Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første innlegg i denne store tråden :) Jeg lurer på hva dere synes om dette kjente markløftprogrammet, noen som har prøvd? http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/ Det har hjulpet meg utrolig mye. Starta midt i november, da hadde jeg etter et halvt års totalt trening 130kg, nå har jeg 175. Jeg tror jo det kan ha noe med at jeg er nybegynner og ikke har løftet så veldig tungt fra før men 45kilo økning på 10 uker er jo bra :)

Hvor mye må til for å nå 200 tror dere?

Er 17år, 190cm og 88 kilo

Lenke til kommentar

Siden det nå er prat om det og vi har en forumekspert: Jeg leser titt og stadig at kokosolje skal være bra for styrkeatleter, men har aldri sett noe bevis på dette. Jeg bruker mest kokosolje fordi jeg synes det smaker godt, og det er en god kilde på mettet fett for meg som er veganer, men om det har fordeler for meg som vektløfter er jo det bare bra. Hva tror du, Dukien?

Det har nok ingen fordeler som styrkeløfter; så på noen studier av ikke det beste designet hvor forbrenningen økte med 2 kcal ekstra per time eller hvor minimalt det var igjen. Kokos består vel av 90% mettete fettsyrer som igjen fører til et mindre innhold av vitaminer og mineraler sammenlignet med andre varianter. Fordelen er at denne er varmestabil og nå har jeg ikke tallet i hodet men den har en større grad av MCT (middle chained triglyserid) som blir fortere tilgjengelig for energi.

Den er ikke noe superfood som den ofte blir reklamert for, men synes du det smaker godt og trives med det så kan du fint fortsette med dette. :)

Vet at de som legger mye penger i kosten bruker ren MCT-olje (medium chain triglycerides) da vanlig fett lagres i fettcellene først så evt forbrennes avhengig av kcal-inntak, mens MCT går rett til forbrenning uten å bli mellomlagret i fettcellene.

Edit:

Kokosfett har 50% MCT og siden det kommer best ut av en stekeprosess så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det til varm mat selv om jeg ikke ville ha bare knasket det som godis.

Paintskills

post-64596-0-70490200-1392070368_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Mitt første innlegg i denne store tråden :) Jeg lurer på hva dere synes om dette kjente markløftprogrammet, noen som har prøvd? http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/ Det har hjulpet meg utrolig mye. Starta midt i november, da hadde jeg etter et halvt års totalt trening 130kg, nå har jeg 175. Jeg tror jo det kan ha noe med at jeg er nybegynner og ikke har løftet så veldig tungt fra før men 45kilo økning på 10 uker er jo bra :)

Umulig å si hvor lang tid det tar. Du må bare ta tiden til hjelp. 200 er litt mentalt også.

Lenke til kommentar

Umulig å si hvor lang tid det tar. Du må bare ta tiden til hjelp. 200 er litt mentalt også.

hva tror du om å ta programmet en gang til fra 175 til 200?

Lenke til kommentar

Ville satt opp delmål, 150kg først så ta det derifra. Leste 130kg

Med et massivt kcalorioverskudd vil man nå mølet før, men man vil lagre mye fett og se passe teit ut i prosessen. For å ikke snakke om at teknikkene må sitte for å holde seg skadefri, noe som tar 3-4mnd å lære for de beste.

Hastverk med å nå 200kg? Man trener vel for seg selv og ikke andre? :dremel:

Endret av War
Lenke til kommentar

Ville satt opp delmål, 150kg først så ta det derifra.

Med et massivt kcalorioverskudd vil man nå mølet før, men man vil lagre mye fett og se passe teit ut i prosessen. For å ikke snakke om at teknikkene må sitte for å holde seg skadefri, noe som tar 3-4mnd å lære for de beste.

Hastverk med å nå 200kg? Man trener vel for seg selv og ikke andre? :dremel:

Tusen takk for hjelp til alle, dere tenker mye videre enn det jeg gjør, er nok best som dere sier :)

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Var på gruppetime i dag (kettlebell) som faktisk var ganske morsomt. Varte bare en halvtime, men bra intensitet. Skulle gjerne gått på det en gang i uka, men sliter med å få kabalen til å gå opp. For tiden ser uka slik ut:

Dag 1: Bryst og rygg

Dag 2: Bein og mage

Dag 3: Armer og skuldre

På timen blir det jo helkropp. Er det krise hvis jeg dropper hviledag mellom dag 1 og 2?

Lenke til kommentar

Var på gruppetime i dag (kettlebell) som faktisk var ganske morsomt. Varte bare en halvtime, men bra intensitet. Skulle gjerne gått på det en gang i uka, men sliter med å få kabalen til å gå opp. For tiden ser uka slik ut:

På timen blir det jo helkropp. Er det krise hvis jeg dropper hviledag mellom dag 1 og 2?

Hvilke øvelser kjører du?

I utgangspunktet ingen krise mener jeg, så lenge du tar forskjellige muskelgrupper. Så spørs det hvor hard medfart ryggen din får på beindagen? (Squats feks)

Lenke til kommentar

Hvilke øvelser kjører du?

I utgangspunktet ingen krise mener jeg, så lenge du tar forskjellige muskelgrupper. Så spørs det hvor hard medfart ryggen din får på beindagen? (Squats feks)

Benk og stående roing, knebøy og leg curls, close grip benk og bicepscurl er hovedøvelsene.

Har kommet litt på etterskudd, så hadde dag 3 på mandag. Føles ikke riktig. :p

Kan fort hende at det blir dag 2 på mandag allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...