Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en digg å veltrent kropp = damer på kne  :cool: ..kanskje noen blikk på stranda også, ikke altfor lenge til sommern.  bare innrøm at det er derfor dere trener..unless you are gay..eller er en typisk "mann" som skal være sterkest av gutta..lmao

 

www.iform.no

7640604[/snapback]

Damene er jo selve grunnsteinen i motivasjonen! :D

Endret av Equilibrium
Lenke til kommentar
I starten ville jeg bare trent med stanga og 10kg på hver side, bare for å trene teknikk. Du får stort utbytte av det senere.

7649541[/snapback]

Jeg begynte på 20-25kg eller noe :D Ligger ikke stort høyere nå, er handicappet i brystmusklene tror jeg.

7649558[/snapback]

 

Tror egentlig det samme, hvertfall i forhold til andre kroppsmuskler. Jeg klarer ca det samme på rygg, biceps, triceps, skuldre osv. som noen jeg trener litt sammen med, men de ligger på ca 20kg tyngre brystvekter enn meg. :hmm:

 

Edit:

 

Zethyr, husker du forresten når de ulike sensurdatoene var? Veldig OT.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Tror egentlig det samme, hvertfall i forhold til andre kroppsmuskler. Jeg klarer ca det samme på rygg, biceps, triceps, skuldre osv. som noen jeg trener litt sammen med, men de ligger på ca 20kg tyngre brystvekter enn meg.  :hmm:

 

Edit:

 

Zethyr, husker du forresten når de ulike sensurdatoene var? Veldig OT.

7649646[/snapback]

Tror det har en del med det å gjør at armhevinger blir prioritert høyere av noen enn andre, og at noen tror at 'mye i benkpress' = sterk/barsk/hardtslående. Jeg skammer meg ikke over å suge i benkpress, men skulle ønske jeg var bedre der.

 

Sensurdatoene er forresten 1 mnd etter eksamen, absolutt alle, tror jeg. Dvs. 9.,12.,15. og 19.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hvor mye er det vanlig å måtte gå ned i vekt når du går fra benkpress med stang, til benkpress med manualer?

7652961[/snapback]

Du kan jo ikke sammenlikne benkpres med hantelpress. Vil regne med at du går ned iallefall 10-15kg, det er iallefall tilfellet hos meg, trener dog veldig lite hantelpress.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor mye er det vanlig å måtte gå ned i vekt når du går fra benkpress med stang, til benkpress med manualer?

7652961[/snapback]

 

Jeg ville trodd at man økte i vekt. Manualer bygger støttemuskler i større grad enn stang, noe som resulterer i volum ergo vekten går opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

30 kg på hver hånd er ganske mye. Grunnen til at jeg ikke gikk ned så mye, er fordi jeg er verdens dårligste i benken. Jeg har aldri trent benk, trener kun med manualer, så nå tar jeg nesten mer med manualer enn med stang. Er mye vane og teknikk også vet du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...