Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Herregud, blir så irritert på folk som bruker masse greier samtidig. I sted var det en som brukte en benk, hantler, og to stenger. Hvert sett gikk som det her: En del reps med hantlene på benken, så til den ene lille stanga og 7-8 reps med den, så til den større stanga og 7-8 reps med den. Liten pause, repeat.

 

Var også en jente som "reserverte" vektene.. Hun tok stanga og satt på vekter, la den ved siden av seg og begynte på to andre øvelser før hun faktisk begynte med stanga. What.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, blir så irritert på folk som bruker masse greier samtidig. I sted var det en som brukte en benk, hantler, og to stenger. Hvert sett gikk som det her: En del reps med hantlene på benken, så til den ene lille stanga og 7-8 reps med den, så til den større stanga og 7-8 reps med den. Liten pause, repeat.

 

Var også en jente som "reserverte" vektene.. Hun tok stanga og satt på vekter, la den ved siden av seg og begynte på to andre øvelser før hun faktisk begynte med stanga. What.

Kanskje han tok supersets?

 

Angående hun jenta var det litt rart, men ofte jeg imellom settene gjør klar neste øvelse så lenge ikke noen andre skal bruke de osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Herregud, blir så irritert på folk som bruker masse greier samtidig. I sted var det en som brukte en benk, hantler, og to stenger. Hvert sett gikk som det her: En del reps med hantlene på benken, så til den ene lille stanga og 7-8 reps med den, så til den større stanga og 7-8 reps med den. Liten pause, repeat.

 

Var også en jente som "reserverte" vektene.. Hun tok stanga og satt på vekter, la den ved siden av seg og begynte på to andre øvelser før hun faktisk begynte med stanga. What.

Kanskje han tok supersets?

 

Angående hun jenta var det litt rart, men ofte jeg imellom settene gjør klar neste øvelse så lenge ikke noen andre skal bruke de osv.

 

Det er mulig, men litt kjipt når det er et såpass lite treningssenter, hvor man kun har en av hver :-)

 

Ja, og det er jo greit nok, men to øvelser i forveien? Hvis alle skulle ha gjort det ville jo alle ha brukt evigheter på å få trent. Det var og veldig tydelig at dette var for at ingen andre skulle bruke de, i motsetning til det du gjør, som er ganske mye hyggeligere.

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

 

 

Herregud, blir så irritert på folk som bruker masse greier samtidig. I sted var det en som brukte en benk, hantler, og to stenger. Hvert sett gikk som det her: En del reps med hantlene på benken, så til den ene lille stanga og 7-8 reps med den, så til den større stanga og 7-8 reps med den. Liten pause, repeat.

 

Var også en jente som "reserverte" vektene.. Hun tok stanga og satt på vekter, la den ved siden av seg og begynte på to andre øvelser før hun faktisk begynte med stanga. What.

Kanskje han tok supersets?

 

Angående hun jenta var det litt rart, men ofte jeg imellom settene gjør klar neste øvelse så lenge ikke noen andre skal bruke de osv.

 

Det er mulig, men litt kjipt når det er et såpass lite treningssenter, hvor man kun har en av hver :-)

 

Ja, og det er jo greit nok, men to øvelser i forveien? Hvis alle skulle ha gjort det ville jo alle ha brukt evigheter på å få trent. Det var og veldig tydelig at dette var for at ingen andre skulle bruke de, i motsetning til det du gjør, som er ganske mye hyggeligere.

 

2 øvelser i forveien er litt vel mye ja :p

Lenke til kommentar

Kom akkurat hjem fra trening. Er nå ferdig med andre uka i SL 5x5, har hittil hatt normal progresjon uten store problemer. Feels allright.

 

Men, jeg måtte bruke de ti første minuttene av økten i dag til å rydde opp etter andre. Da jeg kom inn var det vekter slengt overalt og det så ut som om noen hadde hatt fest der eller noe. Hvor vanskelig er det å rydde opp etter seg? Det her er ti minutter etter at senteret åpnet forøvrig, så det er ikke som om noen akkurat hadde blitt ferdig eller det var i bruk heller.

 

På den andre siden, jeg er litt skuffa over at jeg kjenner det stramme i lårene på knebøy allerede på 32,5kg. Hadde trodd jeg var sterkere enn det hvertfall. Likevel, lite annet å gjøre enn å kjøre på.

Lenke til kommentar

Har satt opp en 3-splitt med inspirasjon fra Akses program

Bein/Mage:

Frontbøy/Knebøy 4x6
Beinpress 3x6-8
Calf ext. 3x6-8
Leg curl 3x6-8
Planke 3xF

Bryst/Tri

Benk 4x6
Skråbenk 3x6-8
Kabelflies 3x8-10
Franskpress 3x6-8
Militærpress 4x6
Smalbenk 3x6-8
Tri push 3x6-8

Rygg/Bic

Markløft 3x5
Chins 3xf
Hantelroing 3x6-8
Kabelroing 3x6-8
Facepulls 3x6-8
Hantelcurls 3x6-8

Pullups

 

Hva tenker dere? Helt nytt med splitt for min del.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Eg kjører alltid dynamiske og statiske øvingar før beintrening for å løsne opp. Det utgjorde ein stor forskjell under løfta. Det er heller ingenting i veien for å tøye litt utanfor treninga, eller i pausar mellom sett når du trener. Du kan trene bryst og tøye hamstrings i pausane.

 

Squat to stand.

 

http://fitnessbloggen.no/toying-studie/

 

Her er dei øvingane eg brukar mest.

 

post-20187-0-06636800-1394366585_thumb.jpg

 

Edit: Det er ikkje kun hamstrings der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...