Dufen Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Til dere kjerringer som klager på at det er vanskelig å spise mye... http://www.dbtv.no/?vid=3032188109001&ct=trendingnow Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 I hvor lang tid kan det tenkes at en bør være i overskudd etter at man har trent til det ikke lenger er optimalt? Har større muskelgrupper lengre restitusjonstid enn mindre muskelgrupper? Er hypertrofi størst i perioden etter trening og synker den deretter som funksjon av tid? så mange spørsmål! Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 I hvor lang tid kan det tenkes at en bør være i overskudd etter at man har trent til det ikke lenger er optimalt? Har større muskelgrupper lengre restitusjonstid enn mindre muskelgrupper? Er hypertrofi størst i perioden etter trening og synker den deretter som funksjon av tid? så mange spørsmål! Den muskulære proteinsyntesen kan vare opp til 72 timer avhengig av stimuli/treningskvalitet. Det er da hensiktsmessig å regelmessig(relativt) tilføre nok energi + godt nok proteiner i den hensikt å maksimere den anabole responsen over hele denne perioden. Større muskelgrupper vil nok ha en større omsetning(naturlig nok) men restitusjonstiden vil nok variere i mindre grad. Så er det selvsagt en vesentlig forskjell mellom hvile av tverrstripet muskulatur og nervevev hvorav sistnevnte strengt talt er det som trenger hvile. 1 Lenke til kommentar
RonnieColeman Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Hvor mange kilo pleier dere å gå ned i månden når dere deffer? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article885067.ece Som om ikke Q-melk var best fra før... Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hvordan ser dette opsettet ut? Målet er å komme i form og bli kvitt noen kg kroppsfett. Mandag: Benkpress 4x8 Cable flyes 4x8 Nedtrekk 4x8 Militærpress 4x8 Dumbell lateral raise 4x8 Tirsdag: Langrenn - 45 minutter - middels intensitet Knebøy - 4x8 Markløft - 2x5 Onsdag: Fri Torsdag: Benkpress 4x8 Cable flyes 4x8 Nedtrekk 4x8 Militærpress 4x8 Dumbell lateral raise 4x8 Fredag: Langrenn - 45 minutter - middels intensitet Knebøy - 4x8 Markløft - 2x5 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Bedre å kjøre 5x5 med langrenn utenom i tilfellet. Lenke til kommentar
RonnieColeman Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Huff, jeg er 16 år og 186 cm høy. Veier 82 kg. Problemet mitt er at jeg tar 95 kg i benken, men bare 100 kg i markløft og 3 reps på 100 kg i knebøy. Trener like mye alle delene, men kanskje er teknikken feil på de to siste? Skal man ikke ta mye mer på knebøy og mark enn benk? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Problemet mitt Dette er ikke et reelt problem men et fint utgangspunkt.... men det vet du nok om du tenker deg litt om Snart like sterk som denne karen Endret 12. januar 2014 av leifeinar Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Noen som har alternativer til knebøy? På min fjerde uke uten pga smerter. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Hva slags smerter er det snakk om? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hva slags smerter er det snakk om? Har noen nerver i klem i kneskålene. Alt under 90 grader er veldig vondt. Er litt opp og ned. Nå veldig ned. Selv normal oppvarming av bein (squat-to-stand f.eks.) er veldig ubehagelig. Gjør vondt å sette seg ned på huk. Beinpress også vondt. Leg curl med ball og hip thrust går fint! Endret 12. januar 2014 av mushi Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Huff, jeg er 16 år og 186 cm høy. Veier 82 kg. Problemet mitt er at jeg tar 95 kg i benken, men bare 100 kg i markløft og 3 reps på 100 kg i knebøy. Trener like mye alle delene, men kanskje er teknikken feil på de to siste? Skal man ikke ta mye mer på knebøy og mark enn benk? Det tar tid før det jevner seg ut. Mine løft var helt drøyt ubalanserte det første året og vel så det. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Har noen nerver i klem i kneskålene. Alt under 90 grader er veldig vondt. Er litt opp og ned. Nå veldig ned. Selv normal oppvarming av bein (squat-to-stand f.eks.) er veldig ubehagelig. Gjør vondt å sette seg ned på huk. Beinpress også vondt. Leg curl med ball og hip thrust går fint! Det gjør det jo litt vanskeligere, knebøy skal jo først og fremst trene fremsiden av låret, og det skjer jo når man bøyer og strekker ut kneleddet. Leg curls og hip thrusts jobber jo med baksiden. Funker leg extensions? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det gjør det jo litt vanskeligere, knebøy skal jo først og fremst trene fremsiden av låret, og det skjer jo når man bøyer og strekker ut kneleddet. Leg curls og hip thrusts jobber jo med baksiden. Funker leg extensions? Maskinen går fint, ja! Finnes det noen alternativer til denne? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Fikk et spørsmål fra en kompis som ikke har trent siden november. "Vil det holde med kroppsvektsøvelser til å begynne med?" Hva tenker dere om det? Han er semiswole så har etter eget syn nok muskelmasse men vil bare forbrenne litt. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Fikk et spørsmål fra en kompis som ikke har trent siden november. "Vil det holde med kroppsvektsøvelser til å begynne med?" Hva tenker dere om det? Han er semiswole så har etter eget syn nok muskelmasse men vil bare forbrenne litt. Hvis han bare vil forbrenne litt trenger han strengt tatt ikke trene. Da er det nok å fikse det han spiser. Er jo særs lite man får forbrent med kroppsvekttrening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det var ment for å beholde muskelmasse. Han har en ganske stillesittende jobb... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er jo naturligvis bedre å gjøre litt enn å la vær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå