Baguett2 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Du kan simulere leg curl extension ved å bruke gummi strikk. Om du har mange nok, fest den ene enden på foten og den andre i en dør eller liknende. En annen måte er å ta enfots knebøy, men det samme problemet her med ryggen om du har vondt i ryggen. Du kan ta spenst hopp opp til høye bokser, men frykter at det kan gjøre vondt det også. Ellers, om der er noe du kan feste vektskiver på, og ta leg curl med vekter hengende på foten. Har du en du trener sammen med kan han holde føttene dine ned ved å presse på de, det er mange muligheter om en har noen å trene med. Men dersom treningssenteret ikke har noen muligheter for å trene bein, så er det ikke et treningssenter verdt å være på. Å ha sterke bein avlaster resten av kroppen og bare dette alene kan bidra til å gjøre ryggproblemene mindre. Når du går, så bruker du føttene til å avlaste belastningen i korsryggen, men når beinene ikke er sterke nok, så anstrenger du korsryggen for å kompensere for resten av avlastningen. Sterkere føtter, jo mindre behøver korsryggen å anstrenge seg. Endret 15. desember 2013 av Baguett2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 stangroing går fint, men beinpressmaksin er det ikke der jeg trener. Noen som har andre tips til hvordan jeg kan få trent føttene? det er ingen beinmaskiner på senteret kan du ta bulgarske utfall? Lenke til kommentar
MenuM Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 kan du ta bulgarske utfall? Tror det skal gå fint. har ikke prøvd med tunge vekter ennå, så det kan hende det blir vondt hvis det blir for tunge vekter Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Har er ganske banalt spørsmål ang scoops og posjonering av pulver. Har en del gamle måleskjeer fra tn.no som sier 25ml på toppen. I f.eks gaineren min fra PF står det at 3 scoops tilsvarer ca 125g. Det kan da umulig stemme tenker jeg, men når jeg tenker på det fikk jeg en egen scoop fra pf fra tidligere som er minst 3 ganger så stor som den 25ml-skjea jeg bruker nå. Hva er riktig volum å benytte seg av her da? Lenke til kommentar
Baguett2 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Gaineren fra pf skal være 3 scoops, 125 g per shake. Det er riktig. Husk at gainere så må du bruke mer pulver enn fra en ren proteinbøtte. Det er karbohydrater, MCT og protein i en og samme bøtte, det blir mer pulver per shake. I en proteinbøtte er det nesten rent proteinpulver, da bruker du mindre dose per shake. Om du har råd til det, så anbefaler jeg at du inntar mye biff og ris istedet for pulver. De som spiser kjøtt får nesten alltid mer muskeloppbygging enn de som bruker pulver fordi kjøttet kan ligge veldig lenge i tarmene og gi fra seg aminosyrer, hvilket betyr at om du spiser kjøtt daglig, så er du nesten garantert å alltid ha noe kjøtt i tarmene som gir fra seg aminosyrer. Det tar alt fra et døgn til opptil 3 døgn å fordøye kjøtt, dvs du har tilgang til aminosyrer omtrent hele døgnet dersom du spiser kjøtt istedet for pulver. Inntar du lite kjøtt men mye pulver, og vi antar du tar 1 shake om dagen, og denne shaken inneholder kun myseprotein, så får du aminosyrer 1 time ut av 24 timer i døgnet, hvilket er ekstremt ineffektivt i forhold til inntak av biff. Dersom du likevel ikke har råd til biff, men må bruke pulver, så for all del ikke kjøp et rent myseprotein pulver, det er penger rett ut av vinduet. Den bør ha minst 50% kasein. Myseprotein er fordampet etter en time, kasein virker i opp til 7 timer. Og myten om at du behøver raske proteiner rett etter trening er bare tull, dersom du inntar myse/kasein en time før trening så behøver du ikke raske proteiner etter trening, for da har du allerede aminosyrer i blodbanen, så ikke lytt til mytene om det. Endret 15. desember 2013 av Baguett2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Angående biff; Om man ikke har råd til å suse til Sverige (som forøvrig ikke er noe billig for tiden), så er Kiwi sitt Go' Helg-tilbud noe å passe på. Nå i helgen som var så var det tilbud på pepperbiff av storfe. 150g for 16,90 (Fast pris hver helg). Kjøttet er nok ikke av topp kvalitet eller nytt. En grunn til at det er billig. Men det er kjøtt, og det smaker greit, og er sunt. De bytter forøvrig hver helg. Alt fra pepperbiff, svinefilet, kyllingfilet, laksefilet. Alt til 16,90. Laksen ligger på 200g stykket. Fint tilbud synes jeg, og hamstrer 10-20 stk når jeg først er innom. På vanlige dager går det gjerne 3-4 kjøttstykker for min del. To før trening, og så en proteinshake og to kjøttstykker etter trening. edit: Urelatert, men orker ikke dobbelposte. Endret 16. desember 2013 av uTukt Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Gaineren fra pf skal være 3 scoops, 125 g per shake. Det er riktig. Husk at gainere så må du bruke mer pulver enn fra en ren proteinbøtte. Det er karbohydrater, MCT og protein i en og samme bøtte, det blir mer pulver per shake. I en proteinbøtte er det nesten rent proteinpulver, da bruker du mindre dose per shake. Om du har råd til det, så anbefaler jeg at du inntar mye biff og ris istedet for pulver. De som spiser kjøtt får nesten alltid mer muskeloppbygging enn de som bruker pulver fordi kjøttet kan ligge veldig lenge i tarmene og gi fra seg aminosyrer, hvilket betyr at om du spiser kjøtt daglig, så er du nesten garantert å alltid ha noe kjøtt i tarmene som gir fra seg aminosyrer. Det tar alt fra et døgn til opptil 3 døgn å fordøye kjøtt, dvs du har tilgang til aminosyrer omtrent hele døgnet dersom du spiser kjøtt istedet for pulver. Inntar du lite kjøtt men mye pulver, og vi antar du tar 1 shake om dagen, og denne shaken inneholder kun myseprotein, så får du aminosyrer 1 time ut av 24 timer i døgnet, hvilket er ekstremt ineffektivt i forhold til inntak av biff. Dersom du likevel ikke har råd til biff, men må bruke pulver, så for all del ikke kjøp et rent myseprotein pulver, det er penger rett ut av vinduet. Den bør ha minst 50% kasein. Myseprotein er fordampet etter en time, kasein virker i opp til 7 timer. Og myten om at du behøver raske proteiner rett etter trening er bare tull, dersom du inntar myse/kasein en time før trening så behøver du ikke raske proteiner etter trening, for da har du allerede aminosyrer i blodbanen, så ikke lytt til mytene om det. Her er det en del ting som skurrer for å si det ekstremt mildt. 7 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Gaineren fra pf skal være 3 scoops, 125 g per shake. Det er riktig. Husk at gainere så må du bruke mer pulver enn fra en ren proteinbøtte. Det er karbohydrater, MCT og protein i en og samme bøtte, det blir mer pulver per shake. I en proteinbøtte er det nesten rent proteinpulver, da bruker du mindre dose per shake. Om du har råd til det, så anbefaler jeg at du inntar mye biff og ris istedet for pulver. De som spiser kjøtt får nesten alltid mer muskeloppbygging enn de som bruker pulver fordi kjøttet kan ligge veldig lenge i tarmene og gi fra seg aminosyrer, hvilket betyr at om du spiser kjøtt daglig, så er du nesten garantert å alltid ha noe kjøtt i tarmene som gir fra seg aminosyrer. Det tar alt fra et døgn til opptil 3 døgn å fordøye kjøtt, dvs du har tilgang til aminosyrer omtrent hele døgnet dersom du spiser kjøtt istedet for pulver. Inntar du lite kjøtt men mye pulver, og vi antar du tar 1 shake om dagen, og denne shaken inneholder kun myseprotein, så får du aminosyrer 1 time ut av 24 timer i døgnet, hvilket er ekstremt ineffektivt i forhold til inntak av biff. Dersom du likevel ikke har råd til biff, men må bruke pulver, så for all del ikke kjøp et rent myseprotein pulver, det er penger rett ut av vinduet. Den bør ha minst 50% kasein. Myseprotein er fordampet etter en time, kasein virker i opp til 7 timer. Og myten om at du behøver raske proteiner rett etter trening er bare tull, dersom du inntar myse/kasein en time før trening så behøver du ikke raske proteiner etter trening, for da har du allerede aminosyrer i blodbanen, så ikke lytt til mytene om det. Eg og kaffekoppen min ble enig om at dette kanskje ikkje heilt stemmer overens med virkeligheta. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Liker at der er en annonse på facebook som heter: Hvordan å miste buk fett som i tillegg starter med ny diett kutte mage fett. Greit nok at jeg ikke er spesielt flink i rettskriving, men ordelingsfeil og punktforbrenne på samme sted til samme tid? Hørtes meget troverdig ut Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 er nok oversatt fra engelsk med shitty oversettelsesprogram Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3710673 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Folk får gjøre som dem vil, men da må de selvfølgelig ta konsekvensene også. At de har brukt aas gjør dem ikke mindre troverdige mtp. trening og kosthold, spør du meg. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 *host* fitnessbloggen *host host* Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 *host* fitnessbloggen *host host* Det sto jo til og med i artikkelen da. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Fra nettavisen:" Han understreket at ingen av de andre skribentene er involvert. Nettavisen vet at dette ikke medfører riktighet." Nettavisen synser ja. Endret 16. desember 2013 av Dukien Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Det sto jo til og med i artikkelen da.Skjønte tegninga etter første setning i artikkelen så leste ikke hele Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Det er et par uker igjen av året, og det er mange her som har hatt god fremgang. Nå synes jeg vi skal fokusere litt på det vi har fått til og er mest fornøyde med. Skriv hvilket løft og hvilken kroppsdel du er mest fornøyd med. Selv er jeg mest fornøyd med skuldrene mine og bøyen min. Ikke fordi løftet på 140 er særlig imponerende, men fordi jeg sleit lenge med ryggproblemer, men nå har kommet meg gjennom det og har fått en tilsynelatende frisk rygg. Kjør på folkens. 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) er fornøyd med progresjonen i teknikk og belastning er ufornøyd med at jeg ikke fikk trent så mye i sommer, noen ganger litt latskap kanskje sånn angående fremgang treningbøy - 3*5* 47.5benk 3*5* 35 her kjente jeg det litt i skuldrene, har ikke gjort det før :/mark - 3*5* 60 det var tungt! men gikk fint skrev jeg i mai rart å tenke på at 5*60 var tungt i mark før liksom Endret 16. desember 2013 av Bork Laser 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 er fornøyd med progresjonen i teknikk og belastning er ufornøyd med at jeg ikke fikk trent så mye i sommer, noen ganger litt latskap kanskje Bra. Men akkurat nå driter vi i det vi er misfornøyde med Lenke til kommentar
Krakov Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg lurer på en ting!Er det veldig viktig at man spiser frokost FØR man trener?Jeg pleier å pine meg opp rundt 07 tiden på morgenen for å dra på treningssenteret, og da skipper jeg som ofte frokosten før jeg trener. Som oftest hyver jeg bare i meg en banan og stikker rett på trening. Jeg spiser en god frokost rett etter trening da.Hva mener dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå