BenWhittaker Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg holder på med mitt SL5x5 men ønsker å bygge litt mer masse. Vurderer en ekstra økt men belastningen er allerede litt stor pga fotball 3 ganger i uka. Vil svømming, brystsvømming/litt div være et bra alternativ, kjøre hardt på den? Tre alternativer ser jeg: 1) Legge til øvelser til slutt, etter "stammen", i programmet. (I såfall, når burde jeg legge til øvelser på muskelgruppene? F.eks. fordele det, altså flere reps på bryst på "ikke-bryst"-dagen? Eller kjører brystøvelser på brystdagen? Jeg har en god magefølelse på førstnevnte alternativ, da jeg gjør det samme med en bicep-øvelse og en tricep-øvelse på motsatt dager idag.) 2) Ha en ekstra dag hvor jeg kjører flere reps. 3) Ha en måned med et annet treningsopplegg der jeg fokuserer på å bygge masse utelukkende, før jeg switcher tilbake til SL5x5. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Kjør brystøvelser de dagene du har benk også videre. Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 For øking i muskelmasse må du nok opp i repetisjoner, men da blir SL5x5 vanskeligere å følge med konstant økning. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er styrkeløfting det samme som powerlifting? Har titta litt på Mike O'Hearn, han er jo ett beist av en man, men påstår han kun trener powerlifting, har bl.annet en film på youtube med Rob Richess hvor han demonstrerer litt div. Og begge de to gutta ser jo golden ut, og ganske lik fysikk tross i totalt ulike treningsmåter/program. Så det jeg kanskje lurer litt på, hvis diett osv osv er perfekt, har programmet de trener så veldig mye og si...? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har vunnet en PT-time. Hva buede jeg bruke den på? Har ikke anelse. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Teknikk baseløft. Så forteller du her hva h*n sa , så skal vi bekrefte eller le. 5 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har vunnet en PT-time. Hva buede jeg bruke den på? Har ikke anelse. Bruk din tid til å overbevise PT'en om hvor uovertruffent helmelk og baseøvelser er. 2 Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har vunnet en PT-time. Hva buede jeg bruke den på? Har ikke anelse. Hvem er PT-en, hva er hans/hennes sterkeste kvalifikasjoner? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Apropos baseøvelser og PT; idag skal jeg for aller første gang siden jeg opererte skulderen min for fire år siden ha både markløft og knebøy idag (med andre ord ikke smith) Egentlig både spent og nervøs for jeg er seriøst stiv som ei fucking stokk og forhåpentligvis vil dette bidra til at jeg bygger ekstra masse rundt beina. Så en lokal PT skal vise meg øvelsene idag og dette trenger jeg. Nå er det rundt 6 år siden jeg sist gang prøvde disse og ekskluderte begge to men har bestemt meg for å gå ut av komfort-sonen og re-introdusere disse. Benkpressen går helt smertefritt og sannsynlig skyldes dette at jeg har blitt mye flinkere teknisk samt at jeg lytter mer til kroppen min. Samtidig har jeg sett at jeg tåler betydelige mengder trening per dags dato har jeg seks økter i uken som varer i ca. 90 minutter med 60-90SP 30-35 total-serier. Endret 12. mars 2014 av Dukien Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Eg og ville brukt tida på baseøvingar og teknikksjekk. Lykke til, Dukien! Bruk god tid på tøying og bøying først. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har vunnet en PT-time. Hva buede jeg bruke den på? Har ikke anelse. Hvem er PT-en, hva er hans/hennes sterkeste kvalifikasjoner?Aner ikke. Sto at de skulle ta kontakt. Takk for tips Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Teknikk baseløft. Så forteller du her hva h*n sa , så skal vi bekrefte eller le. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hva er greia med at alle skal trene samtidig som meg nå.. Fram til tja mars har det aldri vært noe særlig kø på senteret etter halv 8, men nå flommer det over. Satan, må vell starte å trene på mårran istendenfor Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Tror det er SK2014 folka som strømmer inn, helt likt her. Har begynt og gå før 5, da funker det... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Er så sykt imponert over mobiliteten til vektløftere. Fy satan. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Generelt så er min erfaring at mandag og onsdag kveld er stappfulle. Heldigvis så har jeg nesten alltid treningsrommet i blokka for meg selv når jeg trener, så slipper det problemet for øyeblikket Lenke til kommentar
Everket Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har knapt sett så mange folk på en gang før som i dag i 6 tiden. Grusomt i en så liten kjeller. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Er så sykt imponert over mobiliteten til vektløftere. Fy satan. Har du forsøkt deg på noe, nå? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Er så sykt imponert over mobiliteten til vektløftere. Fy satan. Har du forsøkt deg på noe, nå? Jeg har sett på noen vektløftere på youtube. Jeg har ikke spesielt dårlig mobilitet, men sammenlignet med vekløftere er det ikke mye å skryte av. Skulle hatt noen som har skikkelig peiling til å se på hva som er viktigst å jobbe med for min del for å forbedre bøyen. Tror selv det er anklene. Endret 12. mars 2014 av Akse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå