Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan det peke på skuldre som svakeste ledd i øvelsen.

Sterkere skulder, mer benk for deg.

Skuldrene er vel pakket godt ned og bak? Og bena i godt oppspenn?

Når du presser med bena skal skulder ned i benken, skyves kroppen oppover er oppspennet middels.

Knekk stanga også så skuldre får stabilitet, knekk så du kjenner det i latsen.

Når du løfter ut stanga skal latsen og kun latsen dra den rett og bestemt ut i startposisjon.

Står vekten stille så vil det påvirke styrken også.

Burde iallefall gå opp 1 kg mnd ca.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva som er galt med curls egentlig?

Jeg må jo innrømme at jeg selv har vært baseløft hurr durr tilhenger selv men klarer ikke lengre å se hva som er galt med isoøvelser...

Isoøvelser er like essensielt for kroppsbygging som baseøvelser er for styrkeløft.

Hvor mange timer vil dere anbefale å trene hver dag? Har all verdens tid til trening, og elsker det. Men vil ikke trene for mye heller. 5 dager i uka, 2 ganger pr dag der hver økt er på ca 1 t og 15 min. Er det for mye?

3-5 dager i uken og en god time hver økt er det jeg normalt kjører i hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hva som er galt med curls egentlig?

Jeg må jo innrømme at jeg selv har vært baseløft hurr durr tilhenger selv men klarer ikke lengre å se hva som er galt med isoøvelser...

Ikke noe galt med, det er bare mange benkpress -og curlboys der ute som trener det de ser i speilet.

Lenke til kommentar

Kan fint trene to ganger daglig, mange vektløftere gjør det. Men, du må ha god kontroll på programmering, og du må spise og sove nok.

Tar bicep curls hver gang jeg har trent i det siste, er vel eneste iso-øvelsen jeg gjør. Jeg gjør den riktignok for å varme opp albuene mine før vendinger (veldig lett vekt, mange reps). Skulle jeg brydd meg hver gang jeg så noen gjøre curls oftere enn knebøy hadde jeg ikke hatt tid til å tenke på noe annet. Folk får selv vurdere hva som er bortkasta eller ikke.

Fikk forøvrig 200 sammenlagt i dag i årets siste økt hos Johan Thonerud. 90 i rykk og 110 i støt. Med 170 i frontbøy så føler jeg meg litt sikrere i juleferien hvor jeg ikke vet om jeg får trent så ofte som jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...