Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ahh, nettopp løpt en runde rundt bygda her som varte i 20 min. Hvor godt er det egentlig å løpe i kulda? Jo, drit godt! Man får den friske økten ute. Men selvom lungene tok på litt pga. uten oppvarming og fordi jeg har sittet inne i 22 grader i hele dag, så var det godt å løpe ute.

 

Prøve det samme dere også. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, det er noe jeg alltid har hatt lyst til å kunne, armhevinger med en arm. Jeg er ikke spesielt sterk, og trener ikke særlig mye styrketrening, men det virker for meg som det er utrolig mye teknikk i tillegg til muskelkraft? Hva vil være den beste teknikken for å lære seg å ta slike armhevinger? Det jeg har mest problemer med er å holde balansen, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Heisann, det er noe jeg alltid har hatt lyst til å kunne, armhevinger med en arm. Jeg er ikke spesielt sterk, og trener ikke særlig mye styrketrening, men det virker for meg som det er utrolig mye teknikk i tillegg til muskelkraft? Hva vil være den beste teknikken for å lære seg å ta slike armhevinger? Det jeg har mest problemer med er å holde balansen, noen som har noen tips?

7588681[/snapback]

Ha bena bredt, veldig bredt. Tror også det beste er å vri kroppen litt på veien ned. Jeg klarer en på høyrearmen, men da må jeg konse ordentlig.

Lenke til kommentar
Heisann, det er noe jeg alltid har hatt lyst til å kunne, armhevinger med en arm. Jeg er ikke spesielt sterk, og trener ikke særlig mye styrketrening, men det virker for meg som det er utrolig mye teknikk i tillegg til muskelkraft? Hva vil være den beste teknikken for å lære seg å ta slike armhevinger? Det jeg har mest problemer med er å holde balansen, noen som har noen tips?

7588681[/snapback]

 

 

For å klare mange armhevinger med én arm så må du, som med alt annet, trene på det. Jeg trener ikke på det, men da jeg er en djevel på vanlige armhevinger, er ikke armhevinger med én arm noe problem for meg.

Spre beina slik at du har god støtte og gå ned i ferdigstilling. Posisjoner armen din slik at du har håndflaten litt innenfor skulderen din og legg den andre hånden du ikke skal bruke på hoften din slik at den er i ro hele tiden. Så er det bare å prøve fra der. Det er også en fordel å vri overkroppen litt slik at du får bedre tyngdepunkt over armen du bruker. Personlig synes jeg også det er lettere å holde balansen dersom jeg lar venstrefoten ligge på skrå på bakken i stedet for å kun støtte den på tåballen. Dersom du ikke klarer en eneste én, så gjør de så godt du klarer og så vil du gradvis se at du klarer én skikkelig etter hvert, men om du sliter med vanlige armhevinger så bør du først mestre det før du begynner å tenke på énånds..

Og siden dette er kroppsøvelser, så er det jo selvsagt best å ha så lite dødvekt som mulig (les: fett).

Lenke til kommentar
Hva er og slite med armhevninger? 30-?

7589892[/snapback]

Du sliter ikke med armhevninger hvis du klarer 30, men det er ikke spesielt bra :) Men kommer jo helt ann på hva du veier. En liten fyr med små løpemuskler på 50kg klarer sansynligvis mer enn en som veier 100kg som skal ta pushups.

Lenke til kommentar

Hvis jeg trener dette på biceps/rygg/ben dagen:

 

Knebøy.

Strake markløft.

Utfall.

Nedtrekk.

Biceps curl /m stang.

Stang roing.

Strake nedtrekk.

 

Kan jeg legge til hammer curl 2 x 12 da? Eller kan bicepsen overtrenes hvis jeg tar dette 2 ganger i uken på min 2 splitt?

 

Jeg liker å legge til hammer curl 14kg 2 x 12 siden da får jeg skikkelig pump og det føles deilig.

Lenke til kommentar
Bicepsen vil nok ikke bli overtrent ved å legge til litt hammer curls i mot slutten av treningen. Effekten blir kanskje ikke den største, men det kan ikke skade noe.

7591522[/snapback]

Ok takk for svar, da fortsetter jeg med hammer curlen på slutten. Blir så deilig pump :)

 

-----------------------------------------------

 

Noen som har prøvd No-Xplode? Hørt den skal være skikkelig bra :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg trener dette på biceps/rygg/ben dagen:

 

Knebøy.

Strake markløft.

Utfall.

Nedtrekk.

Biceps curl /m stang.

Stang roing.

Strake nedtrekk.

 

Kan jeg legge til hammer curl 2 x 12 da? Eller kan bicepsen overtrenes hvis jeg tar dette 2 ganger i uken på min 2 splitt?

 

Jeg liker å legge til hammer curl 14kg 2 x 12 siden da får jeg skikkelig pump og det føles deilig.

7591465[/snapback]

 

Biceps/rygg/ben da... Kor er markløft da? :s

Lenke til kommentar

Det er ikke direkte sunt i og med at f.eks ost inneholder mange tomme kalorier i form av «dårlig» fett. Kjøttdeig er heller ikke det beste kjøttet man kan ha i seg.

 

Men, det må da vitterlig være lov å kose seg litt i vintermørket. Antar du ikke har noen planer om å stille opp i posingtruse i løpet av januar/februar.

 

Min holdning til mat er at så lenge man ikke driver med bodybuilding eller fitness så trenger man ikke tenke så alt for mye på maten, men heller hva man putter i seg mellom måltidene i form av sukker og annen dritt (misforstå meg rett, sunt kosthold er alfa og omega når man trener, men det er en grense for hvor "seriøs" man trenger å være når man er hobbymosjonist/styrkeløfter).

 

Håper du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt med! Har akkurat samme forholdet til mat, men jeg må si at jeg kan være veldig uoppmerksom på kostholdet mitt av å til, men så lenge jeg har et generelt sunnt kosthold, er det greit for meg! :)

 

men det er jo selføgelig individuelt

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...