Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

hva er kroppsbyggergrep?

Armene i kryss over stanga. Det heter ikke kroppsbyggergrep, men det er mer utbredt blant kroppsbyggere da det rett og slett er enklere å gjøre det på den måten.

hvorfor gjør noen folk benkpress uten tommelen rundt stanga? er det noen som helst fordel med det? cringer hver gang jeg ser det

Suicide grip. Smak og behag. Hadde aldri gjort det selv på tunge løft.

Hvileuke;) Deload ;)

Snev av sannhet ja selv om de neppe vet hva de snakker om.

Men etter en deload så vil man ikke på de samme vektene / mer vekt igjen, da er jo hele meninga med deload i dass.

Sannhet med modifikasjoner. Helt klart rett om du snakker 5x5, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen fordeler med suicide grep.

Jeg husker engang, en gutt på en 16-17 år spurte en kar midt i 20-årene som benket en del (typo en plass mellom 120-150kg) med sucide grep om hvorfor han brukte grepet. Da tydelig interesert i å bli sterkere i benk. Ett så usakelig og ufint svar hadde jeg ikke ventet. Men det var i grunn bare 'det er ikke ditt problem' 'drittunge' og ett eller annet.

Så vet ikke hvorfor folk bruker det.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Hvileuke;) Deload ;)

Snev av sannhet ja selv om de neppe vet hva de snakker om.

Men etter en deload så vil man ikke på de samme vektene / mer vekt igjen, da er jo hele meninga med deload i dass.

Sannhet med modifikasjoner. Helt klart rett om du snakker 5x5, men ikke ellers.

Eller hvilken som helst trening hvor masse står sterkere en styrke.

Men ja ellers enig med deg, styrkeløftere må hvile nervesystemet mer en kjøttet.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk bruker det grepet. Risikosport på høyt nivå. :p

Jepp, ingen fordeler gir det heller, og man kan ikke klemme hard og brekke stanga for å få stabile skuldre heller.

Se på det som en IQ-test, trener man sånn er man dum og man vil miste stangen og naturen vinner i form av naturens balanse .

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk bruker det grepet. Risikosport på høyt nivå. :p

Jepp, ingen fordeler gir det heller, og man kan ikke klemme hard og brekke stanga for å få stabile skuldre heller.

Se på det som en IQ-test, trener man sånn er man dum og man vil miste stangen og naturen vinner i form av naturens balanse .

Stort problem at du knuser stanga med fingrene? :p

Lenke til kommentar

Ikke bare skal man klemme sammen skuldrene, men man må presse de ned også.

Det er kun latsen som skal føre stangen frem etter avløftet, ved å "brekke stanga" vil du stramme latsen og skuldrene vil pakkes slik man burde ha de. Samtidig får man lettere albuene under stanga og overarmene får en bedre vinkel og løftebanen blir mer stabil. Som en bonus får man bedre spenn i bunnposisjon så ja "brekke stanga" høres ut som en filleting, men det er nesten halve øvelsen om man vil forbli skadefri og sterk.

Lenke til kommentar

Har ikke noe gymmedlemskap noe sted. Venter på et splitter nytt treningssenter som skal starte opp rett ved meg. Åpningsdag 1. Feb :p

Vet ikke hva som er best. Presse meg maks så jeg må krype hjem etterpå og gråte i 3 dager etterpå, eller ta et par lette økter først.

Lenke til kommentar

Ingen vits i å la bindevevet bli for sterkt i begynnelsen uansett.

Teknikkene er vel ikke 100% heller + en lengre pause så starte lett er nå å anbefale.

Etter 6 ukers pause pga sying startet jeg rett på med 18 timer på en helg med kun mark, benk og bøy med Eirik sandvik og kunne ikke gå på en uke, ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Er dette oppsette noe tess? Føler jeg får effekten av lavrep og høyrep innenfor samme uke. Energinivået er ganske lavt om dagen og har vært det en stund så har holdt meg til 3 sett.

Kjører litt mage innimellom og en sjelden gang litt intervalltrening.

Dag1: 4-6 reps, 3 sett

Bøy

Mark

Pendlayrow

Pull.-ups

+div støtteøvelser, biceps...

Dag2: 4-6 reps, 3sett
Benk
Militærpress (når skuldra tillater det...)
Hantelbenk
Dips
+div støtteøvelser for skuldre, triceps, bryst...

dag3: 8-12 reps 3 sett
samme som dag1, bare at jeg oftere kjører feks kabelroing, nedtrekk istedet for baseøvelsene når jeg går på høyrep, varierer litt etter dagsformen..

dag4: 8-12reps 3 sett
Egentlig mye av det samme som dag 2.

Lenke til kommentar

Dag en ser overkill ut for korsryggen og dag to kjører iallefall triceps nok

Progresjon, mål som styrke eller masse sammen med hvor mye mat vil være 90% uansett.

Skal jeg miste 15kg kunne jeg brukt 50 forskjellige program og fortsatt endt opp med samme resultet.

Det er på kjøkkenet du får resultatene.

Fortell litt om målet med treningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...