Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hva er verdicten på å erstatte vanlig bøy med bøy til benk?

Kjenner ikke smertene i kne eller lysk når jeg går ned til benk, kan derfor og trene med 130-170 istedefor å stoppe på 60, eller er det best å bare drite i bøy å kjøre masse beinpress???

 

Hypertrofi er seff det eneste målet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er et legit program'

 

men uansett, noen som vet om noe tøying i dag eller før trening imorgen vil hjelpe?

Er du bare støl så vil det forsvinne imorgen i oppvarmingen.

Er det fortsatt vondt etter oppvarming, så chiller du litt imorgen og tar en lettdag.

Lenke til kommentar

Hva er verdicten på å erstatte vanlig bøy med bøy til benk?

Kjenner ikke smertene i kne eller lysk når jeg går ned til benk, kan derfor og trene med 130-170 istedefor å stoppe på 60, eller er det best å bare drite i bøy å kjøre masse beinpress???

 

Hypertrofi er seff det eneste målet.

Baseøvelser er jo i utgangspunktet ikke et must for bygging, men det er klart å foretrekke å begynne øktene med det. Problemene dine under bøy er nok både hva kroppen din er vant med og mobilitetsrelaterte. Du kan bruke tid på å ordne opp i det, eller bare kjøre på med andre øvelser. Det blir jo en vurderingssak.

 

Bøy til benk ser jeg ikke nytten med. Man går glipp av den beste delen med bøy hvis man ikke kjører dypt.

Lenke til kommentar

 

det er et legit program'

 

men uansett, noen som vet om noe tøying i dag eller før trening imorgen vil hjelpe?

Er du bare støl så vil det forsvinne imorgen i oppvarmingen.

Er det fortsatt vondt etter oppvarming, så chiller du litt imorgen og tar en lettdag.

 

litt vondt, så klarte ikke de tyngste settene. Ganske kjiipt mtp det var gymtimen.

 

Føler meg somregel svakere når jeg trener på formiddagen, er det noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar

 

 

det er et legit program'

 

men uansett, noen som vet om noe tøying i dag eller før trening imorgen vil hjelpe?

Er du bare støl så vil det forsvinne imorgen i oppvarmingen.

Er det fortsatt vondt etter oppvarming, så chiller du litt imorgen og tar en lettdag.

 

litt vondt, så klarte ikke de tyngste settene. Ganske kjiipt mtp det var gymtimen.

 

Føler meg somregel svakere når jeg trener på formiddagen, er det noen andre som har det sånn?

 

Ja, men det er fordi jeg løfter best med mye mat og energi på lager. Vel, det er i hvert fall den eneste logiske forklaringen jeg har på det. Jeg spiser faktisk et måltid rett før trening.

Lenke til kommentar
Cs freak, den 04 Mar 2014 - 18:22, sa:

Er det noen hær som erfaring med å trene før jobb? alså før kl 7 og i så fall hvordan påvirka det arbeidsdagen?

 

Jeg går på skole da, men trener så og si hver dag både før og etter. Føler meg rett å slett mye mer våken og bedre konsentrert. Føler meg også veldig avslappet, og liksom nyter dagen litt. Jeg vil absolutt anbefale det! Da har man også noe å glede seg til når man våkner, blir ikke sånn at man ligger å vrir seg i sengen for man vet det neste er jobb.

Lurer litt på å begynne med front squats. Har aldri prøvd dette før, kan det anbefales? Burde jeg bytte det ut med back squats eller kjøre begge to?

Lenke til kommentar

 

Cs freak, den 04 Mar 2014 - 18:22, sa:

Er det noen hær som erfaring med å trene før jobb? alså før kl 7 og i så fall hvordan påvirka det arbeidsdagen?

 

Jeg går på skole da, men trener så og si hver dag både før og etter. Føler meg rett å slett mye mer våken og bedre konsentrert. Føler meg også veldig avslappet, og liksom nyter dagen litt. Jeg vil absolutt anbefale det! Da har man også noe å glede seg til når man våkner, blir ikke sånn at man ligger å vrir seg i sengen for man vet det neste er jobb.

Lurer litt på å begynne med front squats. Har aldri prøvd dette før, kan det anbefales? Burde jeg bytte det ut med back squats eller kjøre begge to?

 

 

 

Vanskelig å si uten at du viser hele treningsprogrammet for ben og hva som er målene dine. Vil ikke anbefale deg å gjøre front squats og back squats på samme dag, og heller ikke lære deg begge to samtidig da det kan ødelegge formen på begge to. Sørg for at du kan god form/teknikk på back squats før du begynner med front.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror man har heftige underliggende problemer, teknikkutfordringer eller bare en jævlig høy benk om man må stoppe på 60 kg uten benk, men tar opp til 170 kg med benk. Høres ikke lurt ut.

 

Grattis med 120 i benk! :) Hvor mye veier du og hvor langt ned skal du?

 

 

veier rundt 86-87 nå, tipper jeg kommer meg ned til rundt 82, kanskje 80 før jeg er tålig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer rundt en ting. Jeg begynner å få litt markerte muskler rundt forbi, spessielt armer, rygg og lår etter 10mnd strening. Om det skulle ha seg seg slik at jeg stoppe å trene fullstendig, hvor langt tid ville det gått før jeg kunne se at musklene ble mindre?

 

Er fullstendig bitt av basillen og kommer ikke til å slutte med det første men jeg bare lurer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...