Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh, så bedritent.

 

Skulle trene på Spenst i dag på åpen dag så spør de om alder så sier en kompis: 15 år. Så sier damen at vi må være 16. Men mange andre på skoletrinnet trener jo der selv om de er 15 =/

 

"Hvis du er under 16 skal du ikke trene med vekter, men med egen kroppsvekt, men jeg synes vi burde sette opp et eget oppleg for de under 16 med spinning timer og dere gikk jo hit da fikk dere jo god trening".

 

Fikk så lyst til å starte en megadiskusjon, ble så sur på kunskapen til folk.

Lenke til kommentar
DNA, bare spør "hvorfor?", og be om å få snakke med noen andre dersom hun ikke gir seg.

7655194[/snapback]

Jeg var så oppgitt at jeg ikke gadd å spørre en gang, kommer tilbake i morgen og da sier jeg at jeg er 16, men det er som rart er at mange kompiser trener der men de er jo bare 15 :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Kjører for tiden følgende brystøvelser:

 

Benkpress med manualer - 3 x 8

Skråbenk hantler - 3 x 8

omvendt skråbenk (dvs. med hodet nederst) 3 x 8

kabelpress 3 x 8

brede dips 2 x 10

 

Forslag til forandringer?

7655471[/snapback]

Har du trent lenge? Synes det var utrolig mange brystøvelser og sett, iallefall om du ikke har et utrolig bra grunnlag. Hadde iallefall kutta ut kabelpress, brede dips og en av de tre andre øvelsene og heller kjørt 4x8 på de to øvelsene du velger. Kjører du tungt skulle dette være nok, ville iallefall vært det for meg. Husk at det er bedre å trene litt for lite enn litt for mye.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hva med bare:

 

-Benkpress

-Skråflyes

 

?

7656086[/snapback]

Personlig kjører jeg bare benkpress, tidligere kjørte jeg 3-4 brystøvelser. Kan på den ene brystøvelsen kjøre meg helt ut. Føler at jeg får mye større styrkefremgang nå, volumet har jeg egentlig aldri merka noe på, kommer så sakte og umerkbart :p

Lenke til kommentar
Det jeg ville gjort:

- Bytte ut benkpress m/manualer med benkpress m/stang

- Bytte ut brede dips med flies

7655995[/snapback]

 

Hmm, benkpress med manualer er da bedre enn benkpress? Har du kilder som sier noe annet?

 

 

Kjører for tiden følgende brystøvelser:

 

Benkpress med manualer - 3 x 8

Skråbenk hantler - 3 x 8

omvendt skråbenk (dvs. med hodet nederst) 3 x 8

kabelpress 3 x 8

brede dips 2 x 10

 

Forslag til forandringer?

7655471[/snapback]

Har du trent lenge? Synes det var utrolig mange brystøvelser og sett, iallefall om du ikke har et utrolig bra grunnlag. Hadde iallefall kutta ut kabelpress, brede dips og en av de tre andre øvelsene og heller kjørt 4x8 på de to øvelsene du velger. Kjører du tungt skulle dette være nok, ville iallefall vært det for meg. Husk at det er bedre å trene litt for lite enn litt for mye.

7656037[/snapback]

 

Har holdt på litt over 4 år, synes igrunn ikke det er for mye. Tar meg en drøy time å komme gjennom de øvelsene der + 5 sett med tricepsøvelser.

Lenke til kommentar
Kjører for tiden følgende brystøvelser:

 

Benkpress med manualer - 3 x 8

Skråbenk hantler - 3 x 8

omvendt skråbenk (dvs. med hodet nederst) 3 x 8

kabelpress 3 x 8

brede dips 2 x 10

 

Forslag til forandringer?

7655471[/snapback]

Tar du bort brede dips så er det det samme som jeg gjør... Føler det funker bra, og er mye morsommere å trene med flere forskjellige øvelser. kabelpress på slutten er bare for å tyne det siste lille ut av musklene, og få strekt det litt ut.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Kjenner jeg begynner å slite litt med grepsstyrken etter litt tung markløft og noen tunge sett med nedtrekk. Noe jeg burde kjøpe som kan over tid øke grepsstyrken noe?

 

Edit: ffixx

7660605[/snapback]

Markløft og nedtrekk er i seg selv med på å øke grepsstyrken. Hvis du ikke synes det strekker til kan du jo kjøre underarmscurl osv. Noe annet du kan gjøre er jo å kjøpe deg håndklyper, mener da ikke de du får kjøpt på G-sport som man må klemme sammen 100ganger for å kjenne det. Du må ha skikkelige handgrips slik som de du får kjøpt HER.

Lenke til kommentar

Hey, hey.

Fallt meg inn: Mange som har med et utskriftbart ark med styrketreningsøkten nedskrevet for hver dag. Men med et bilde av øvelsens begynnelses-og sluttpossisjon, det hadde vært veldig til hjelp for oss nybegynnere..

 

Noen som bruker nye slikt og kan poste det her?

Bare for å spare meg med å "ta av" med bildesøk et par timer. ;)

Lenke til kommentar
Hey, hey.

Fallt meg inn: Mange som har med et utskriftbart ark med styrketreningsøkten nedskrevet for hver dag. Men med et bilde av øvelsens begynnelses-og sluttpossisjon, det hadde vært veldig til hjelp for oss nybegynnere..

 

Noen som bruker nye slikt og kan poste det her?

Bare for å spare meg med å "ta av" med bildesøk et par timer. ;)

7661213[/snapback]

 

Øvelser

Lenke til kommentar
Hvor lenge bør jeg bulke før jeg starter å deffe?

7660943[/snapback]

Det spørs helt hvor mye fett du har lagt på deg i bulkeperioden.

 

Bulkeperioden pleier å starte med en gang sommeren er over og helt til 3-6mnd før neste sommer. Så bulk varer omtrent 7-10mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...