Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det går med treningen nå, etter 2 uker uten trening og mye julemat-  :dontgetit:

7622457[/snapback]

 

Så lenge du ikke har drukket for mye alkohol så skal nok dette gå bra ;)

7623896[/snapback]

Hmm.. Har nok kommet en del alkohol ja.. Kanskje litt for mye. Dette går mye utover treningen? Og på hvliken måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid lurt på hva som er "fasit" svaret for hvor mange kcal pr kg kropsvekt man trenger på bulk.

 

I en link hvor det sto om deffing og bulking sto det kropsvekt x 24 + 1500 som blir 3384kcal for lille meg på nesten 80kg som spiser mye mindre enn det men fortsatt mye.

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å lage et helt nytt kosthold:

 

 

Kl. 8.00: 120-150g havregryn, tran, multivitamin og 1dl melk.

Kl. 11.00: kyllingsalat med ca. 150g kylling.

Kl. 14.00: 4 brødskiver med ost og skinke eller sardiner.

Kl. 17.00: 200g kylling og pasta/ris/poteter (usikker mengde).

Kl. 20.00: 4 brødskiver med ost og skinke eller sardiner.

Kl. 21.30: 3 egg og 120g tunfisk.

 

Etter trening: Rosiner, banan og så er det middag med en gang som er rik på proteiner.

På denne måten slipper jeg å invistere i et proteinpulver..

 

Protein: Ca. 200g. Karbohydrater: Ca. 450g. Fett: Unknown, men tror det er nok.

 

Noen formeninger?

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hvis du prøvde å regne ut hvor mye proteiner du får i deg så blir det slik:

 

350*0.215 + 240*0.250 + 165*0.125 + 150*0,133 + 100*0.033 + 400*0.072 + 200*0.130 = 234

 

Du tar antall gram mat og ganger det med hvor mange prosent som er protein. Ganske simpel matte egentlig ;o

Det høres litt ut som om du er overfiksert på å få i deg akuratt den rette maten egentlig, du spiser ekstremt bra, og har ingenting å bekymre deg over ;)

 

Edit: Både det forrige og dette kostholdet ditt er meget meget godt, særlig for en 15(eller var det 16?) åring.

Endret av _NiXoN_
Lenke til kommentar

Sliter fælt med og holde nyttårsforsettet med og være sunn, med så mye kaker i hus så er det nesten umulig å ikke røre noe :no:

 

 

Er det noen som har tips til mat som er sunn, inneholder riktig næring og smaker godt??

Holder for det meste på med kondisjon og utholdenhet

Lenke til kommentar
Sliter fælt med og holde nyttårsforsettet med og være sunn, med så mye kaker i hus så er det nesten umulig å ikke røre noe :no:

 

 

Er det noen som har tips til mat som er sunn, inneholder riktig næring og smaker godt??

Holder for det meste på med kondisjon og utholdenhet

7629586[/snapback]

Pasta og kylling med god pastasaus :love:

Lenke til kommentar
Tenkte å prøve meg på et 5*5 treningsprogram. Angående progresjon på vektene lurer jeg på om dette skal foregå fra dag til dag, eller fra uke til uke.

7633441[/snapback]

 

Vil tro du vil støter på problem om du øker hver dag, da det minste du kan øke ofte vil være ganske mye

 

Si du tar Flyes, og har vekter på 10, 12.5,15 og 17.5 kilo etc.

 

å forvente å øke med 25% fra 10>12.5 vil da være ganske mye på en dag!

 

Jeg må ihvertfall øke per uke, da å øke 2,5kilo per dag blir for mye i de fleste øvelser :)

 

Snakker dog bare av egen erfaring, og kan ikke skryte på meg så utrolig mye kunnskap, men håper dette svaret hjelper deg mer en ingenting!

 

Er så lett at poster drukner i mylderet her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...