Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Teknikken i bøy har blitt bedre

Synes jeg ser sterkere ut, kan kjenne magemusklene over kanten av ribbeina!

Veldig fornøyd med hvordan beina og rumpa ser ut

Greier å akseptere vekten min, gidder ikke prøve å "slanke meg" mer. Har kjøpt masse nye klær, så føler meg ikke feit lengre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krakov: Det varierer fra person til person.

Det er et par uker igjen av året, og det er mange her som har hatt god fremgang. Nå synes jeg vi skal fokusere litt på det vi har fått til og er mest fornøyde med. Skriv hvilket løft og hvilken kroppsdel du er mest fornøyd med.

Selv er jeg mest fornøyd med skuldrene mine og bøyen min. Ikke fordi løftet på 140 er særlig imponerende, men fordi jeg sleit lenge med ryggproblemer, men nå har kommet meg gjennom det og har fått en tilsynelatende frisk rygg.

Kjør på folkens.

Fornøyd med å ha kommet meg fra å ta knebøy for første gang 16. februar, til å kunne bøye 188 kg nå.

Endret av boffeeen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting!

Er det veldig viktig at man spiser frokost FØR man trener?

Jeg pleier å pine meg opp rundt 07 tiden på morgenen for å dra på treningssenteret, og da skipper jeg som ofte frokosten før jeg trener.

Som oftest hyver jeg bare i meg en banan og stikker rett på trening.

Jeg spiser en god frokost rett etter trening da.

Hva mener dere?

Er lite å mene egentlig. Det gjør ingen verdens ting. Peis på!

Lenke til kommentar

Ganske fornøyd med alt jeg har fått til dette året. Startet å trene for ca. 1år og 3mnd siden. Da var jeg ?tynnfeit?, ikke noe muskler og endel fett. Nå har jeg "packen" og ser ganske markert ut. Ny PR i mark i stad også, 150kg 1RM. Syns det er ganske bra. Har ikke trent for styrke, men for størrelse.

Jeg veide 69kg når jeg startet og nå veier jeg 77kg

Har dessverre ingen bilder når jeg startet å trene(som var September 2012) :/

e2bf3ca3af2acd1c0818bb212b8b4483.png

EDIT: Får vel ta med et bilde av beinet også:

4fb6e992f353d6bd6fd2a2221e32a1fd.png

Endret av Durochris
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Min hovedsaklige styrkeøkning har kommet fra august og utover, da jeg endelig flytta for meg selv og fikk et skikkelig kosthold og kontinuitet i treninga.

I benkpress gikk jeg fra å trene med 4 reps på 60kg til å presse 15 reps på 60kg (forløpig 1RM 80kg).

I bøy har jeg gått fra 5 reps på 70kg til 4 reps på 92,5kg.

Også må jeg si meg fornøyd med å ha gått fra 10 reps pull-ups med en kroppsvekt på 74kg, til 9 reps med en kroppsvekt på 80kg.

Satser på at 2014 blir "year of the gainz".

Må forøvrig si at all mine gainz sikkert kommer til å forsvinne i jula. Problemer med en visdomstann gjør at jeg ikke kan åpne kjeften mer enn at jeg akkurat kan få slurpa i meg noe yoghurt. Å få i meg mat er et reellt problem :p

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Året er snart over og den store julefråtsingen kan starte skal vertfall legge på meg 5 kg med reint og skjært FLESK.

Har du nådd dine mål i år? Evetuelt hvor langt er du i fra?

Noe annet gøy du har lyst å dele om ditt treningsår? :-)

Fortsatt et par uker igjen. Jeg når nok målene mine ja.

Det andre året mitt med styrketrening har vært ganske bra, spesielt etter sommeren. Har fått bygd en god del masse, økt betraktelig i styrke og kroppen fungerer veldig bra om dagen, noe jeg er takknemlig for.

Begynner å føle meg ganske stor også nå, og er rett og slett jævlig spent på hva som skjer de neste to årene med fysikken min rent utseendemessig. Nå har jeg lagt grunnlaget, resten blir bare glasur på kaka.

Også har jeg lært å bruke styrken og størrelsen min mer på basketballbanen, noe som mildt sagt funker bra.

Lenke til kommentar

Året er snart over og den store julefråtsingen kan starte skal vertfall legge på meg 5 kg med reint og skjært FLESK.

Har du nådd dine mål i år? Evetuelt hvor langt er du i fra?

Noe annet gøy du har lyst å dele om ditt treningsår? :-)

5kg? Da skal du jobbe hardt :p

Har nådd et delmål i år. Armene begynner å komme dit jeg vil ha de. Er på 38cm, skal til 40...

Noe gøy? Klarte meg gjennom rypejakta i år uten å bli syk pga anstrengelsen. Kondisjonstrening er alfa og omega :)

Lenke til kommentar

5kg? Da skal du jobbe hardt :p

Har nådd et delmål i år. Armene begynner å komme dit jeg vil ha de. Er på 38cm, skal til 40...

Noe gøy? Klarte meg gjennom rypejakta i år uten å bli syk pga anstrengelsen. Kondisjonstrening er alfa og omega :)

Pleier å bli en 2-3 kg så jeg liker å sette meg litt hårete mål ;-)

40 cm armer er bra størrelse det :)

For min del har målene vært å rett og slett bare få kroppen i gang i igjen å trene, det føler jeg at jeg har klart greit. Dessverre kommer jeg ikke helt i mål pågrunn av skulderen som ikkje har utviklet seg helt dit jeg planla i utgangspunktet, noe som holder meg mye tilbake. Satser på at om en 7-8 måneder er jeg i stand til å trene ganske så normalt og kan begynne å lukte på både 200 i bøy og litt forskjellig gøy i benk :-)

Sånn ellers var jeg på trening i går for å kjøre kroppen ut på noen maksløft for å se, endte med 140 kg i bøy og 125kg i benk. Skal tilbake på vanlig 5x5/5x3 syklus i dag for å komme i gang igjen, men blir en rolig uke med lave vekter, så det blir godt :-)

Målet for neste jul blir å få skulderen såpass bra at jeg kan starte med litt olympiske løft, har hatt lyst lenge..

Lenke til kommentar

Må forøvrig si at all mine gainz sikkert kommer til å forsvinne i jula. Problemer med en visdomstann gjør at jeg ikke kan åpne kjeften mer enn at jeg akkurat kan få slurpa i meg noe yoghurt. Å få i meg mat er et reellt problem :p

Gainer? Fløte? Bare å bruke fantasien!

Sånn følte jeg meg på treninga idag. Merker at jeg har hatt to uker ferie. :p

anigif_enhanced-buzz-13205-1387220358-27

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nådde ikke helt målet mitt for knebøy siden siste del av året ble hemet av vondt håndledd og at jeg har reist hjem på ferie. Men 85kg 3x8 gikk iallefall fint på sist trening. Så må vell egentlig si meg fornøyd med det. Så nå er det bare å glede seg til første trening etter jul og tidenes gangspærr igjen.

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg skryte av akkurat det samme som dere, men etter å endelig ha startet med å kunne spise igjen etter å ha lagt boksehanskene på hylla for en stund (mindre fornøyd med det), så har jeg ihvertfall kommet meg opp på 100 i bøy, 142,5 i mark, og jeg vil tippe ~80 kg i benk om jeg skulle prøve på maks (har ikke RM'et pga frykt for døden, da jeg har en ubrukelig skulder).

Er ikke der dere er, men det har ihvertfall vært en klar fremgang siden august.

Edit: @76-77 kg, opp fra 68 i aug.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Målet mitt for 2013 var å klare 190 kg i markløft, den slo jeg med 10 kg. Så brakk jeg to tær, hvilket gjorde meg i ustand til å ta knebøy eller markløft, men da fikk jeg økt i pullups ganske greit.

Mål for 2014:

- ikke brekke tær

- 220 kg i markløft

- 15 pullups med ekstra vekt

Lenke til kommentar

Definerte meg egentlig ingen styrkemessige mål i år, men har hatt særdeles lite fremgang. Skylder på studier, men mest av alt mangel på disiplin. Det jeg er mest fornøyd med er markløften som i alle fall begynner å nærme seg litt større tall.

På sommern/høsten fikk jeg syklet en del, slik jeg ønsket. Hadde satt som mål å klare Birken på under 4 timer, men det ble 22 minutter ekstra. Jeg opplevde derimot noen sinnsyke noobgains kondisjonsmessig i den perioden, så det var jo artig.

Alt i alt, satser på å være tilbake i slag igjen på nyåret. Nå er jeg reist hjem uten mulighet til å trene som jeg vil, så det blir rolig fremover.

Lenke til kommentar

Målet mitt for 2013 var å klare 190 kg i markløft, den slo jeg med 10 kg. Så brakk jeg to tær, hvilket gjorde meg i ustand til å ta knebøy eller markløft, men da fikk jeg økt i pullups ganske greit.

Mål for 2014:

- ikke brekke tær

- 220 kg i markløft

- 15 pullups med ekstra vekt

Kan jeg spørre hvorfor du ikke setter mark mye høyere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...