Akse Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 hva er kroppsbyggergrep? Armene i kryss over stanga. Det heter ikke kroppsbyggergrep, men det er mer utbredt blant kroppsbyggere da det rett og slett er enklere å gjøre det på den måten. hvorfor gjør noen folk benkpress uten tommelen rundt stanga? er det noen som helst fordel med det? cringer hver gang jeg ser det Suicide grip. Smak og behag. Hadde aldri gjort det selv på tunge løft. Hvileuke;) Deload Snev av sannhet ja selv om de neppe vet hva de snakker om. Men etter en deload så vil man ikke på de samme vektene / mer vekt igjen, da er jo hele meninga med deload i dass. Sannhet med modifikasjoner. Helt klart rett om du snakker 5x5, men ikke ellers. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Forstår ikke hvorfor folk bruker det grepet. Risikosport på høyt nivå. Endret 28. januar 2014 av WaterMarked Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Jeg ser ingen fordeler med suicide grep. Jeg husker engang, en gutt på en 16-17 år spurte en kar midt i 20-årene som benket en del (typo en plass mellom 120-150kg) med sucide grep om hvorfor han brukte grepet. Da tydelig interesert i å bli sterkere i benk. Ett så usakelig og ufint svar hadde jeg ikke ventet. Men det var i grunn bare 'det er ikke ditt problem' 'drittunge' og ett eller annet. Så vet ikke hvorfor folk bruker det. Endret 28. januar 2014 av Priim Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Hvileuke;) Deload Snev av sannhet ja selv om de neppe vet hva de snakker om. Men etter en deload så vil man ikke på de samme vektene / mer vekt igjen, da er jo hele meninga med deload i dass. Sannhet med modifikasjoner. Helt klart rett om du snakker 5x5, men ikke ellers. Eller hvilken som helst trening hvor masse står sterkere en styrke. Men ja ellers enig med deg, styrkeløftere må hvile nervesystemet mer en kjøttet. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Forstår ikke hvorfor folk bruker det grepet. Risikosport på høyt nivå. Jepp, ingen fordeler gir det heller, og man kan ikke klemme hard og brekke stanga for å få stabile skuldre heller. Se på det som en IQ-test, trener man sånn er man dum og man vil miste stangen og naturen vinner i form av naturens balanse . Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Forstår ikke hvorfor folk bruker det grepet. Risikosport på høyt nivå. Jepp, ingen fordeler gir det heller, og man kan ikke klemme hard og brekke stanga for å få stabile skuldre heller. Se på det som en IQ-test, trener man sånn er man dum og man vil miste stangen og naturen vinner i form av naturens balanse . Stort problem at du knuser stanga med fingrene? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Man skal prøve å knekke den ja for å få skuldrene rett, stort problem om man faktisk klarer det ja. Heldigvis har gymmet flere stenger om uhellet skal være ute. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 gjør det "brekke stanga" trikset for å spenne opp, men skal man bruke trikset under hele løftet? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Ikke bare skal man klemme sammen skuldrene, men man må presse de ned også. Det er kun latsen som skal føre stangen frem etter avløftet, ved å "brekke stanga" vil du stramme latsen og skuldrene vil pakkes slik man burde ha de. Samtidig får man lettere albuene under stanga og overarmene får en bedre vinkel og løftebanen blir mer stabil. Som en bonus får man bedre spenn i bunnposisjon så ja "brekke stanga" høres ut som en filleting, men det er nesten halve øvelsen om man vil forbli skadefri og sterk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Man skal prøve å knekke den ja for å få skuldrene rett, stort problem om man faktisk klarer det ja. Heldigvis har gymmet flere stenger om uhellet skal være ute. Hørtes upraktisk ut. Heldigvis ramler ikke vektloddene innover, litt kjedelig sak. (Jeg vet hva du mener ) Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Nå har jeg vært superslask i 2 måneder, sitti på ræva og spist godteri.1. Februar starter hardtreningen. Gruer meg til å se hvor mye jeg har tapt meg i knebøy Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Du har nok tapt en del, og det er fort gjort å bli litt demotivert når man innser det. Viktig å huske på at du går fort opp igjen når du har kommet inn i de samme gamle rutinene. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Skal bli godt å komme i rutine igjen. Merker at jeg har mer overskudd når jeg trener og jeg sover bedre.Ser ikke frem til å være støl i biceps. Den er værst Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Biceps faktisk... Jeg merker det mest i magen for tida av alle rare plasser. Drar kanskje periodisk faste litt langt for tida, første måltid er 15oo og siste er 19oo. Fettprosenten går synlig nedover etter bare to uker. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Hvorfor vente til 1 feb Kan jo redusere oppstartsplagene ved å ta en 15RM 10repper-økt før oppstart. Endret 29. januar 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Har ikke noe gymmedlemskap noe sted. Venter på et splitter nytt treningssenter som skal starte opp rett ved meg. Åpningsdag 1. Feb Vet ikke hva som er best. Presse meg maks så jeg må krype hjem etterpå og gråte i 3 dager etterpå, eller ta et par lette økter først. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ingen vits i å la bindevevet bli for sterkt i begynnelsen uansett. Teknikkene er vel ikke 100% heller + en lengre pause så starte lett er nå å anbefale. Etter 6 ukers pause pga sying startet jeg rett på med 18 timer på en helg med kun mark, benk og bøy med Eirik sandvik og kunne ikke gå på en uke, ikke å anbefale. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Er dette oppsette noe tess? Føler jeg får effekten av lavrep og høyrep innenfor samme uke. Energinivået er ganske lavt om dagen og har vært det en stund så har holdt meg til 3 sett. Kjører litt mage innimellom og en sjelden gang litt intervalltrening. Dag1: 4-6 reps, 3 sett Bøy Mark Pendlayrow Pull.-ups +div støtteøvelser, biceps...Dag2: 4-6 reps, 3settBenkMilitærpress (når skuldra tillater det...)HantelbenkDips+div støtteøvelser for skuldre, triceps, bryst...dag3: 8-12 reps 3 settsamme som dag1, bare at jeg oftere kjører feks kabelroing, nedtrekk istedet for baseøvelsene når jeg går på høyrep, varierer litt etter dagsformen..dag4: 8-12reps 3 settEgentlig mye av det samme som dag 2. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Litt ut i fra måten du fremla det på virker det litt tafatt. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Dag en ser overkill ut for korsryggen og dag to kjører iallefall triceps nok Progresjon, mål som styrke eller masse sammen med hvor mye mat vil være 90% uansett. Skal jeg miste 15kg kunne jeg brukt 50 forskjellige program og fortsatt endt opp med samme resultet. Det er på kjøkkenet du får resultatene. Fortell litt om målet med treningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå