Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Har satt opp en 3-splitt med inspirasjon fra Akses program

 

Ser veldig greit ut, men seks sett med pullups/chins etter mark tror jeg blir hardt. Jeg kjører tre sett, og etter det er jeg ganske tom.

 

 

Sweet!

Ja, ser den. Endrer det slik at jeg tar chins etter mark. Pullups tar jeg på slutten av økten, så får jeg se hva jeg er i stand til.

 

Blir vel annerledes med tanke på at antall øvelser har dobblet seg i forhold til stronglift. Tar vel litt tid å komme seg inn i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kjører alltid dynamiske og statiske øvingar før beintrening for å løsne opp. Det utgjorde ein stor forskjell under løfta. Det er heller ingenting i veien for å tøye litt utanfor treninga, eller i pausar mellom sett når du trener. Du kan trene bryst og tøye hamstrings i pausane.

 

Squat to stand.

 

http://fitnessbloggen.no/toying-studie/

 

Her er dei øvingane eg brukar mest.

 

attachicon.giftøying2.jpg

 

Edit: Det er ikkje kun hamstrings der.

gjør noen av de der + rygghev og rulling på sånn rumbleroll, synes det funker

Lenke til kommentar

Muligens et snålt spm, men da jeg ikke kommer frem til noe svar selv så prøver jeg meg her:

 

Muskel- og styrkevekst kommer av overkompensasjon. For progresjon er en nødt til å øke belastningen. Såpass har jeg fått med meg. Så har man en dag en kjip treningsøkt. Slik feks jeg hadde i dag, ned 20-30% i repantall i de aller fleste øvelser ift sist gang og gangene før der. Rett og slett en dårlig dag.

 

Blir det da feil å anta at siden belastningen i denne økta var lavere enn det jeg er vant til, så vil jeg heller ikke vokse? Og videre, da får jeg også lite ut av et kalorioverskudd, i og med at belastningen i dag var såpass mye lavere enn det den "vanligvis" er?

 

Antageligvis litt krøkkete formulert detta her, merker jeg er litt surrete i dag, men noen som skjønte hva jeg mente, og har et svar?

 

Edit: kanskje enklere formulert: Jeg har hatt en dårlig dag på gymmen. Er det likevel verdt å legge seg i overskudd, og kan jeg fortsatt vente gainzzzz?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Normalt er oppgitt vekt alltid inkludert vekta til stenger og greier. Unntaket er vel apparat som har litt eigenvekt.

 

Om du skriv 20kg eller 40kg i loggen betyr ikkje stort, men du vil sikkert få spørsmål om det, så like greit å ta med all praktisk vekt.

Lenke til kommentar

 

Om du skriv 20kg eller 40kg i loggen betyr ikkje stort, men du vil sikkert få spørsmål om det, så like greit å ta med all praktisk vekt.

 

Pluss at du tross alt løfter stanga og, det er ikke som om de 20kg ikke er verdt noe. Virker alltid mest logisk å skrive den totale vekten man løfter spør du meg.

Lenke til kommentar

Få folk på senteret i kveld, men 4-5 gutter i 17 års alderen som kødda rundt om og bråkte som faen. Jeg kjente en av dem, som faktisk er en grei type. Etter litt fikk jeg nok og spurte han høyt om han hadde tatt med sirkuset til senteret i dag. Da ble det stille, hahah.

 

Eg ser for meg deg i form av Aslan kommandere rundt på 17-åringane på senteret ditt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...