War Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Ser at 280 er vanlig etter maks 2 år i en styrkeløfterklubb, selv for de som bare er med for gøy. 300 er nok et fint mål for de fleste. Det er det jeg trener grep med nå^^ Glute-bridge blir noe annet, der er 300-klubben for alle som har trent over 3 uker. Samme med 400kg beinpress. (ekte beinpress hvor plata veier 53.5kg og har 4 armer for skiver og går skrå opp. ) Ikke sånn jukse-kabelsurr. Endret 14. mars 2014 av War Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Finnes det en offisiell modell for beinpress?, det er akkurat slik vår er, 53kilo, 4 armer og endel brattere enn andre Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Offisiell er kanskje litt å ta i, men man burde iallefall klare å lempe på 1000kg på den VS de med pinne og 220kg som maks om man skal kunne sammenligne sånn generelt. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 1000kg hadde gått fint om vi hadde nok 45lb plater Det er også en like lang pinne oppå og det er rom for en del videre stabling. Men ingen bruker da så mye. Var en som sa han hadde 750 fra et annet senter så ble han oppfordret til å prøve vår og mislykkes på 450 Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Ja, en umulig øvelse å sammenligne med så mange modeller og mekanikk. Er nok derfor den aldri blir nevnt^^ Så kan man ha føttene smalt eller bredt, oppe og nede på plate og man vil trene forskjellige ting. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 En bekjent på senteret drar mark med veldig mye rygg, ganske likt Klokov. Er dette en kjent måte å dra mark på? Det ser jo ganske sketchy ut. Ligner mye på strakmark egentlig. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Ser at 280 er vanlig etter maks 2 år i en styrkeløfterklubb, selv for de som bare er med for gøy. foreal? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Nå er "styrkeløftere" kjent for å kjøre på med vekter og paracet og vikinger må tåle smerte. Les drit i skader, men ja 200kg-grensen går man fort opp til. Første gang jeg tok sumomark prøvde jeg på 80kg, føltes som 10kg. Slang på 140kg og da ble det tungt, men kjørbart. Begynner man helt ned på 60 osv så vil jeg si man har gamet formye. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Bein/press Bøy x4 Beinpress x4 Calf ext x3 Benkpress x4 Kabelflies x3 Dips x3 Franskpress x3 Dra/skuldre/core Mark x4 Chins x3 1row x4 Facepulls x3 Mil.press x4 Skulderpress x2 Planke x3 Ny split på gang. Som vanlig mikser jeg høy- og lavrep. Ingen sett til failure. Fire økter per uke. Første økt i kveld, blir gøy. Endret 16. mars 2014 av Akse Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) En hyggelig overraskelse. Jeg hadde en relativ sen økt (ble ferdig for to timer siden) og gledelig er det at jeg har fått markløft-teknikken inne. Noe jeg selv ikke trodde var mulig. Siden januar har styrken gått opp og i fare for å repetere meg til det kjedelige så er det bein som fortatt er fokus (økt trenings-frekvens og mengde) Jeg gikk opp på vekta idag (morgenvekt) og den viste 77kg. Så mye har jeg aldri veid siden jeg flyttet til Oslo og det er vel snart 4 år siden. Fra november-Januar så lå den på 73kg +/- (morgenvekt) Noe av vektoppgangen skyldes vel "that ass" liker jeg å tro. Men jeg har nå satt meg målet å veie 80kg i løpet av sommeren. Og her må jeg minne meg på å gi meg selv en klapp på skulderen siden det "bare" er to år siden jeg veide rundt 60kg. Så mens andre går ned i vekt for å møte sommeren så gjør jeg helle det motsatte og prøver å øke enda mer. Endret 16. mars 2014 av Dukien 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Ser at 280 er vanlig etter maks 2 år i en styrkeløfterklubb, selv for de som bare er med for gøy. Greit å nevne at de fleste legger på seg 50kg og øker fettmengden med 30% i samme periode Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 YES, ny pers i markløft!!! 160kg x3, som gir meg en estimert maksverdi på 176kg Bra start på uka!! Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Cannabis har ikke noe å gjøre på en liste hvor temaet er "farlig" (definer farlig, dødelig?). Men, det blir en annen diskusjon Endret 17. mars 2014 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Var vel mer et pek på hvor "farlig" hvitt mel er blitt etter lavkarbo-bølgen . Til litt mer triste saker; Jørgen Foss is at it again http://www.nrk.no/norge/overvektige-far-gratis-parkering-1.11609499 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 hehe, elsker hvitt mel, men jeg spiser det så og si aldri lenger. Magen hater det Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 http://www.tv2.no/2014/03/17/nyheter/helse/innenriks/5417915#.UydE7F7j6aF Enda en grunn for å ikke trene! Gratis parkering! Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Har fått en skikkelig smell i ryggen etter noen dager med tung markløft og frontbøy. Med mindre jeg står krokbøyd får jeg smertefulle stikk i korsryggen. Det er vanskelig å gå og stå oppreist. Jeg har nylig begynt med mobilitetøvelser og tøyning for å korrigere lumbar lordosis. Greia er at jeg opplevde det samme for et halvt år siden. Etter at jeg begynte å strekke og tøye etter cardio fikk jeg en smell i korsryggen etter en styrkeøkt. Kan det være en sammenheng? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 (endret) Ser at 280 er vanlig etter maks 2 år i en styrkeløfterklubb, selv for de som bare er med for gøy. 300 er nok et fint mål for de fleste. Det er det jeg trener grep med nå^^ Glute-bridge blir noe annet, der er 300-klubben for alle som har trent over 3 uker. Samme med 400kg beinpress. (ekte beinpress hvor plata veier 53.5kg og har 4 armer for skiver og går skrå opp. ) Ikke sånn jukse-kabelsurr. Hvor har du det fra? 280 vanlig etter maks 2 år i styrkeløftklubb, med 300 som et mål for de fleste? Rart det bare er 3 personer som har tatt 300 kg i mark utstyrsfritt hittil i år da, i hele fjor var det 6 personer som tok 300 kg eller mer, de flere hundre som tar langt under 280 kg har vært med i mindre 2 år de da?.... Dette er rett og slett BS, det er flere som tar under 200 kg enn over, uansett hvor lenge de har holdt på. http://styrkeloft.no/resultatservice/?page=ranking&kjonn=M&aldersklasse=1&aar=2013&ovelse=ml&uf=1 Hva en tar i mark avhenger av svært mye, og at 300 kg er et fint mål for de fleste er også bare tull. Av løftere under 105 kg var det bare en person som tok 300 kg utstyrsfritt i 2013 og 2014. Av og til er det bedre å ikke si noe enn å spre løgn og uvitenhet. .. Med forbehold om at du ikke snakker om lbs istedenfor kg eller er ironisk på et helt nytt nivå. Endret 17. mars 2014 av PhelpsTransposed 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå