Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei !

 

Jeg fyller nesten hele uken med både styrketrening, svømming, fotball, og jogging. Kan det være fare for at jeg "stopper opp" i styrketreningen ? Siden det blir sagt at "slanking" og styrketrening ikke bør gjøres samtidig :dontgetit: ?

 

Gleder meg til å trene i dag btw. Det mangler ikke på motivasjon for å si det sånn :D

 

Mvh, Erlend

Lenke til kommentar
Hei !

 

Jeg fyller nesten hele uken med både styrketrening, svømming, fotball, og jogging. Kan det være fare for at jeg "stopper opp" i styrketreningen ? Siden det blir sagt at "slanking" og styrketrening ikke bør gjøres samtidig  :dontgetit: ?

 

Gleder meg til å trene i dag btw. Det mangler ikke på motivasjon for å si det sånn  :D

 

Mvh, Erlend

7642678[/snapback]

tror ikke det er noe fare for det, men hvis du er veldig opptatt av muskler bør du kanskje prioritere det først. men siden du syns det er gøy å trene så bare stå på! btw..4 april ruler :cool:

Lenke til kommentar
Hei !

 

Jeg fyller nesten hele uken med både styrketrening, svømming, fotball, og jogging. Kan det være fare for at jeg "stopper opp" i styrketreningen ? Siden det blir sagt at "slanking" og styrketrening ikke bør gjøres samtidig  :dontgetit: ?

 

Gleder meg til å trene i dag btw. Det mangler ikke på motivasjon for å si det sånn  :D

 

Mvh, Erlend

7642678[/snapback]

Spis nok så ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Hvorfor sies det at man ikke "kan" gå opp i  muskelmasse, samtidig man går ned i vekt (slanke seg) ? Godt mulig jeg har misforstått, eller må man velge mellom "svak" og "tynn" eller  "feit" og "sterk"

7638395[/snapback]

Det er faktisk mulig, tror Wh1te holder på med det, men som sagt veldig vanskelig og anbefales ikke for en nybegynner.

 

GHvis du skal ned i vekt ville jeg anbefalt styrke ved siden av så du blir mere "fastere" når du har mistet fettet og man ungår å miste styrken og muskelene man har fra før.

7638968[/snapback]

 

Må da være veldig lite motiverende å trene uten progresjon og resultater? (Tenker på styrkedelen av treningen)

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Skjønner, Da skal jeg skjerpe kostholdet mitt og gå raskt ned i vekt sånn at jeg kan starte med å bygge muskler :w00t: ...

7644241[/snapback]

Det er akkurat det du ikke skal ;) For at så lite som mulig av musklene skal gå tapt når du taper vekt må slankingen foregå nogenlunde sakte og kontrollert.

 

Om du vil ha litteratur kan du begynne å lese på iform.no og treningsforum.no, og i tillegg er det vel lenket til en del i andre tråder her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...