Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at alle skal trene samtidig som meg nå.. Fram til tja mars har det aldri vært noe særlig kø på senteret etter halv 8, men nå flommer det over. Satan, må vell starte å trene på mårran istendenfor

Det er det jeg gjør. Som regel er det veldig rolig. I dag var det en fyr i samme rom som meg når jeg trente, det var litt uvanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Kunne tenkt meg en skikkelig protein, karbohydrat bombe før trening. Om jeg lager en shake med havregryn, bananer , protein pulver og melk eller noe sånn tror dere det vil smake helt jævlig da eller er det mulig å få det ned? Er student, så har ikke så mye penger å sløse derfor jeg spørte på forhånd, om noen skulle ha prøvd noe lignende.

Lenke til kommentar

Hva er et sumogrep?

Når det kommer til grep så er det ikke værre en at du blir sterkest i den du bruker.

Når du kommer opp i 280kg osv er det vanlig å måtte kutte 80-89kg ved bytte av grep.

Man kan forhindre det ved å bytte på de 3 grepene.

for eks hver trening, sett eller uke ol.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg fordeler/ulemper med sumogrep vs vanlig grep på markløft? Eller hvordan vet man hvilket grep som er best å bruke?

Mindre stress på korsryggen ved bruk av sumo. Kan være fordelaktig hvis man er høy, men det er mye smak og behag.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd sumogrep, men ved vanlig grep så føler jeg av og til at beina og knærne er litt i veien på løftet opp. Syns det ser bedre ut å løfte med sumogrep, så vurderer å prøve det i stedet. Men det har ikke noen annen virkning på musklene i forhold til vanlig grep?

Lenke til kommentar

Bruker omtrent 2-3 sekunder på å spenne meg opp...

Så dere tenker aldri "imorgen skal jeg greie det" eller noe sånt?
Nei?

Bruker å tenke mer den veien at "skal jeg GIDDE å laste stanga eller skal jeg drikke mer kaffe å gå på en youtubesmell" :p

Jeg vet at ingen har forventninger til hva jeg klarer eller ikke klarer så å tenke på sånt dagen før er ikke noe jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...