Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til sunn mat som jeg kan fryse ned? Skal på storhandling nå, og har tenkt å lage flere middager frem igjennom. Kylling, fisk osv.

Leter også etter tips til gode frokoster, går mest i 3 egg + 160 gram havregryn med melk.

Syns kylling og laks funker ganske bra og fryse ned.

Frokost kjører jeg som regel alltid sånn 100-200gram havregryn med 2-3dl melk og en banan oppi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve bevegelsen. Tenk at du skal skyve bak rumpa så langt du kommer istedenfor å "bøye deg frem". Via det får du strekk på hamstrings og stanga kommer ikke så langt frem (ergo tyngdepunktet holder seg litt bedre). Det er lov å bøye knærne litt. Du kan prøve å ta det med en vegg eller en høyreist benk bak deg. Sett den så langt bak at stanga er på bakken/nesten på bakken når rumpa går i veggen - så vet du hva det er å gjøre i hver repitisjon. Pass på at du presser rumpa godt bak, og ikke slipp deg ned i bunnen slik du gjør nå (slipper spennet og bare lar stanga gå ned i bakken).

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Litt av poenget i rumenske markløft er å isolere det litt mer til korsryggen kontra standard markløft hvor hele posterior chain er veldig involvert i løftet.

Ikke senk stanga hele veien ned til bakken; stopp ved knærne/rett under knærne, avhengig av hva som føles mest behagelig. Mangel på fleksibilitet vil forhindre deg i å komme noe dypere enn det om du gjør det rett, og det er grunnen til at du bøyer knærne dine på det punktet (siden du prøver å gå hele veien ned).

Vil forøvrig påpeke at det ser ut som om du aktivt prøver å holde vekten unna beina dine både når du løfter og senker, ikke gjør det. Ta heller på deg treningsbukse og senk vekta langs beina. Stangas naturlige bane bør være rett ned langs lårene dine og over knærne, men du skal heller ikke tvinge stanga mot deg.

Som Phelps over meg nevner:

Tenk at du skal skyve bak rumpa så langt du kommer istedenfor å "bøye deg frem". Via det får du strekk på hamstrings og stanga kommer ikke så langt frem (ergo tyngdepunktet holder seg litt bedre).

Vil derimot fraråde deg fra å senke stanga til bakken. I stiff-legged markløft går du helt ned med stanga, men ikke i rumenske.

Lenke til kommentar

Skal begynne å trene litt igjen nå, og kommer til å kjøre et 2-splitts program.

Underkropp / Overkropp.

Vil også legge inn litt løping for å forbedre kondis noe og brenne litt mere kalorier i tillegg. Når burde jeg legge inn løpingen? Er snakk om 15-30 min.

Samme dag etter jeg er ferdig med å trene bein, eller dagen hvor jeg har trent overkropp? Hva er mest optimalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...