Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Bah, dras mellom to vidt forskjellige treningsmål (igjen!!!!!!!!!!!!!) :( Jobbe for å få markerte muskler og generelt bli mer sikle-materiale eller ta sjansen på å løpe 5000m på 17-tallet...

Nå har du lovet oss beach body 2014 i snart 3 år!

Og hvem foretrekker du ser på deg, disse:

Bannister_2214168b.jpg

Eller disse:

bikini_girls.jpg

Just Sayin, Brah!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bah, dras mellom to vidt forskjellige treningsmål (igjen!!!!!!!!!!!!!) :( Jobbe for å få markerte muskler og generelt bli mer sikle-materiale eller ta sjansen på å løpe 5000m på 17-tallet...

På det nivået du løper er det egentlig enten eller. Så må du jo spørre deg selv om det er viktigst å ha en kropp du synes ser bra ut, eller å springe til den store gullmedaljen. Det er dog ingenting galt i et par kardioøkter mens du skal bygge litt muskelmasse, men å gå alt inn på begge områder funker nok heller dårlig.

Begge målene er jo grunnet i min egen motivasjon og mine egne ønsker, jeg jobber ikke for noen andre sine ønsker om meg. På den måten er målene lik. Det er derimot en forskjell; blir jeg mer markert med definerte mageruter, pecs "unt so weiter", så vil andre se det. Er jeg i en eller annen situasjon hvor jeg skulle være i bar overkropp så vil andre legge merke til det og se på meg og bli imponert.

Å løpe 5000m på 17-tallet er noe som kun jeg vil bry meg om. Det blir en prestasjon som utelukkende er for min egen nytelse. Det er også noe som jeg gjerne vil og som vil gi meg stor selvfølelse.

Helt ærlig, folk flest bryr seg særs lite om hvordan kroppen din ser ut hvis den er rundt normalen. Hvis du foretrekker løping nå, så anbefaler jeg deg å fokusere på det. Så kan du heller gå helt inn for å bygge muskler senere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt ærlig, folk flest bryr seg særs lite om hvordan kroppen din ser ut hvis den er rundt normalen. Hvis du foretrekker løping nå, så anbefaler jeg deg å fokusere på det. Så kan du heller gå helt inn for å bygge muskler senere.

Det har du rett i, og jeg er tross alt ikke lubben heller, men slank (thank god). Likevel, selv om du er sammen med ei jente som ser helt grei ut, ville du sagt nei dersom hun plutselig gikk fra å være en sekser til å bli en åtter?

Jaja, jeg vet at det som telles er på innsiden og du er ikke et godt menneske før du har en "fattie-fetish", men utseendet betyr noe. For alle.

PS: Dessuten, mange av de som sier at "det på innsiden teller" har plass til jævlig mye på innsiden.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

På det nivået du løper er det egentlig enten eller. Så må du jo spørre deg selv om det er viktigst å ha en kropp du synes ser bra ut, eller å springe til den store gullmedaljen. Det er dog ingenting galt i et par kardioøkter mens du skal bygge litt muskelmasse, men å gå alt inn på begge områder funker nok heller dårlig.

Begge målene er jo grunnet i min egen motivasjon og mine egne ønsker, jeg jobber ikke for noen andre sine ønsker om meg. På den måten er målene lik. Det er derimot en forskjell; blir jeg mer markert med definerte mageruter, pecs "unt so weiter", så vil andre se det. Er jeg i en eller annen situasjon hvor jeg skulle være i bar overkropp så vil andre legge merke til det og se på meg og bli imponert.

Å løpe 5000m på 17-tallet er noe som kun jeg vil bry meg om. Det blir en prestasjon som utelukkende er for min egen nytelse. Det er også noe som jeg gjerne vil og som vil gi meg stor selvfølelse.

Skal du begynne å trene for å få aksept fra andre, eller fortsette med det du liker og utfordre deg selv? Løpingen er åpenbart noe som driver deg og jeg synes du skal fortsette med det. Gi faen i hva andre tenker og fortsett med det som gir deg godfølelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kost meg stort med trening i det siste og motivasjonen på topp. Gått fra varierende trening (alt mellom ingen til tre treninger i uken) til tre styrkeøkter pluss en svømmeøkt hver uke.

Hatt god progresjon i samtlige øvelser jeg holder på med. (Knebøy, markløft, stangroing, militærpress), men det begynner å bli tungt.

Har støtt på to problemer. I knebøy har jeg kommet meg til 85 kg (5 reps x 3 sets). Dette er ikke mye for mange her, men jeg veier selv ~65 kg og er 172 cm høy. Jeg har begynt å stagnere. Har prøvd å gå ned til 65 kg og bygge meg oppover to ganger nå, men har begynt å møte veggen allerede på 75 kg. Noen tips? Har ennå ikke prøvd å kjøre høyreps for så å bygge meg oppover. Kosthold er også noe jeg mistenker.

I markløft har jeg nådd 110 kg. Her har jeg klart 2,5 kg opp hver økt siden oktober/november, og jeg fortsetter å øke. Problemet mitt her er grepet. Har prøvd både med og uten hansker. En gjenganger er på den 3. repetisjonen hvor jeg merker stanga begynner å gli vekk fra hånda, og jeg klarer ikke få grepet tilbake. Jeg klarer ofte den 4. rep'en, men jeg må da legge fra meg stanga og rigge meg opp på nytt for siste repetisjon. Det begynte å bli et problem ved ca. 95 kg. Er irriterende og føler at det ødelegger flyten/rytmen. Er det grepsstyrke det går på?

EDIT:

Endret til korrekt @Bork Laser

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Skal du begynne å trene for å få aksept fra andre, eller fortsette med det du liker og utfordre deg selv? Løpingen er åpenbart noe som driver deg og jeg synes du skal fortsette med det. Gi faen i hva andre tenker og fortsett med det som gir deg godfølelsen.

Jeg trener kun for meg selv uansett. I tillegg til å løpe 5000m på under 18 minutter, vil jeg ha mer markerte muskler. Begge tingene vil gi meg stor glede, forskjellen er bare at andre vil kunne se de markerte musklene, men de kan ikke se at noen løper på 17.43.

Lenke til kommentar

Magnesium som i kalk og slikt? Nei.

Har egentlig så lenge jeg kan huske brukt mixed. Kanskje jeg burde prøve noe annet?

Har alltid hatt et problem med at jeg fort blir klam og svett i håndflatene. Dermed har hansker ofte vært en redning for min del. Men nå hjelper verken.

Lenke til kommentar

Har egentlig så lenge jeg kan huske brukt mixed. Kanskje jeg burde prøve noe annet?

Har alltid hatt et problem med at jeg fort blir klam og svett i håndflatene. Dermed har hansker ofte vært en redning for min del. Men nå hjelper verken.

Støtte på akkurat samme problem som deg rundt 100 i mark (var 65kg og er fortsatt 173cm) - Løsningen for meg var å gå ned på 70-80kg et par økter (pga uvant grep = smerte) hvor jeg fikk inn hook grip, for så å progressere meg med 5-10 kilos intervaller opp til 100 kg igjen, og forbi.

Byttet også fra mixed til overhånd.

Hood-Grip.jpg

Bruker flytende kalk, men med hook grip er det mest for den psykiske boosten at siden jeg har brukt kalk burde jeg klare å dra opp den stanga.

Lenke til kommentar

Problemet er at de fleste kjører lavrep mark. Jeg kjørte veldig mye høyrep det første året, og det er der du får trent grepet ordentlig.

Jeg ser egentlig på kalk eller magnesium som et must have når du skal kjøre markløft, og alltid vanlig grep helt til det ryker, for så å gå over på mixed.

Har ikke hatt behov for hook grip enda, men ser for meg at det kan bli aktuelt når jeg begynner å reppe over 200. Men man tar vitterlig ikke i bruk hook på under 200kg. Da må man heller jobbe med grepet, for grepet er ganske viktig etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...