Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det din private bil som du bruker i jobbforbindelser, eller er det en firmabil? Om det er sistnevnte ville jeg kanskje tatt en prat med arbeidsgiver og hørt om du kunne byttet bil med noen andre, om det blir brukt forskjellige type biler :)

Ellers med senebetennlse så er mitt tips hvile, men blir som sagt ikke så lett mtp at du kjører i jobben. Du kan jo ta en tur til legen, så kanskje du kan få noe mot betennelsen, eller så blir du henvendt til noen andre. Jeg gikk til bedriftslegen min da jeg hadde betennelse i skulderen og fikk senere noe strålebehandling. Hvor mye dette hjalp vet jeg egentlig ikke, men er relativt bra i skulderen nå en del år senere :)

Det er en firmabil. Problemet er at alle bilene er de samme, så det er ingenting å hente på å bytte bil. Hvis problemet skulle vedvare blir jeg jo nødt til å finne på en løsning med arb.giver ja.

Jeg skal gi det litt tid, og heller gå til bedriftslege hvis det ikke forbedrer seg. Er strekking noe som hjelper? Det gjør jo veldig vondt å strekke det, men hvis jeg holder strekken i noen sekunder avtar smertene noe i akkurat den posisjonen. For øyeblikket er det smerter som oppstår når senen blir strukket i forskjellige posisjoner.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å løse opp stramme nakkemuskler? Har en del veldig ømme punkter på nakken og skulderen. Er sinnsykt stram på venstre side av nakken

Tror det er den største muskelen som går tvers over på dette bildet jeg sliter med:

Nakkevondt.jpg

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Finne festet til muskelen, legge press på det til hjernen føler den er overbelastet (10min ) og slipper opp og når du slipper er den lenger.

Problemet er å gjøre det selv så man må nok gå til noen over en periode.

Så må du løse problemet som gjør det, mest sans et annet sted en der du merker det..

Har fikser hofter, skuldre og armer på den måten.

Armene mine var sånn i utstrakt posisjon pga stram biceps

La meg på en benk så så var alt etter albuen rett opp.

Bilde google.com

post-64596-0-17774600-1388272993_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Finnes det noen "fasit" på tyngde og forskjeller som en lett person reiser seg og en tung person?

For eksempel en gutt på 50 kg reiser seg fra gulvet og en trent person på 90 kg? Like kjappe?

På kampsporttrening så reiser jeg meg senere opp og bryker mer energi en en som veier 30kg mindre en meg, men det blir fortsatt ikke det samme som om den lette hadde på en 30kg-vest og reiste seg for den tunge er jo sterkere også.

Men energien man bruker er vel lik og under føttene vil det vel bli likt.

Noen tanker om det?

Da jeg veide 103kg var jeg tung, rista i glasset i huset når jeg gikk og under føttene kjennes det ut som det samme som om jeg bærer noe og veier 103kg nå.

Lenke til kommentar

Akse:

Jeg slet selv med senebetennelse grunnet mye fotballsparking på hardt underlag. Siden det var i sesong var det kjipt å "hvile", men jeg greide å kurere det ved å tøye. Kjenner meg igjen i smertene pga benstillinga når du kjører.

Ved å sette deg oppå beina dine, med skinnleggene ned mot bakken og rompa oppå hælene dine tøyer du mest sannynligvis de betente senene. Det gjør vondt - men godt. Tøy i omganger, hvil, tøy.

Et annet alternativ som jeg har hørt fungere men ikke prøvd selv er å gjøre "reverse" tåhev - start på toppen og senk deg ned. Men har ikke testet det ut siden jeg har hatt svært god effekt av førstnevnte øvelsen. :)

Så til mitt problem:

Jeg har begynt på knebøy med lav vekt og bedre dybde og bygget meg oppover til mye vekt (for meg, vel og merke). I går under 5x5 med 95 kg failet jeg på tredje rep på femte set. Jeg fikk hjelp til å komme meg opp. På hele det femte settet kjente jeg litt vondt helt nede i korsryggen og idag er det svært vondt å bøye ryggen slik st korsryggen buer.

Har noen her tips eller innvendinger til hva det kan være/hva som kan gjøres for å unngå samme problemet senere? Rimelig sikker på at jeg ikke bøyer ryggen for langt fremover nå (det var et problem tidligere). Kan sende vid evt på pm. Takk :)

Lenke til kommentar

Finnes det noen "fasit" på tyngde og forskjeller som en lett person reiser seg og en tung person?

For eksempel en gutt på 50 kg reiser seg fra gulvet og en trent person på 90 kg? Like kjappe?

På kampsporttrening så reiser jeg meg senere opp og bryker mer energi en en som veier 30kg mindre en meg, men det blir fortsatt ikke det samme som om den lette hadde på en 30kg-vest og reiste seg for den tunge er jo sterkere også.

Men energien man bruker er vel lik og under føttene vil det vel bli likt.

Noen tanker om det?

Da jeg veide 103kg var jeg tung, rista i glasset i huset når jeg gikk og under føttene kjennes det ut som det samme som om jeg bærer noe og veier 103kg nå.

Tja, det kan ha en viss sammenheng viss man skal holde seg veldig enkelti fysikkens verden. Men der er en del faktorer som spiller inn. Men i hurtighet ol er det nok en fordel med lav kropsvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...