Dufen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Men er det godt nok med kroppsvektsøvelser til å begynne med? Han har ikke tilgang på gym før midten av februar pga jobb langt pokker vekke fra alt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er litt vanskelig å svare, syns jeg i vertfall. Om noen spørr meg om det er bedre å ta 10 armhevninger enn å la vær å trene i det hele tatt svarer jeg ja. Uten at jeg helt kan vise til at det har noe effekt. Men du får trent overkroppen ganske greit med dips og chins. Bein kan du jo finne ett eller anna å legge på ryggen og bøye. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Spørsmål: Det er en fyr på gymmen som jeg kaller for "kurle-kongen", fordi en økt for han er å kurle i forskjellige apparater 2-300 reps for deretter å gå hjem igjen. Han har trent der i hvertfall 2 år, og ikke gainet 1 cm større armer (sannsynligvis pga den sprøe mengden reps han foretar). Vil det være frekt av meg å spørre han hva han faktisk vil oppnå? Jeg synes oppriktig synd på fyren, da han virker ganske sjenert og ikke tørr å spør folk hva di driver med. Han har driven, men ingen kunnskap! Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Tro meg; bare la han kjøre sitt eget løp. Det hjelper lite når du befinner deg på jorden og med de normene de medfølger mens han kommer fra månen. Hensikten din er god, men kognitiv dissonans hos bodybuilder-miljøet er gedigent."Hei, jeg må forsvare mine handlinger uavhengig om det er rett eller galt for jeg som person gjør ikke feil". 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er jo mulig å ta en liten dans rundt grøten for å se hvordan han reagerer. Personlig legger jeg meg ikke så mye bort i det, mest fordi at dem gjør sikkert det dem gjør av en grunn. Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Snip Jeg synes at du bør gå borti til ham og snakke litt med ham, prøv å gi noen gode råd. Du vil finne fort ut om han er bare en av dem curl-folka eller rett og slett bare uvitende. Jeg synes synd på fyren, det er ikke sikkert på at han vet hva han driver med. Men han prøver bare hans beste? 2 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Har nettopp begynt med styrketrening, og tok sjansen på å bestille veiledning, og hadde en time i dag. Var veldig kjekt og givende, men det var noe som skurret. Treneren bablet om en pyramide hvor en trengte utholdenhet og muskelmasse før en kunne øke styrke. Dette synes jeg var veldig merkelig, for det er vel mange som går rett på styrke? Jeg har ingen interesse av volum/muskelmasse, og vil drive 5x5 stronglifts opplegget i et halvår eller to. Planen min er at jeg etter dette (med mye styrke fra baseøvelser) kan begynne utholdenhets/høyrep-trening med militær karriere type oppklaring/spesialstyrker som mål. Jeg har overhodet ingen peiling, men jeg har resonert meg til at jeg slikl vil få "utholdenhet med mer styrke enn jeg har i dag". Litt vanskelig å forklare, men jeg vil altså i stedet for å kunne bli en jævel på pushups, så vil jeg bli en jævel på pushups med sekk (ikke at jeg skal gjøre dette, men for å forklare liksom). Så fremt det er mulig vil jeg faktisk unngå unødvendig muskelmasse, men jeg ønsker altså å sitte igjen med mer styrke, og masse utholdenhet til den styrken. Er jeg helt på jordet? Når jeg skrev dette innså jeg at jeg egentlig er veldig forvirret, fint om noen har tips og råd! Endret 13. januar 2014 av Spitfire396 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 ... Du er ikke det første offeret for tvilsom kunnskap fremlagt fra en personlig trener. Hvis du vil øke i styrke, på generell basis, kan du fint begynne rett på et 5x5 program. Legg deg på et lavt kalorioverskudd slik at du har nok energi til å restituere godt. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er vell av de fleste anbefalt å trene styrke før du trener masse. Skal du gjøre karriere i Forsvaret er masse bare til bry, da gjerne spesielt under krevende forhold. For det skal sant sies, det er ikke alltid så jævla god plass. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Akse Skrevet 13. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 13. januar 2014 10 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Du er ikke det første offeret for tvilsom kunnskap fremlagt fra en personlig trener. Hvis du vil øke i styrke, på generell basis, kan du fint begynne rett på et 5x5 program. Legg deg på et lavt kalorioverskudd slik at du har nok energi til å restituere godt. Takk, da satser jeg på at det er safe å bare kjøre programmet. Men er det nødvendig å begynne med kalori-telling? Er det ikke bare å spise så mye jeg klarer, også deffe jevnlig? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 røros mjølk har 4% 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Takk, da satser jeg på at det er safe å bare kjøre programmet. Men er det nødvendig å begynne med kalori-telling? Er det ikke bare å spise så mye jeg klarer, også deffe jevnlig? Jo, det viktigste mtp. kostholdet er å finne en måte som passer for deg. Sjekk f.eks vekta hver andre uke og sørg for at du går opp litt. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Tro meg; bare la han kjøre sitt eget løp. Det hjelper lite når du befinner deg på jorden og med de normene de medfølger mens han kommer fra månen. Hensikten din er god, men kognitiv dissonans hos bodybuilder-miljøet er gedigent. "Hei, jeg må forsvare mine handlinger uavhengig om det er rett eller galt for jeg som person gjør ikke feil". Enig i alt du sier, men han er jo ikke en bodybuilder, heller en uinformert fyr som tror at hvis han kurler så får han store armer. Tipper armene hans er ca.15-18 cm i omkrets, med en bf% på kanskje 10. Har ikke økt en kg i masse eller en cm rundt armene. Men han er der ca 3-4 ganger i uken å gjør samme greia. Vil det forandre noe? Det er jo mulig å ta en liten dans rundt grøten for å se hvordan han reagerer. Personlig legger jeg meg ikke så mye bort i det, mest fordi at dem gjør sikkert det dem gjør av en grunn. Tror denne "dans rundt grøten"-greia er et godt alternativ. Har tenkt å forhøre meg med han "hva tenker du bak den treningen du gjør?" Kan vel ikke skade å spørre om det? Jeg synes at du bør gå borti til ham og snakke litt med ham, prøv å gi noen gode råd. Du vil finne fort ut om han er bare en av dem curl-folka eller rett og slett bare uvitende. Jeg synes synd på fyren, det er ikke sikkert på at han vet hva han driver med. Men han prøver bare hans beste? Tror per nå at dette er et veldig godt alternativ. Han har åpenbart ikke så peiling, ettersom det er kvart-curls med altfor mye vekt x 20 reps pr sett. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Tror per nå at dette er et veldig godt alternativ. Han har åpenbart ikke så peiling, ettersom det er kvart-curls med altfor mye vekt x 20 reps pr sett. That's spirit! Det er nesten at jeg håper det er faktisk snakk om meg når du snakker om han curl-dude. Jeg blir faktisk glad dersom noen går til meg og gir meg et par tips. Det ville jeg ha vært takknemlig for, ikke alltid lett å vite hva man skal drive med. Curl er liksom det letteste, husker godt selv at jeg drev kun omtrent med kabel flyes, benkpress, curl og leg press da jeg var null. Med annet ord, been there done that. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg mener at dette er noe som vil ordne seg selv hvis han virkelig vil ha resultater. Jeg har vært der han er, og det er mer vasing på senteret enn noe annet. Det er naivt å tro at man kan få gode resultater på treningssenteret uten at man behandler det som nærmest en livsstil, og hvis man er såpass interessert i noe gjør man research selv. Jeg kan gå bort til noen og si at de bør droppe f.eks mark frem til de har fått sjekket teknikken sin. Da krever det jo at de gjør en egeninnsats for å forbedre dette. Jeg har verken tid til eller interesse av å stå med denne personen i en evighet for å terpe på markløft-teknikk. Man kan gi pointers og tips, men i de fleste tilfeller har det nok liten effekt, med mindre det er noen som er veldig seriøse med treningen sin. Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg mener at dette er noe som vil ordne seg selv hvis han virkelig vil ha resultater. Jeg har vært der han er, og det er mer vasing på senteret enn noe annet. Det er naivt å tro at man kan få gode resultater på treningssenteret uten at man behandler det som nærmest en livsstil, og hvis man er såpass interessert i noe gjør man research selv. Jeg kan gå bort til noen og si at de bør droppe f.eks mark frem til de har fått sjekket teknikken sin. Da krever det jo at de gjør en egeninnsats for å forbedre dette. Jeg har verken tid til eller interesse av å stå med denne personen i en evighet for å terpe på markløft-teknikk. Man kan gi pointers og tips, men i de fleste tilfeller har det nok liten effekt, med mindre det er noen som er veldig seriøse med treningen sin. Man må ikke undervise, men man kan kanskje tipse hvis man føler for det? Det er jo bare positivt og skaper god miljø i treningssenteret hvor der du trener? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Man må ikke undervise, men man kan kanskje tipse hvis man føler for det? Det er jo bare positivt og skaper god miljø i treningssenteret hvor der du trener? Poenget er at selv om man gir tips og pointers vil dette i de fleste tilfeller ikke ha noen effekt. Treningskvalitet kommer fra personlig interesse. Det er en grunn til at vi ser så mye rart rundt om. Folk flest er ikke i nærheten av seriøst med treningen sin. Hvilket er helt i orden. Mennesker er late av natur. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Tror denne "dans rundt grøten"-greia er et godt alternativ. Har tenkt å forhøre meg med han "hva tenker du bak den treningen du gjør?" Kan vel ikke skade å spørre om det? De fleste slår av en prat, så tror nok du når frem nesten uansett hvordan du prater med han Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg leste en eller annen gang at det var veldig-kjempe-super-viktig å bare ta så mange reps du klarer perfekt, for hvis du gjør en rep med dårlig teknikk så venner musklene seg til den lettere belastningen, og da er hele settet ødelagt. Stemmer dette? Virker jo litt rart at en ekstra halvdårlig rep skal gjøre deg svakere enn om du ikke hadde begynt på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå