leg exp: 60kg 3x12 Knebøy: 110kg 4x6 Strak markløft: 100kg 3x10 Bulgarsk utfall: 20kg (x2) 3x8 per bein Hiptrust: 75kg 3x8 Hengende beinhev: 3x10 Jeg makser ikke i knebøy, går litt ned. Jeg kan egentlig ta 140-150kg der. Og jeg øker som regel med 0,25kg i hver uke i alle øvelsene dersom jeg klarer å fullføre hele set og rep. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ja, for han har sikkert ikke trent annet enn knebøy for å få den ryggen. Logikk much.. Det var mest tull. Kineserne gjør masse kroppsbygningsgreier. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Beinhev.. Ville heller ha økt kvaliteten på treningene, en kvantiteten på utvalg av øvelser. Men siden du først følger det programmet så lurer jeg på hvilket hull i benas fiber du manger? Egentlig burde baseøvelsene og de "hypertrofiske øvelsene" hatt hver sin progresjonskurve. Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Beinhev.. Ville heller ha økt kvaliteten på treningene, en kvantiteten på utvalg av øvelser. Men siden du først følger det programmet så lurer jeg på hvilket hull i benas fiber du manger? Egentlig burde baseøvelsene og de "hypertrofiske øvelsene" hatt hver sin progresjonskurve. PM sendt Tenker at det er bedre å ta det der enn her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 PM sendt Tenker at det er bedre å ta det der enn her. Det er ikkje noko moro. Kan du ikkje ta det i ein ny tråd i staden for, så andre og kan sjå? Eg kjører X-size sjølv, så det hadde vore greit å sett kva som blir diskutert. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Kort oppsumert så gikk det ut på å ikke legge til øvelser i det programmet, men heller erstatte om man må ha andre øvelser. Til nød kan man kjøre favorittøvelsen sin som ikke er med som droppsett etter en av øvelsene som ligner mest. Droppsett på baseøvelsene til teknisk feil eller utmattelse, progresjon som i de fleste tillfeller er å legge på når man klarer mer , droppsett med utmattelse flere ganger på rad osv Om 0-100 er verdien man kan oppnå med 12 ukers trening , vil jeg si dette programmet begynner på 70 og tar til 100 . Det ser ut som 70% tapte resultater, med mindre man vet bedre og gjør nødvendige justeringer. Nå finnes det 600 utgaver av programmet, leste den som fitnessbloggen hadde ute. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Eg har vel endra så mykje på det etter kvart at eg burde sjå på eit betre utgangspunkt. Skulle fantes eit PC-program der du putta inn kva du ville trene av øvingar, repsområde, og få spytta ut eit program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå