Corey Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Really? Viss du lurer på om hendelsen skjedde så gjor den det. Var vell på Mandag, så er faktisk ett par dager siden også! Men ja, really. No offense, men en som deg som skriver så mye her inne ville jeg forventet skulle vite hva en good morning er. Men ja, det er en faktisk øvelse som forøvrig har blitt debattert en del her inne. Dog, ser jeg ingen grunn til at nybegynnere skal foreta øvelsen, da blir det fort en "tur til nav" øvelse. http://www.youtube.com/watch?v=Iycq-kJann0 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Really? Viss du lurer på om hendelsen skjedde så gjor den det. Var vell på Mandag, så er faktisk ett par dager siden også! Men ja, really. No offense, men en som deg som skriver så mye her inne ville jeg forventet skulle vite hva en good morning er. Men ja, det er en faktisk øvelse som forøvrig har blitt debattert en del her inne. Dog, ser jeg ingen grunn til at nybegynnere skal foreta øvelsen, da blir det fort en "tur til nav" øvelse. http://www.youtube.com/watch?v=Iycq-kJann0 Skal ærlig innrømme at jeg langt i fra leser alt av det som blir skrevet her inne, langt mindre husker jeg det jeg bare skummer igjennom. Leser stort sett de diskusjonene jeg finner gjenkjennelige eller forenlige med ting jeg har en relasjon til, for sånn ellers er det mye rart som blir diskutert innenfor trening og kosthold. Men uansett, det er ikke poenget. Vi kan jo oppsumere det slik at det var litt avvik i fra det den smålig velltrente fru driver med og det dem prøvde på. Men selv etter videoen ser jeg at den der øvelsen der er nok noe som mange strides litt om hvorvidt har ett skadepotensial eller ikke. Men ut i fra videoen kunne det vell kanskje vært like greit med strakmark? Ser vertfall ut som samme bevegelsesmønstret. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Å gjøre good mornings er omtrent like farlig som å gjøre markløft eller knebøy. Gjør du det feil kan mye gå galt, gjør du det riktig er det en veldig god øvelse. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Tviler på at det er spesielt farlig. Men jeg får ett inntrykk av at skadepotensialet er litt større enn i markløft og knebøy. Kan være fordi jeg kjenner øvelsene, men i den posisjonen du står i nedre stilling der er det i mine øyner no way out viss det skulle gå gale. Eller? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Når det gjelder den videoen til jenta, så er jeg av oppfatningen at den skulle være sexy fra hennes side. Men ble litt i overkant. Hun har lært og fått mye oppmerksomhet Over til noe annet; usikker på om det har blitt diskutert. Men etter litt lesing så er jeg like forvirra som før google... Søtpotet vs potet. Søtpotet har mer karbo og høyere GI, men mer vitaminer, antioxidanter, kostfiber og betakaroten. Poteten har mindre karbo og lavere GI, men gir ikke samme tilskudd. Hvis dere må velge, hva blir det? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Søtpotet og potet er ikke spesielt likt utenom navnet. Men jeg spiser en del søtpotet, baker det gjerne i ovnen :-) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 De er ikke i slekt, men kan stort sett brukes til det samme Både chips, bakt, mos/purre.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er forsåvidt sant, smaker ganske ulikt vanlig potet, smaker mer gullerot om du spørr meg Men jeg baker den, moser den og bruker den mye som en vanlig potet, den har nesten samme egenskapene, bare mer næring, jeg har også laget mos der jeg har blandet søtpotet og vanlig potet, litt merkelig konsistens, litt merkelig smak, men ilag med smeltet smør synes jeg det var godt :-) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg synes søtpotet er veldig godt, bedre enn vanlig potet (dog ikke prøvd med kjøttkaker eller ribbe..) Men hadde inntrykket av at søtpotet var så mye sunnere, men ser at man må veie hva som er viktigst.. karbs eller næringen.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Søtpotet smaker best, så jeg går for den! Er ikke spesielt fan av poteta annet enn hvis den blir laget som båter i ovnen. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Det er i potetskallet/like under skallet hvor potensielle helsegevinster ligger når det kommer til poteteten; altså mikronæringsstoffer og fiber. Resten er hovedsakelig stivelsebindinger som poteten har lagret i form av energi. Søtpoteten er et fint valg og kan brukes oftere. Når det gjelder GI isolert så vil graden av bearbeidelsen ha alt å si. F.eks om du steker; så kjøler den så vil det dannes mer resistent stivelse. Begge matvarene har relativt lav energiinnhold i forhold til metthetsfølelsen og begge kan fint brukes om hverandre i et typisk norsk kosthold. Endret 27. februar 2014 av Dukien Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Å spise poteten med skall er eneste veien å gå! Endret 27. februar 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 potetskallet er godt, så det skal spises! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Sånne mindre poteter i pose, olje, salt og pepper. I ovnen ca time godt pakkka inn i aluminiumsfolie er snop! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 åå eg elskarrr hamburgar og smågodt Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Har noen av dere vært borti sprengte blodkar etter knebøy? Tror det er det som skjer hvertfall, litt usikker på hvor bra det er for meg.De siste 3-4 gangene jeg har pressa meg sinnsykt på knebøy (3x5) så har jeg fått røde prikker på halsen, litt på skuldre og av og til over og under øya. Går over i løpet av noen dager, noe å bekymre seg over eller er det ikke så farlig? Har aldri vært sånn før men har gått opp på vektene og nå pleier det å skje, kun på knebøy da. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Perks med å være polakk ; http://easteuropeanfood.about.com/od/holidaysfestivals/a/paczkiday.htm Her skal det snart bokstavelig talt skuffes innpå! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Polsk? Pluszcz zwyczajny! Sånn omtrent det mest kompliserte jeg kan på polsk.. om jeg ikke husker feil er det fossekall Det uttales omtrent som pløsete vagina med en litt morsom vri Endret 27. februar 2014 av Priim Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Really? Viss du lurer på om hendelsen skjedde så gjor den det. Var vell på Mandag, så er faktisk ett par dager siden også! Men ja, really. No offense, men en som deg som skriver så mye her inne ville jeg forventet skulle vite hva en good morning er. This. Tror flere her ikke nødvendigvis innehar den kunnskapen de fremstår med. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg smakte "Styrk" med sjokosmak i dag. Det smakte vanlig melk med oboy i, hva er dere sutrer etter? Var det ikke helmelk stakkar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå