Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på det programmet her nå: http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Det står at du skal øke hver økt, men på treningssenteret mitt har de ikke mindre enn 1.25 kg skiver. Å det blir litt drøyt å øke med 2.5 kg hver økt på for eks. militærpress. Noen som har forslag til andre måter? Øke i reps på en trening også øke kg neste, kan det funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal begynne på det programmet her nå: http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Det står at du skal øke hver økt, men på treningssenteret mitt har de ikke mindre enn 1.25 kg skiver. Å det blir litt drøyt å øke med 2.5 kg hver økt på for eks. militærpress. Noen som har forslag til andre måter? Øke i reps på en trening også øke kg neste, kan det funke?

Det skal gå helt fint. Start lavt.

Lenke til kommentar

Nei.

Du vil naturligvis stagnere i noen øvelser før du gjør det i andre. Du bare slutter å legge på vekt i den øvelsen du stagnerer i. Det hindrer deg ikke i å øke i andre.

Hadde det vært tilfellet at du skulle stoppet i alle samtidig hadde det vært ganske trist og kunne ta 100 reps i bøy der man fortsatt løfter bare 4 reps i press.

Her er det som blir gjort

Du øker 2.5kg til du ikke klarer alle repitisjonene du skal ta. Du prøver den samme vekten 2 ganger på de neste 2 øktene, alså da 2 sykluser. Dersom du failer på alle forsøkene så deloader du med 10% for deretter å øke igjen.

Etter en stund finner du deg selv gående der du gjerne øker 2.5 kg i månen i staden for økten, men det er fortsatt progresjon.

Lenke til kommentar

Altså er det her i det hele tatt ett realistisk mål iløpet av 3 år. Fra 16-19, og han startet å trene når han var 16. Hvordan faen greier man og lære seg alt iløpet av 1 måned og fikse 100% diett. Jeg må nesten le, for det virker så sykt latterlig at han claimer "natty"

hvordan ser dere hvem som er rene og ikke? er det noe mer enn at de har lav fettprosent og store muskler?

Lenke til kommentar

hvordan ser dere hvem som er rene og ikke? er det noe mer enn at de har lav fettprosent og store muskler?

Stort sett umulig å vite. Er nok mange gjennomsnittlige gymrotter som går på juice, men som ikke er strikte nok på trening og kosthold til å få noe ut av det.

At man har veldig lav fettprosent året rundt er dog et godt tegn på at noen bruker.

Lenke til kommentar

Delts er ganske stor giveaway for det skal mye til å få bra skulpturerte skuldre på kort tid.

Og når folk gainer 30kg+ muskelmasse på 3 år uten å gå opp i fettprosent. Jeg "caller out" driit mange på instagram hele tiden og får samme responsen de er 100% natty før de klikker i vinkel osv.

Såklart du kan fint gå opp 30kg på 3 år men ikke i reine muskler og ikke minst beholde den massen når du deffer. Man regner med 0,5-1kg muskler i måneden med uber kosthold og trening. Og dette minker vært år. Første året får du masse gains i starten så blir det værre.

Skal ikke i jeg er ekspert i ernæring men jeg kan litt om AAS og sitter daglig på forum å prater med folk som har gått på mye rart over flere år. Har fortsatt mye å lære dog.

Lenke til kommentar

Du har blant annet forskjellige andronerge reseptorer som reagerer forskjellig fra stimuli. Enkelte muskelgrupper kan da få en større muskelvekst/ikke-harmonisk. (Nakke, legger etc) For å ikke snakke om usaklig framgang mange av disse har. Noen igjen er rene; som jeg har vært innpå før så ble jeg beskyldt relativt jevnlig når jeg la på meg rundt ti kg over et år.

Det største dokumenterte tilfellet i fettfri masse i løpet av et år er tjue kg. Dette er helt usaklig mye og det var en bodybuilder-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-i-slengen.

Lenke til kommentar

Delts er ganske stor giveaway for det skal mye til å få bra skulpturerte skuldre på kort tid.

Og når folk gainer 30kg+ muskelmasse på 3 år uten å gå opp i fettprosent. Jeg "caller out" driit mange på instagram hele tiden og får samme responsen de er 100% natty før de klikker i vinkel osv.

Såklart du kan fint gå opp 30kg på 3 år men ikke i reine muskler og ikke minst beholde den massen når du deffer. Man regner med 0,5-1kg muskler i måneden med uber kosthold og trening. Og dette minker vært år. Første året får du masse gains i starten så blir det værre.

Skal ikke i jeg er ekspert i ernæring men jeg kan litt om AAS og sitter daglig på forum å prater med folk som har gått på mye rart over flere år. Har fortsatt mye å lære dog.

Samtidig var skuldre noe av det som vokste mest, og som først så bra ut på meg. Det er idiotisk å herje rundt i øst og vest og beskylde folk for doping. Noen har helt utrolig bra fremgang, noen ikke. Det er en grunn til at en må pisse på et glass eller ta blodprøve for å bli tatt i doping. Det er bedre å bry seg med seg selv - det er helt utrolig hvor fantastisk rå fremgang man kan få om man bare jobber hardt nok.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt en litt mer vanlig jobb - typ elektriker eller annet vanlig fagarbeider hadde jeg gladelig prøvd AAS for å se effekten. Dog ønsker jeg ikke å utsette min helse for noe slikt med tanke på at det kan sende karrièren min rett i dass.

Vurderer det selv jeg rett og slett fordi det er jo egentlig veldig interessant, og hvem har ikke lyst på zyzz kropp for å ta ett eksempel. Selvom det er mer en 1 kur.

hva er AAS?

Forkortelsen på Androgenic Anabolic Steroids.

Lenke til kommentar

JEg har ingen spesielle ønsker om å se ut som Zyzz, men det hadde nok vært eneste måten jeg kunne komt over 200 kg i Markløft, Benkpress og knebøy. I vertfall på sånn noe lunde rimelig tid.

200kg markløft bør du greie ganske lett, jeg har trent i 9 måneder og for 2 måneder siden makset jeg 150kg

187cm og 84kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...