Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hey, hey.

Fallt meg inn: Mange som har med et utskriftbart ark med styrketreningsøkten nedskrevet for hver dag. Men med et bilde av øvelsens begynnelses-og sluttpossisjon, det hadde vært veldig til hjelp for oss nybegynnere..

Noen som bruker nye slikt og kan poste det her?

Bare for å spare meg med å "ta av" med bildesøk et par timer. ;)

7661213[/snapback]

Øvelser

7661263[/snapback]

Øvelser

Lenke til kommentar
Hey, hey.

Fallt meg inn: Mange som har med et utskriftbart ark med styrketreningsøkten nedskrevet for hver dag. Men med et bilde av øvelsens begynnelses-og sluttpossisjon, det hadde vært veldig til hjelp for oss nybegynnere..

Noen som bruker nye slikt og kan poste det her?

Bare for å spare meg med å "ta av" med bildesøk et par timer. ;)

7661213[/snapback]

Øvelser

7661263[/snapback]

Øvelser

7664006[/snapback]

Hey, takker for linkene.

Kan nå lage meg et fint 3-split treningsopplegg med bilde. :)

Lenke til kommentar
Liste over treningsord. :)

Satt å tenkte på hvordan jeg kan få megapump i biceps noe jeg har slitt med i det siste av en eller annen grund;

Chins /m smalt omvendt grep.

Bicepscurl /m stang 27.5 kg 3 x 8.

Vil dette som regel gjøre "susen"?

7663848[/snapback]

Enkleste måten å få pump på er å legge inn isolasjonsøvelser. Preacher curl eller konsentrasjonscurl er begge bra øvelser for pump.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra instruksjonstime på SportsClub (Jeg trengte hjelp til forkjellige øvelser som er i 5x5 programmet) og instruktøren sa at det programet er veldig hardt, og at jeg burde ta det med ro i begynnelsen, og ta pause eller slutte hvis det blir for tungt. Jeg har egentlig tenkt på alt det før, så jeg er klar til å ta pause når jeg føler jeg ikke klarer mer selv om det er i mot det som programmet sier.

Har uansett tenkt å legge til en pause muligens i vinterferien(1 uke) men får se hvordan ting er (Om jeg er utkjørt, eller om jeg skal på fjellet eller noe lignende)

I morgen starter hvertfall jeg på programmet, så får en se hvor lenge jeg klarer og holde ut før jeg eventuelt tar pause

Og BTW, noe jeg og instruktøren stusset på; i programmet står det stangcurls under rygg og biceps dag, hva er det?

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Og BTW, noe jeg og instruktøren stusset på; i programmet står det stangcurls under rygg og biceps dag, hva er det?

7664345[/snapback]

Say what? Instruktør for et program han ikke kjenner til selv? :whistle:

7666283[/snapback]

Tror det var MGS3 som kom med 5x5-programmet...

Men MGS3, jeg tror det er smart hvis du er nybegynner å begynne på lave vekter og sett med 8-10 repetisjoner, så du får lært deg teknikken skikkelig og får bygd opp sener og støttemuskulatur. Du kan i stedet for 5x5 starte med 4x10 e.l.

Lenke til kommentar

Jeg sa til instruktøren at det var en ryggdag, så han trodde nok at stangcurls var i sammenheng med rygg, og det kunne han ikke finne noe svar på hvis dere skjønner? Han sa derimot at det eneste han kunne tenke seg at programmet mente var akkurat denne bicepscurlen dere snakker om, men siden det ikke var noen andre biceps øvelser så trodde han nok at det var i forbindelse med rygg! Håper dere fatter.. :)

Jeg har trent på sportsclub i 1 år i denne måneden ja. Har gått gjennom 2 program laget av instruktørene der, pluss en del "egen" trening (Trening hvor jeg bare tar det jeg føler før) Nå er jeg blitt lei begge de delene, og vil ha et litt bedre, kansje litt mer proffere program, og siden jeg ikke er stor fan av fullkropssprogram vil jeg prøve et splitt program.

Jeg er også helt klar over at 5x5 er et tøft program, og jeg har sagt det før; jeg kommer til å starte veldig lett, og kommer nok sikkert til å ta meg en pause enten midt i , eller år jeg føler jeg ikke klarer mer.

Uansett, takk for alle svar!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Takk for tipset Frosten, la til konsentrasjonscurl og fy som jeg fikk pump :D

Er det vanlig å gå ned 2 kg fra hammercurl til konsentrasjonscurl? Trente med 14kg i hammercurl og det ble nok 12 i konsentrasjonscurl.

7665762[/snapback]

Ja, det er helt normalt. Ikke noe å tenke på :)

Lenke til kommentar

Nei nei nei, når du ikke vet om kosttilskuddene er nødvendige skal du ikke kjøpe dem. Hvordan spiser du i løpet av en dag? Jeg vil tro at du bør vurdere vitaminer/mineraler, fettsyrer og kanskje proteiner ut ifra hvordan du spiser. Klarer du å få i deg nok er det bedre å gjøre det gjennom kosten og la være å ta det som tilskudd.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er stilt før, men merker man forskjell med en gang man begynner på proteinpulver? Og etter hvor lang tid tar det før man eventuelt merker forskjell?

Ok. La oss si at proteinpulveret virker utmerket på meg, ser jeg det klart at det funker da? Jeg øker jo i de fleste øvelser nå, uten proteinpulver. Har ikke trenet så lenge da.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er stilt før, men merker man forskjell med en gang man begynner på proteinpulver? Og etter hvor lang tid tar det før man eventuelt merker forskjell?

Ok. La oss si at proteinpulveret virker utmerket på meg, ser jeg det klart at det funker da? Jeg øker jo i de fleste øvelser nå, uten proteinpulver. Har ikke trenet så lenge da.

7669822[/snapback]

Vet du hva proteinpulver er? :ph34r:

Du pleier jo ikke merke noe forskjell på styrken, bare hvis du får i deg sykt lite proteiner fra før, og da mener jeg sykt lite.

Edit: Når man har bryst-triceps-mage-legger dag og skal ta flyes. Burde flyes gjøres rett etter benkpress? Hørt noe om at det strekker på brystkassen og lager volum for brystet å bygge på.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...