Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Tror mange vil ha interesse av notatene jeg skrev ned under noen av forelesningene våre som dekket dette, deler det via Google drive for interesserte :

https://docs.google.com/document/d/12Jk4nt6Ndl3OghwVwXGrqYJcuWRjROUDXc4W2IJLm4Q/pub

https://docs.google.com/document/d/19E8-pTy7TMXlVpYHMtFezgRuydDPxnqkz-cJ9PAq_vU/pub

https://docs.google.com/document/d/1sNuknO5wN2hiTg67YE4hb2IGZjnveUaLLEqxGVJFlzw/pub

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søvn er veldig individuelt betinget og varierer fra alder, geografiske områder, tidsperiode og en haug av andre faktorer. Noen klarer seg på 6 timer, andre er avhengige av 8-10 timer. Men gjennomsnittet ligger vel på 7-8 timer (optimal søvn avhengig av syklusene.)

Her vil jeg spesielt vektlegge en ting som hjalp meg mye etter en av forelesningene; Det er helt normalt å våkne opp av seg selv i natten uten videre (Gjerne for å tisse all denne nitrogenoverskuddet fra proteintilskudd og mat *tihi*) Uansett; De fleste irriterer seg over å våkne opp på natten og tenker "Hvorfor våknet jeg nå, faen!" Dette kan føre til en angst som seg selv igjen gjør det vanskelig å sovne igjen. Men dette er altså helt normalt. Etter at jeg ble gjort oppmerksom på det og om jeg våkner opp på natten så sovner jeg rimelig fort igjen. Tenkte bare å nevne det. :)

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

mellom 5 og 6 timer i uka. i helgene våkner jeg sjelden før det har gått 9-10 timer. Skal jeg få nok søvn så må jeg legge meg 21.30 i ukedagene, noe som er temmelig vanskelig da jeg ofte kommer hjem fra trening på den tiden.. Et liv uten pendling? -ja takk!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Sover 8/9t hver dag, også i helgene. Dvs utenom fylla. Er også blitt flinkere til og legge meg, og stå opp til samme tid hele uka gjennom. Når jeg gikk på videregående hadde jeg helt ubrukelig døgnrytme som følge av soving på dagtid, sove til jeg våknet av meg selv i helgene osv.

Rutiner er viktig for mange av oss for og oppnå bra søvn tror jeg.

Jeg kommer hjem fra trening, spiser kvelds dusjer og legger meg. Rutine rutine, soverommet skal kun soves og sekses på, datasurfing, osv tas i stua eller lignende. Har iaf hjulpet meg veldig.

Lenke til kommentar

Hva er deres syn på bruk av pute ved knebøy? Sånn man har på stanga.

Tullball. Det finnes ingen fornuftig grunn. For det første blir det mindre stabilt, for det andre lærer du deg fort å støtte stanga på feil sted, for det tredje er den uansett helt ubrukelig når du løfter tyngre vekter, og om du ikke da har vent deg til stanga så kommer du til å slite.

Lenke til kommentar

I dag er det nøyaktig ett år siden første gang jeg tok knebøy og mark. Skal feire jubileet ved å kjøre gjennom samme økt som den gang (bøy, benk og mark), men skal makse i alt. Blir gøy å se hvor jeg ligger på benk og mark, tenker jeg har stort persepotensiale der. Har veldig lyst til å perse i bøy og, men det spørs nok litt mer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I uka sover jeg som regel 7,5-8 timer, prøver å sove innen kl 23. Får jeg sove uten å bli vekket kan jeg fint sove 10-11 timer. Føler meg veldig sjeldent uthvilt, så er like trøtt når jeg våkner etter 7 eller 10 timer. Noen dager er såklart bedre og verre enn andre :) .

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Drikker nå 8dl shake om morgenen og tar en kaffe og drikker en brus før jobb , nesten to liter bare der.

Drikker vel 8-10 liter pr dag, mens andre sliter med 2.

Ville ikke ha sett på det som unormalt?

Drikker man hele tiden ville man jo ha sjekket blodsukkeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...