Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DSST-Awards; Den Store StyrkeTreningstråden-Awards" :p

Hvis du føler det mangler en pris, som feks årets langdistanse-løper, så er det bare å svare i selve tråden ;)

Eller kanskje du kan melde deg på tittelen Ripped As Fuark? :p

"Årets langdistanseløper" er sårt savnet!

Kan melde meg på i <53kg-klassen :p

53kg? :p

Om det ikke er en klasse for under 53kg så lager jeg en selv :p

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting; i en situasjon der man skal opp i vekt, og følgelig ligger i overskudd. Er en pizza i ny og ne særlig ille? Har fått litt elsk for pizza fra Rema i det siste, og det har vel i snitt gått en pizza annenhver dag. Fin måte å få litt kalorier på, enkelt å tilberede og billig. Perfekt for en ungkar. Når jeg ellers fyller proteinkvota via helmelk og kjøtt/fisk samt spiser minst fem grønne om dagen og tar tranen min, så har jeg selv tenkt at å gomle på pizza er helt greit. Brød spiser jeg heller aldri, og ernæringsmessig så stiller vel de ganske likt. Har fått en del tyn fra roomien min ang pizzaen, men jeg klarer ikke helt se det store problemet.

Om all kosten ellers er ren og fyller opp både protein - og mineralbehov, er det da noe problem å få 1000 kcal fra en pizza annenhver dag?

Lenke til kommentar

Hvilke vektløfter sko bruker dere og hvor ble de kjøpt? Lurer litt på om det hadde vært en bra investering. Uten at jeg har veldig peilng føler jeg at kanskje føttene mine ikke har den stabiliteten jeg burde hatt på knebøy.

De første skoene jeg kom over var powerlift2 fra gymgrossisten. Har så vidt jeg kan se fått god anmeldese fra flere sider.

Lenke til kommentar

Å løpe 5000m på 17-tallet er noe som kun jeg vil bry meg om. Det blir en prestasjon som utelukkende er for min egen nytelse. Det er også noe som jeg gjerne vil og som vil gi meg stor selvfølelse.

Ikke løping, men 5k på under 18 har for noen dager siden blitt mitt mål også. Under 40 sekunder unna. Skal være gjennomførbart i løpet av året.

Jeg trener kun for meg selv uansett.

... andre vil kunne se de markerte musklene, men de kan ikke se at noen løper på 17.43.

Hvem var det du trente for igjen?

Lenke til kommentar

Hvilke vektløfter sko bruker dere og hvor ble de kjøpt? Lurer litt på om det hadde vært en bra investering. Uten at jeg har veldig peilng føler jeg at kanskje føttene mine ikke har den stabiliteten jeg burde hatt på knebøy.

De første skoene jeg kom over var powerlift2 fra gymgrossisten. Har så vidt jeg kan se fått god anmeldese fra flere sider.

Har Nike Romaleos 2, og er godt fornøyd. Løftesko er en bra investering for alle som tar knebøy og som ikke gjør det på en mega-fremoverlent styrkeløftmåte.

Powerlift 2 er bedre enn ingenting, men har hørt fra flere med litt erfaring som sier at såla er merkbart mykere enn den bør være. Gå heller for modellen over, Power Perfect 2, som det er bred enighet om at er en veldig god sko.

Lenke til kommentar

Å løpe 5000m på 17-tallet er noe som kun jeg vil bry meg om. Det blir en prestasjon som utelukkende er for min egen nytelse. Det er også noe som jeg gjerne vil og som vil gi meg stor selvfølelse.

Ikke løping, men 5k på under 18 har for noen dager siden blitt mitt mål også. Under 40 sekunder unna. Skal være gjennomførbart i løpet av året.

... andre vil kunne se de markerte musklene, men de kan ikke se at noen løper på 17.43.

Er det svømming du driver på med?

Jeez... jeg trener for meg selv og begge treningsmål vil gjøre meg tilfreds, forskjellen er kun at den ene kan andre se, den andre kan de ikke se.

Lenke til kommentar

Er det svømming du driver på med?

Jeez... jeg trener for meg selv og begge treningsmål vil gjøre meg tilfreds, forskjellen er kun at den ene kan andre se, den andre kan de ikke se.

Endomondo ->facebook :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har Adidas Power Perfect II, kjøpt på magshop. PowerLift II er heller ikke et dårlig valg, vet av flere som bruker de. Men vær obs på at de har litt lavere hæl.

Ellers er jo Adidas AdiPower og Nike Romaleos 2 gode (og dyre) sko. Bryr du deg derimot ikke så mye om utseende og bare vil ha noen rimelige sko som funker så kan du sjekke ut Do-Win f.eks.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Ca 50 spenn.

Vi mennesker ble født uten sko og klarte oss fint i ganske mange år også. Så jeg løfter i sokkelesten

Regner med du velger de medfødte sokkelestene når du løper, spiller fotball, bowler, klatrer eller står på snowboard også da? Du ble jo tross alt født uten sko, så da kan jo ikke riktig skovalg påvirke prestasjonen.

Lenke til kommentar

Ca 50 spenn.

Vi mennesker ble født uten sko og klarte oss fint i ganske mange år også. Så jeg løfter i sokkelesten

Regner med du velger de medfødte sokkelestene når du løper, spiller fotball, bowler, klatrer eller står på snowboard også da? Du ble jo tross alt født uten sko, så da kan jo ikke riktig skovalg påvirke prestasjonen.

Har barfot sko som jeg kan løpe med, bruker også disse når jeg klatrer. Resten er sporter som er avhengig av utstyret. Vektløfting er ikke det. Har også klatresko viss jeg skal drive med bouldering, men det er for å spare litt på fotunderlaget. Siden det er bortskjemt med at jeg går med sko til vanlig.

For å summere det opp, jeg har selv hatt vektløftersko og har dem fortsatt. Jeg synes i grunn det er bortkastet penger, på lik linje med proteinpulver og lignende.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...