Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Uff da, folk på treningen kommenterte hva faen er det som skjer med meg (har hatt et ufrivillig vekttap takket være ei møkkajenta) og når jeg tok bilder av meg selv i speilet så har jeg prestert å bli "rippet sommerkropp 2014") Jeg har jo strengt ikke orket å tenke og spiser på autopilot så satt meg ned i går og gikk igjennom og fant ut at jeg la på rundt 2200-2500 i snitt per dag, som inkluderer fyllekurene. (Fra ca. 4000 kcal)

Problemet er bare at målet var jo helt motsatt! Så nære å blikke 80kg (78kg) og plutselig rett ned til 74kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da, folk på treningen kommenterte hva faen er det som skjer med meg (har hatt et ufrivillig vekttap takket være ei møkkajenta) og når jeg tok bilder av meg selv i speilet så har jeg prestert å bli "rippet sommerkropp 2014") Jeg har jo strengt ikke orket å tenke og spiser på autopilot så satt meg ned i går og gikk igjennom og fant ut at jeg la på rundt 2200-2500 i snitt per dag, som inkluderer fyllekurene. (Fra ca. 4000 kcal)

Problemet er bare at målet var jo helt motsatt! Så nære å blikke 80kg (78kg) og plutselig rett ned til 74kg.

Faen det suger ass, havna i samme båt jeg og sist gang det blei slutt med eksen. Hadde endelig bikka 72 på vekta, mista allt som het livsglede og rundt det også matlysten. Så raste ned i vekt, og endte opp på 66,og jeg er 183 høy...

Meen, det går over vettu! Nå er jeg ope og lukter på 73 igjen :)

Hang in there bro!

Lenke til kommentar

Med fem reps på 170 kg i bøy i dag føler jeg meg ganske sikker på at jeg har hatt årets beste bøy-økt. Dere skal slippe videospam av meg fra nå av frem til jeg har en rep på 200 kg.

Nå håper jeg bare 2014 gir meg teknikken jeg trenger for å løfte bra også i vektløfting.

Lenke til kommentar

Ikke lett å se på en video, men går lårene forrover og man setter seg på dem så vil vektarmen på korsryggen bli større og bekkenet tippe bakever. Med fleksjon i korsryggen vil man slite med å komme ned til godkjent dybde.

Det første som skal skje er at rumpa føres bakover, ikke knærne fremover , da mister du spennet i bakside lår som igjen påvirker bekken og kneleddet.

Lenke til kommentar

Flytte stanga?

Enig i at det er forskjeller mellom styrkeløfter og vektløfter, men primært skal man jo kjøre styrkeøvelser og lavrep med perfekt teknikk på baseøvelsene og øke frekvensen på støtteøvelsene selv for en kroppsbygger :dribble:

Mangel på spenn i bakside lår osv slipper man ikke unna uansett, så det kan nok terpes litt på uansett. :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...