War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Spørs om du vil fokusere på styrke eller masse. Nedbrutt bindevev som du kan bryte igjen og igjen vil øke massen på kcaloverskudd, men da trener du mye på lavere vekter i en periode hvor du kunne trent tyngre, så styrkedelen vil eventuelt lide i noen grad. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Trener starting strength, 3 serier på 5 reps. Så hvis jeg vil fokusere på styrke så er det bare å prøve å fortsette der jeg slapp og eventuelt deloade hvis jeg failer? Usikker på hvor mye styrke jeg kan ha tapt på 2 uker, hvis jeg har tapt noe. Eller kan det være omvendt at jeg heller har blitt sterkere av pausen? - Har også vært forkjøla i denne "pausen" om det har noe å si. Endret 4. mars 2014 av Continum Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Lolz! Base iz overrated!: D Kanskje dumt spørsmål, men er du ironisk? Satser på du har fasiten siden du har så jævlig mye peiling på alt annet fysiologisk Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Du kommer uansett sterkere tilbake siden nervesystemet er uthvilt. Men ja du vil jo trene styrken mer om du ligger 6 uker nå på tunge vekter VS uke 1-5 som er under. Men uten å bryte noe bindevev og få noen skader som kan fikses vil det ikke være særlig behov for å lage masse heller. Man vil jo ikke kunne følge 2,5%-progresjonen heller om man kjører det som et styrkeprogram. Sånn det er satt opp er det en hybrid, full progresjon, men tyngre vekter så færre sett. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Fantastisk: http://www.reddit.com/r/Fitness/comments/1z39pq/a_life_saved_by_bicep_curls/ 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Lolz! Base iz overrated!: D Kanskje dumt spørsmål, men er du ironisk? Satser på du har fasiten siden du har så jævlig mye peiling på alt annet fysiologisk Mer enn form for selvmobbing siden både kneet og skulderen er damaged gods som gjør at jeg verken har knebøy eller markløft, så er jeg seriøst stiv som en stokk! Klarer man å kjøre disse baseøvelsene riktig ser jeg intet grunn for å ekskludere dem og man bør inkludere disse og om noe skulle jeg ønske jeg kunne ha lært disse teknisk riktig fra dag 1. Men det lar seg fint gjøre å bygge masse uten også. Endret 4. mars 2014 av Dukien Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hey! Et par ting jeg tenkte å prøve og få klarhet i: 1: føler litt behov for mer volum enkelte steder. Trener strongliftes 5x5. Vil det være negativt å legge til et par øvelser 3x8 for å bygge litt masse, til slutt i programmet? 2: dersom jeg hadde trent volum en periode, fått litt mer masse, deretter gått tilbake til færre reps (sl5x5), vil massen da forsvinne sakte men sikkert? Jeg tenker for meg selv at i teorien skulle det skje, men kan ikke se for meg at det skjer i særlig stor grad i praksis når man bruker musklene knallhardt bare færre reps? 3: ved å kutte litt på kcal (ikke aktuelt nå, men nysgjerig), hvordan burde treningsopplegget legges opp i forhold til progresjon osv, da man er ute etter å vedlikeholde? Er det forskjell på om man ønsker å vedlikeholde/trene volum (flere reps) eller styrke (færre reps)? Takk så mycket! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) 1, 2-5 set med 8-12 reps på noen isoøvelser etter hovedsetta skader ikke nei, bra for arbeidskapasiteten er det og. 2, nei, så lenge du blir sterkere blir du større så lenge kcaloriene er der. 3, så lenge du bøyer og marker under 1.5 av kv og benker under 1xkv er det bare og kjøre på med progresjonen som er lagt opp i programmet. Dette er dog ganske individuelt og kommer også mye ann på hvor stort kcal underskuddet er. Endret 4. mars 2014 av Primer4 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Man kan fint vedlikeholde, og kanskje også øke ganske mye i styrke uten å gå opp mye i vekt, noe vektløftere og styrkeløftere som ikke konkurrerer i åpen vektklasse er bevis på, selv om disse også ofte kjører mini-deff eller -bulk. Om styrke er målet, så behold vekta, men kutt volum. Kjørte du 5x5 på bulk, kan du kjøre 2-3x5 på deff. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Tror man har heftige underliggende problemer, teknikkutfordringer eller bare en jævlig høy benk om man må stoppe på 60 kg uten benk, men tar opp til 170 kg med benk. Høres ikke lurt ut. Grattis med 120 i benk! Hvor mye veier du og hvor langt ned skal du? veier rundt 86-87 nå, tipper jeg kommer meg ned til rundt 82, kanskje 80 før jeg er tålig fornøyd Kult! Sterkt på <90 KV! Greit å ville gå ned såpass få kilo. Endret 5. mars 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Googla litt og så det var vanlig med hodepine når man tok kreatin, har drukket som en kamel i det siste for og få den vekk men til ingen nytte. Er inne i mi andre uke på kreatin nå, og har konstant en murrende hodepine, går det over eller skal jeg bare drite i og ta mer kreatin ? 2% muskeløke er ikke verdt konstant hodeverk for meg.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg ser på fjøsboka at en gammel klassekamerat gir bort ei bøtte med "female protein". Hva faen? Proteiner er vel proteiner? 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Det er nok bare et dårlig forsøk på å markedsføre mot damer fra produsenten sin side. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Ren gjetting fra min side; markedsføringen sier at "female protein" gjør deg stor og sterk, men ikke like stor som ved "male protein"? Lavkarbo-protein? Protein uten kunstige søtningsmidler? Protein som gjør mannen din bedre i senga? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Det er nok bare et dårlig forsøk på å markedsføre mot damer fra produsenten sin side. Du har vel rett i det. Jeg lurer på hvor lang tid det tar før noen begynner å selge "transeprotein". Det er vel et voksende segment. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvor mye kreatin spises? // les hodepine? Jenteprotein er bare tilsatt ekstra kalsium og fiber så de har et salgsargument. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Ei måleskje, som det står på pakka, om dagen. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Kan halvere dosen før du prøver å kutte ut. Dvs 2,5g isteden for 5g. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå