Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Og hva legger du i det? Tror faktisk det kan bli ganske bra jeg.. Bra folk støtter hverandre her da... Mente med det at mange sliter med å bygge armene "veldig" på så kort tid. Det tar lang tid å få armene til å ese ut! Og på ti uker skjer det ikke veldig stort! Si ikke det. Skjedde en del med kameraten min. Este ut, som i vokste i muskelmasse. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Og hva legger du i det? Tror faktisk det kan bli ganske bra jeg.. Bra folk støtter hverandre her da... Mente med det at mange sliter med å bygge armene "veldig" på så kort tid. Det tar lang tid å få armene til å ese ut! Og på ti uker skjer det ikke veldig stort! Har faktisk god tro på det jeg, men vi få se da, når jeg er ferdig skal jeg slenge opp før og nå bilde, og målene Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Vekt før start: 105 kgVekt etter 4 uker: 108,7 kg Hadde aldri trodd du veide så mye. Du så jo så spinkel ut. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 3 ganger i uken på armer , er ikke mye men minimum Spørs hva man er ute etter. Skal man få volum og vokse mest i størrelse tar man kun 1gang i uka. Treningsfrekvens Det er en stor misforståelse at en muskel må trenes, og så ha flere dager hvile for å vokse. En muskel har den evnen at den kan overbelastes og reparere seg selv samtidig. Selv om du er litt støl etter forrige trening kan du trene samme muskel på nytt. Det som hindrer deg fra å trene med et uendelig antall sett og repetisjoner og tunge vekter hver dag, er nervesystemet. Vi har alle en treningstoleranse som kan være ganske så forskjellig fra person til person, eller fra dag til dag. Denne bestemmer hvor mye trening vi tåler, men vi kan trene både oftere og mer effektivt når vi vet hva som styrer treningstoleransen. Stress er den største faktoren. Har du en hverdag med mye hardt og fysisk arbeid, lite søvn om nettene, eller et mangelfullt kosthold vil du tåle mindre trening. Hva du gjør på treninga har også mye å si. De som presser seg til maks på hvert eneste sett, ofte med hjelp av en treningskompis, vil ha behov for ei uke mellom hver gang de trener en øvelse eller muskelgruppe. Trening til utmattelse skal kun skje sporadisk som en bieffekt av å følge et effektivt program, og skal ikke være målet med treninga. Det er altså på grunn av nervesystemet vi trenger nok hvile, søvn, mat og å ta det litt mer med ro på treningene. Følger du Release YOUR Potential er det rett og slett ikke nødvendig å presse seg til maks hele tiden. Bare ved å følge programmet vil du få resultater du ikke trodde var mulig! En annen grunn til å trene hver muskel oftere, er at de oppbyggende prosessene etter ei effektiv treningsøkt er kortvarige. Etter 24-48 timer (1-2 dager) vil muskelen ikke vokse mer, og er faktisk klar for å trenes igjen. Fordi vi ikke ønsker å trene flere ganger om dagen, hver dag, er RYP sattopp som et program med de mest effektive øvelsene for hele kroppen, og trener gjennom det 3 ganger på en uke. Tom kalkulator enkelt sattopp EDIT: Trykkleif Begynner å bli lei det derre RYP pisset, det er flere veier til rom vettu. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 3 ganger i uken på armer , er ikke mye men minimum Spørs hva man er ute etter. Skal man få volum og vokse mest i størrelse tar man kun 1gang i uka. Treningsfrekvens Det er en stor misforståelse at en muskel må trenes, og så ha flere dager hvile for å vokse. En muskel har den evnen at den kan overbelastes og reparere seg selv samtidig. Selv om du er litt støl etter forrige trening kan du trene samme muskel på nytt. Det som hindrer deg fra å trene med et uendelig antall sett og repetisjoner og tunge vekter hver dag, er nervesystemet. Vi har alle en treningstoleranse som kan være ganske så forskjellig fra person til person, eller fra dag til dag. Denne bestemmer hvor mye trening vi tåler, men vi kan trene både oftere og mer effektivt når vi vet hva som styrer treningstoleransen. Stress er den største faktoren. Har du en hverdag med mye hardt og fysisk arbeid, lite søvn om nettene, eller et mangelfullt kosthold vil du tåle mindre trening. Hva du gjør på treninga har også mye å si. De som presser seg til maks på hvert eneste sett, ofte med hjelp av en treningskompis, vil ha behov for ei uke mellom hver gang de trener en øvelse eller muskelgruppe. Trening til utmattelse skal kun skje sporadisk som en bieffekt av å følge et effektivt program, og skal ikke være målet med treninga. Det er altså på grunn av nervesystemet vi trenger nok hvile, søvn, mat og å ta det litt mer med ro på treningene. Følger du Release YOUR Potential er det rett og slett ikke nødvendig å presse seg til maks hele tiden. Bare ved å følge programmet vil du få resultater du ikke trodde var mulig! En annen grunn til å trene hver muskel oftere, er at de oppbyggende prosessene etter ei effektiv treningsøkt er kortvarige. Etter 24-48 timer (1-2 dager) vil muskelen ikke vokse mer, og er faktisk klar for å trenes igjen. Fordi vi ikke ønsker å trene flere ganger om dagen, hver dag, er RYP sattopp som et program med de mest effektive øvelsene for hele kroppen, og trener gjennom det 3 ganger på en uke. Tom kalkulator enkelt sattopp EDIT: Trykkleif Begynner å bli lei det derre RYP pisset, det er flere veier til rom vettu. WORD. Det RYP passer sikkert bra for nybegynnere! Men etter en stund så funker det ikke! Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Vekt før start: 105 kgVekt etter 4 uker: 108,7 kg Hadde aldri trodd du veide så mye. Du så jo så spinkel ut. hehe, det var nok ikke meg kompis. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Noen som vet om den curl stangen som selges på europris duger til 50-60kg eller noe? Her er bilde: Ka kreves det egentlig av en slik stang? Er vel kurant?! Kan godt hende den er bra, elr det kan hende du kjøper katta i sekken, og stanga knekker og du får 10 kilo deisende rett ned i hver fot Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Noen som vet om den curl stangen som selges på europris duger til 50-60kg eller noe? Her er bilde: Ka kreves det egentlig av en slik stang? Er vel kurant?! Kan godt hende den er bra, elr det kan hende du kjøper katta i sekken, og stanga knekker og du får 10 kilo deisende rett ned i hver fot Det værste som kan skje er vel at stanga kan bli bøyd. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Noen som vet om den curl stangen som selges på europris duger til 50-60kg eller noe? Her er bilde: Ka kreves det egentlig av en slik stang? Er vel kurant?! Kan godt hende den er bra, elr det kan hende du kjøper katta i sekken, og stanga knekker og du får 10 kilo deisende rett ned i hver fot Det værste som kan skje er vel at stanga kan bli bøyd. Har du da ikke festa vektene deiser dem ned i tåa Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Er proteintilskudd det viktigste ? Jeg mener, om man har begrenset med penger, er det lurt å bruke dem på protein, evt. karbs, ikke kreatin, i første omgang ? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Er proteintilskudd det viktigste ? Jeg mener, om man har begrenset med penger, er det lurt å bruke dem på protein, evt. karbs, ikke kreatin, i første omgang ? Rett etter trening er raske karbs det viktigste, de andre karbsa for du gjennom vanlig mat. OGså så må du proteintilskudd, ca 3 shaker ( ca 2 scoops i hver shake ) holder Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Er proteintilskudd det viktigste ? Jeg mener, om man har begrenset med penger, er det lurt å bruke dem på protein, evt. karbs, ikke kreatin, i første omgang ? Proteiner er det viktigeste, ja. Karbs kan du få gjennom f.eks en-to bananer etter trening. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Noen som vet om den curl stangen som selges på europris duger til 50-60kg eller noe? Her er bilde: Ka kreves det egentlig av en slik stang? Er vel kurant?! Kan godt hende den er bra, elr det kan hende du kjøper katta i sekken, og stanga knekker og du får 10 kilo deisende rett ned i hver fot Det værste som kan skje er vel at stanga kan bli bøyd. Har du da ikke festa vektene deiser dem ned i tåa Da har du smal stang Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) EDIT: Trykkleif Slettet noen gamle slengkommentarer. Har forandret meg Endret 30. juni 2005 av War Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Sier ikke noe om HVA du HAR oppnådd. Vi tar 9 uker fra neste uke. Så ser vi hvem som har vokst mest på armene, du tar din RYP, og jeg tar mitt opplegg! hvor lenge har du trent vekter? For det er i starten man har mest økning osv. Jeg har trent nesten 2 år nå.. Så skal litt til for at jeg øker. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Er proteintilskudd det viktigste ? Jeg mener, om man har begrenset med penger, er det lurt å bruke dem på protein, evt. karbs, ikke kreatin, i første omgang ? Rett etter trening er raske karbs det viktigste, de andre karbsa for du gjennom vanlig mat. OGså så må du proteintilskudd, ca 3 shaker ( ca 2 scoops i hver shake ) holder karbohydrater etter trening fyller opp glykogenlagrene etter trening proteinen forhindrer at musklene nedbryter gammel muskelatur for å reparere bruddene i muskelfibrene osv Men det viktigste er et kcal overskudd hver dag,ellers ingen fremgang. Fettsyrer er viktigere enn kreatinen. For eks efaomega Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Greit, jeg har nå trent i 30 uker med ryp .Trekker man fra strategisk nedtrening(uker jeg ikke trente) og da jeg var syk sitter jeg igjen med 20uker trening det er 60 treningdager Da har Biceps vokst fra 30cm til 38 dvs 0,4 cm pr uke på disse 60 treiningene har jeg øket kroppsvekten min fra 74,5 kg til 91kg så 0,56kg har jeg økt i vekt pr uke selv med 10uker treningsfri dvs 0,8kg økning pr treningsuke som blir nesten 300gram tyngre pr ryp trening. Jeg sier ikke at ryp er et must for alle , liker du det ikke så ikke tren det da, De andre her inne kan iallefall lese om det uten at du skal ødelegge stemningen her inne. Bra økninger Selv om de ikke beviser at RYP er noe tess. Hvor lenge har du trent tilsammen? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) karbohydrater etter trening fyller opp glykogenlagrene etter trening proteinen forhindrer at musklene nedbryter gammel muskelatur for å reparere bruddene i muskelfibrene osv ja, de fyller opp glykogenlagrene, MEN de hindrer også at musklene bryter ned gammel musklatur, da de bryter ned karbohydratene isteden for. Får du i deg proteiner i stedet for karbohydrater blir proteinen gjort om til karbor og så brutt ned. Så etter trening bør du få i deg en del raske karbohydrater. så tar du proteiner, funker å ta dem samtidig å da får du raskest oppbyggning\restitusjon! Quote fra TF.no Det er to faktorer som må til for å hurtig øke etter trenings glycogensyntesen (1) 1. nok karbohydrater tilgjengelig (for å omdannes til muskelglycogen) (2) 2. Høye nivåer av Insulin (for å stimulere glycogen lagring og transportere karbohydrater inn i muskelcellene) (2) Nyere forskning viser at ved å tilføye proteiner til en karbohydrat drikk kan øke mengden insulin høyere enn karbohydrater alene (3,4) I studiene brukte de 0.8g karbohydrater/kg i form av glucose og maltodextrin) + 0.4g protein/kg (protein hydrolysate) og det viste seg at blandingen karbohydrat+protein ga 103% høyere (dobbel) insulin respons enn når en lik mengde kcal kom fra karbohydrater alene (1.2g karbohydrater/kg) Også i en eldre studie (5) ga de 9 erfarne styrketrenede vann, karbohydrater, protein eller både protein og karbohydrater. De som fikk karbohydrater inntok 1.5g /kg kroppsvekt, mens de som fikk bare protein inntok 1,38g/kg. De som fikk det sammensatte kostilskuddet fikk 1.06g karbohydrater/kg og 0.41g protein/kg. Her viste det seg at karbohydrat og karbohydrat/protein tilskuddet gav en markant økning av Insulin. Karbohydrat/proteingruppen fikk i tilleg en forhøyning av mengden veksthormon i blodet i ca 6 timer etter trening. Noe som tyder på at kombinasjonen av disse to næringsemnene gir best resultat. Mao protein og karbohydrat har en synergisk effekt (6,7) Dvs 1+1=3 Hva med å kun bruke karbohydrater? I en studie fra 1988 ( brukte de 225 g glukosepolymer i løsning, noe som gav et meget godt resultat på glycogeninnlagringen. Men det har vist seg som i overnevte studier at en blanding av protein/karbohydrater gir bedre glycogeninnlagring (3,4,6,7) enn bare karbohydrater tatt for seg selv. Endret 21. januar 2005 av HuzZzla Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Sier ikke noe om HVA du HAR oppnådd. Vi tar 9 uker fra neste uke. Så ser vi hvem som har vokst mest på armene, du tar din RYP, og jeg tar mitt opplegg! hvor lenge har du trent vekter? For det er i starten man har mest økning osv. Jeg har trent nesten 2 år nå.. Så skal litt til for at jeg øker. ok, jeg skal måle nå og igjen om 9uker, jeg er med på www13uker.no så jeg holder allerede på og øke muskelmassen så jeg vinner den bilen. Har trent i 3 år men uten kunskap, spiste forlite og samme vekter hele tiden gikk opp 3?kg di årene. Endret 22. januar 2005 av War Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) protein bør inntas både før og etter trening. Ved inntak før trening vil du ha et større opptak i muskulaturen, fordi aminosyrene fins tilgjengelig i blodomløpet når blodsirkulasjonen øker som følge av økt aktivitet. etter trening vil protein opptas bedre når det tas sammen med karbohydrater, noe flere studier bekrefter. Selv om du ikke inntar karbohydrater med en gang, vil proteininntak rett etter trening motvirke unødig nedbryting av muskelmasse for energi. Ingen grunn til å vente med proteininntaket altså. Husk at bilde er ett must , jeg tar bilde i en,, hm blå shorts . Si fra når vi starter, Legge til oralt inntak . mat 4000kcal pr dag GlutaZyme Protein Karbohydrat Natrium ZMA Kalsium Multivit Sink Krom Creaforce EFaomega Kreatin Ribositol MealTech Fastgain Endret 21. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå