Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har hatt litt vond framre delt i det siste og har sittet litt å gjerdet med å ta en time hos en naprapat.

Alternativet er tross alt å selvdiagnostisere seg ved å myse igjennom youtube videoer, så why the hell not tenker jeg.

Dog er jeg litt skjeptisk når det står på wiki: Naprapati er en av flere behandlingsformer som i Norge er klassifisert blant manuelle behandlingsformer innenfor alternativ behandling.

 

Så, er det noen som har erfaring med slike lurendreiere, eller er det legit? Har selvfølgelig vurdert fysioterapaut, men naprapatene er i samme bygg som gymmen jeg går :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naparater har vel basert sine teknikker litt etter kiropraktorer om jeg ikke husker feil. Går vell litt i tøying og bøying og aktivering av muskler, samt masasje ol.

 

Aldri vært hos en, men har hart om folk som går dit med ryggplager og sier at det hjelper.

 

Så at dem tar på seg en maske for deretter å danse rundt deg og kaste varm olje mens du ligger naken bundet fast i en benk under ett eller anna sykt ritual tror jeg du skal slippe å frykte

Lenke til kommentar

Hvor lenge har du hatt vondt? Jeg fikk vondt i front delt etter skråbenk en gang, men det gikk seg til etter halvannen uke uten pressøkter.

 

Som du kanskje husker, så hadde jeg jo en pressøvelse pause nå i sommer var det vel....?!?

Tok seg smålig opp igjen i november, før det var ganske smertefullt nå på søndag.

Har jo begynt med skråbenk selv i det siste, men med lave vekter. Kan være en årsak, men igjen faller dette under selvdiagnostisering :p

Lenke til kommentar

Nå er jeg skeptiker og har lite til overs for det aller meste innenfor alternativ medisin. Alternativt er akkurat det det er; Det har blitt utprøvd men funnet intet effekt. Alternatives svar: Fungerer allikevel! (Man har bare ikke funnet ut av det)

 

Gå til fysioterapi først du, det er mitt råd.

Lenke til kommentar

Naparater har vel basert sine teknikker litt etter kiropraktorer om jeg ikke husker feil. Går vell litt i tøying og bøying og aktivering av muskler, samt masasje ol.

 

Aldri vært hos en, men har hart om folk som går dit med ryggplager og sier at det hjelper.

 

Så at dem tar på seg en maske for deretter å danse rundt deg og kaste varm olje mens du ligger naken bundet fast i en benk under ett eller anna sykt ritual tror jeg du skal slippe å frykte

 

Såvidt meg bekjent så er ikke "naprapat" en beskyttet tittel, på lik linje med "kiropraktor"?

Skyt meg om jeg tar feil, men mener å ha lest det.

 

Antar dog at di har bedre peiling enn hodgetwins, så tror nok det er en god ide å ta en tur.

 

Dog, å bli bundet naken av hun skreppa jeg snakket med før idag hadde ikke vært å forakte!!!

 

Nå er jeg skeptiker og har lite til overs for det aller meste innenfor alternativ medisin. Alternativt er akkurat det det er; Det har blitt utprøvd men funnet intet effekt. Alternatives svar: Fungerer allikevel! (Man har bare ikke funnet ut av det)

 

Gå til fysioterapi først du, det er mitt råd.

 

 

 

Notert :)

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Nå er jeg skeptiker og har lite til overs for det aller meste innenfor alternativ medisin. Alternativt er akkurat det det er; Det har blitt utprøvd men funnet intet effekt. Alternatives svar: Fungerer allikevel! (Man har bare ikke funnet ut av det)

 

Gå til fysioterapi først du, det er mitt råd.

 

 

 

Snåsamannen!

 

Eneste sånt jeg har til gode for er den blekkspruten som valgte kamper under VM, made me some money.

Lenke til kommentar

 

Såvidt meg bekjent så er ikke "naprapat" en beskyttet tittel, på lik linje med "kiropraktor"?

Skyt meg om jeg tar feil, men mener å ha lest det.

 

Antar dog at di har bedre peiling enn hodgetwins, så tror nok det er en god ide å ta en tur.

 

Dog, å bli bundet naken av hun skreppa jeg snakket med før idag hadde ikke vært å forakte!!!

 

Nei, det kan være noe der. Har aldri undersøkt det veldig nøye men vet min eks-svigerfar leste seg opp på temaet for deretter å bestemme seg for å prøve det for sine ryggplager. Så kan godt hende det er kiropraktor dropouts eller lignende. Han mente vertfall det gjor ryggen hannes bedre. Så lenge det fungerer er jo slikt greit. Var ikke spesielt dyrt heller, men nå er dette noen år siden.

 

Viss du tester det hadde det vært greit om du kunne kartlagt deres hemmeligheter å delt det med oss andre som ikke tør :-)

Lenke til kommentar

Haha, den blekkspruten var genial faktisk. Tok ikke den kvelden like etter VM?

 

Har ikke peiling, tippa alltid det samme som den og tror det slo greit ann under VM.

Google visste selvklart dette.

Blekspruten Paul

 

 

 

 

Blant de merkeligste reaksjonene er den til David Spiegelhalter, professor i statistikk, som anså at Paul hadde ødelagt hans livsverk fordi studenter under forelesningene hans stadig viste til Paul da han forklarte hvor liten sannsynlighet det var for å vinne på å tippe.[7]

 

Tror jeg hadde følt meg dårlig om en blekksprut hadde ødelagt livsverket mitt ved å tippe på fotball.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Det blir det nok med den holdningen :wee:

 

 

 

Dersom du mestrer det vanskeligeste og kommer deg utav senga burde resten gå lett.

 

Viss du tenker det i staden så blir det en liten mindfuck som gjør ting enklere :p

 

Dørstokkmila er alltid den lengste! :p

 

Blir ei økt på meg før jobb i dag ja. Må komme meg igang igjen uansett, kan likesågodt gjøre det i dag.

Lenke til kommentar

Artig skildring. Vi likner vel litt på alle stereotypene i blant. Jeg kjenner meg mest igjen i "rage monster" da jeg har lett for å bli irritert av andre på treningssenteret, men jeg behersker meg. En kompis av meg er helt klart "mr. excuses". Dagen vi kom til Bergen etter sommerferien, kjøpte vi begge medlemskap hos SiB (950 kroner for hele semesteret). Han var på trening én gang.

Lenke til kommentar

Digg videeo! :D The Naked Old Guy ved 2:36 opplevde jeg igår, creepy! :sick: Han var ferdig og skulle gå fra garderoben, i dét kom jeg valsende naken inn i garderoben etter dusjing og gjett hva han gjorde. Nemlig bli igjen likevel og stirre rett på meg, opp og ned imens jeg tørket litt og kledde på meg. Skikkelig ekkel følelse. Ikke nok med det, da jeg forlot treningssenteret og skulle ta heis. Men heisen var full, og gjett hva... Jo, gubben var i heisen! Han stirret igjen på meg, med slesk, flørting smil eller hva man skal kalle det.

 

Gud, vær så snill og ikke la meg se ham igjen. :ninja:

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenkte mer noe slik som;

Mandag og torsdag, bryst triceps og skuldre

Tirsdag og fredag, rygg biceps og bein

 

Noen andre som har noe ferdigmekka på dette ?

De tre øktene til Akse jo allerede nok oppdelt, så så lenge du ikke kjører samme økt to dager på rad skal det gå fint :)

 

Edit: Men for å være ærlig tror jeg egentlig det er lurere å trene annenhver dag ;)

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...