Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fulle vendinger/rykk. Altså når du tar i mot stanga i en sittende posisjon, ikke en stående (gjør du det gjør du et styrkeløft). På engelsk, vil det bli squat clean/snatch, versus power clean/snatch.

Da fikk jeg kjørt noen sett med støt uten press(hva heter det egentlig?) i dag. Veldig gøy, men utrolig vanskelig. Sliter mest med overgangen fra kroppsbygger-grep til det vanlige grepet, samt mottaket. Gjorde ganske vondt i håndleddene. Men det kommer seg sikkert.

Lenke til kommentar

Så er rart syn på treningssenteret i går, karen i knebøystativet på siden av meg kjørte magebelte på 60kg, joggesko med god dempning og sto av en eller annen merkelig grunn opp vektskiver. Hva i alle dager er fordelen med å stå på vekter?

Belte er for å få bedre spenn. Vektskiver er for å få en antopometrisk fordel siden det er lettere å komme ned og dypere, kompenseres ofte for dårlig teknikk og mobilitet.

Joggesko har jeg ingen god forklaring på, men det ser du ofte.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Flate sko med skive eller med hard såle ja.

G-sportjoggesko blir som å ta knebøy på en ball

Vil fortsatt anbefale å fikse problemet istedet for å hente 2 skiver.

Søler man melk på gulvet vil jeg heller tørke opp en å bare legge et teppe over.

( Før vektløftere føler seg truffet må jeg legge inn at jeg sikter til de som ikke er vektløftere)

Endret av War
Lenke til kommentar

Fresh fitness i Oslo begynner å bli verre og verre. Billig og flott er det. Trolig sikkert årsaken til at det tiltrekker seg alle mulige folk.

Kjipest er de som ikke klarer sette vekterne tilbake på plass. Kjedelig å gå rundt i salen for å lete etter det og det, og å vite om benken eller stanga er ledig eller fortsatt opptatt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man absolutt ha alt så billig?

Bruker 1-2-3-4-5-6-7-8-9K i mnd på protein og mat og snuser for 3K og fyller bensin for 4K og betaler kredittkortgjeld for 5K så skal man trene og få en bedre livskvalitet for 199,- maks

# The irony

Gymmet mitt hadde formange medlemer så de økte prisene så noen ville slutte, nå ble det iallefall ekslusivt og de fikk fler medlemer..

Lenke til kommentar

Overhørt på internatet i dag:

''Skal du øke maksen i benk burde du ta en pause fra trening i 10-14 dager for at alle musklene har fått slappet av og du kan ta mest mulig når du prøver neste gang.''

Var vist en som skal ha gått fra 95 til 107 etter 2 uker lang pause.

Ettersom jeg er den eneste på internatet som tar knebøy og markløft, er jeg veldig lite overbevist om at dette faktisk har noe snev av fornuft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...