Slettet--- Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Første året med trening er snart over og er godt fornøyd med utviklingen 115 kg i benk 140 kg i bøy 160 kg i mark Til og trene ett år synes jeg det var litt rar vekt fordeling på bøy i forhold til mark. Jeg tar 170kg mark men tror ikke jeg kunne greid 140kg i bøy. Ei heller 115kg i benk. Ville trodd du kunne tatt mer i mark med de løftene i benk og bøy. Men bra alikkevel Hvor mange timer vil dere anbefale å trene hver dag? Har all verdens tid til trening, og elsker det. Men vil ikke trene for mye heller. 5 dager i uka, 2 ganger pr dag der hver økt er på ca 1 t og 15 min. Er det for mye? Tidligere her så kom det fram at det virket som du kunne fint kunne trene i 10 timer og få likt utbytte som å trene i 1 time. Men det må du bare finne ut selv, har du nok energi så kan du fint trene 2 ganger daglig. Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg har hørt at det er lurt å ta litt druesukker etter trening.Er det best med pulver eller tabletter? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Det er mye man ikke burde ha hørt. 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Samtidig skal man høre mye før ørene detter av... Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Regner med man sikter til blodsukkeret her. Det kommer nok an på hva og når man spiste før trening og hva og når man skal spise etter + hva og hvor lenge / tungt man har trent. Uavhengig av kosten så er det relativt normal å drikke 10 protein før trening , nitrofuel eller annen isotonisk sportsdrikk hvor økta avsluttes med 25g protein og om bulk evt 1g karb pr kg kroppsvekt blanda i en shake. (evt banan/ annen karb) Knaske druesukker er vel litt desperat ? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 En liter sjokolademelk er det beste som fins etter en god økt. Det er til og med motivasjon å tenke på det under trening. 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Det er helt knall det, men kjøper den etter trening. Varm e næsty. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 En liter sjokolademelk er det beste som fins etter en god økt. Det er til og med motivasjon å tenke på det under trening. Eventuelt denne... Mye dyrere, men phy phan den schmacker gådt etter trening! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Akkurat det med knærne foran tærne blir verre jo lengre beina er. Unnskyldninger. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Unnskyldninger. Vas. Spesielt lengden på lårbeina er viktig. Du kan jo tenke deg hvor langt ryggen må frem for å holde tyngdepunktet normalt hvis knærne skal være bak tærne når man har lange lårbein. Jeg går rett i bakken om ryggen skal være rett og jeg skal ha knærne bak tærne. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 At knærne ikke skal forran tærne er en veldig overdrivelse som sikkert kommer av at dårlig utdannede personlige trenere skal være mest mulig sikra mot å ikke skade sine klienter. Vet man hva man holder på med er det ikke noe i veien for å la knærne gå langt forran tærne. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Syns du har en veldig merkelig holdning til når folk påpeker ting ved teknikken din boffeeen, det å angripe det på den måten som blir gjort er litt meningsløst. for teknikken er ikke plettfri, som har blitt påpekt. 4 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Syns du har en veldig merkelig holdning til når folk påpeker ting ved teknikken din boffeeen, det å angripe det på den måten som blir gjort er litt meningsløst. for teknikken er ikke plettfri, som har blitt påpekt. Han har da heller ikke sagt at teknikken er plettfri, men det må være lov å påpeke at kritikken som kom var skivebom. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Han har da heller ikke sagt at teknikken er plettfri, men det må være lov å påpeke at kritikken som kom var skivebom. Det er måten det blir gjort på, jeg stiller meg forstående til at kritikken ikke nødvendigvis var spesielt god men noe av det var ganske konkret og korrekt. Måten og da svare med ufinheter og 'jeg vet hva jeg driver med' besvarelse blir litt feil i mine ører, ikke at det er relevant i den grad. Men når du legger ut en video av løft i tråden må man tåle at det blir påpekt, jeg ser ingen annen grunn til å legge ut en video her. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Etter din evne til å ta imot kritikk Priim må jeg si det er hysterisk at dette kommer fra deg. Hva som er riktig eller ei vet jeg ikke, men du lagte litt oppstyr for noen uker siden med mildt sagt dårlig respons Endret 22. desember 2013 av Everket 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har jeg ikke tålt at noe blir påpekt? Jeg brukte jo i stor grad alle svara mine på å si alle de tinga jeg gjorde feil, og samtidig prøve å forklare hvorfor kritikken jeg fikk var, som Brun sier, skivebom. Jeg prøver ikke å svare med ufinheter eller å være frekk. Men jeg synes det er lov av meg, som utøver av vektløfting, å være skeptisk når noen ber meg ta av meg vektløftingsskoa. Innlegget mitt over var kanskje litt krasst, men det var jo et svar til en person som ikke kom med annet enn "unnskyldninger," som respons på en helt legitim påstand om at kroppens proporsjoner har veldig mye å si for korrekt utøvelse av knebøy. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg mottar kritikk for mine synspunkter, jeg har en aktivering som fungerer slik at går folk etter meg så tar jeg dem med i dragsuget :-) Hadde jeg med hensikt postet en video av ett av mine løft for og A Skryte eller B fått noen til å se på teknikken hadde jeg satt meg selv i en posisjon der jeg faktisk måtte ha tålt det. at Curlheros får rageattack forde jeg mener at dem bare bruker opp luften på senteret kan jeg heller diskutere på ett annet nivå :-) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Har du sko med flat såle utgjør det tilnærmet lik ingen forskjell på om du står på sokkelesten. Forstår at det kan være ugunstig å trene i sko med lufthel. Men vektløftersko er jo laget for vektløfting. Selv bruker jeg ikke sko under hverken markløft eller knebøy. Det er en smakssak. Men at jeg oppfatter det slik betyr ikke at det er ment slik. Jeg bare påpeker at det kan bli oppfattet sånn, eller i vertfall at jeg gjør det. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Nå kommer jo ofte denne kritikken fra folk som enten ikke løfter en dritt eller som nikuker på teknikk uten å komme noen vei fordi de er livredde for at teknikken ikke er perfekt gjennom hele løftet. Jeg postet f.eks den siste markløftvideoen min på facebook, og da kommer en apekatt og sier at hvis du holder ryggen rett og fikser teknikken din så løfter du 200 lett. Det sagt, når man legger ut videoer må man tåle å høre kritikk. Og gjerne ta noe til seg hvis det kommer fra kyndig hold. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Jeg synes i alle fall ikke det var noe rart med Boffeens reaksjon på kritikken. Når du ikke aner hva du snakker om må du nesten tåle å høre det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå