Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hvis dere bryr dere så mye om hva dyra spiser får dere begynne å spise mindre dyr. Sånn, det var årets forsøk på propaganda fra min side.

Dyr finnes for å spises, de komprimerer maten vi trenger slik at vi slipper å spise konstant som sauene og kuene gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da landbruk og dyrefor, velferd var en del av vår pensum, samt jeg har en far som jobber med dette i Felleskjøpet så har jeg noen kommentarer til diskusjonen i går :

Norge er i en særdeles særegen posisjon når det gjelder GMO i Norge og per dags dato er det intet som har blitt godkjent til bruk i Norge. Det verste er at regjeringen bruker
Bioteknologinemnda for å få faglig støtte og der sitter det selvsagt personer som personlig "føler" at GMO mat er skummelt, farlig og alt det der. Og vips så har Norge verdens mest konservative lovbruk av GMO. Per dags dato så har det også kommet 4 dispensasjoner ved blant annet laksefor.
http://www.vkm.no/faggruppene/faggruppen-for-genmodifiserte-organismer

Jeg personlig støtter bruken av GMO da det etter 30 år ikke er påvist noe skadelige effekter for mennesker samt det har kommet U-Land vanvittig til hjelp. (Golden rice og vitamin A)
For nysgjerrige : http://www.regjeringen.no/nb/dep/lmd/dok/regpubl/stmeld/2011-2012/meld-st-9-20112012/4/7.html?id=665049

Dette blir kort og på forhånd rotete da det er mye eksamenslesing på gang, men:

Mais, soya og raps blir brukt i norsk landbruk (stor grad importert) men førstnevnte blir blant annet brukt til verpehøns for å blant annet gi plommen fargen. Griser som er omnivore får rundt 40% havre/bygg, kjøttbeinmel + mineraler. Husker vi gav fiskemel til verpehøns når vi besøkte Universitetet for miljø- og biovitenskap; de eggene smakte lite digg.

Melkekyr får veldig fint for i Norge; det er strenge krav til både kraftfor og grovfor. Selvsagt får ikke kuene kun kraftfor og mengden grovfor er av betydelig mengde; både i konvensjonell samt økologisk bruk.

Landbrukets rapport fra 2012 er en meget omfatte rapport som tar for seg blant annet betydningen av dyrefor under eventuelle handelsblokader til optimal dyrefor og alt som blir ble diskutert.

http://www.landbruk.no/Norsk-Landbruk/De-ulike-naeringene/Kjoett-og-egg#.UqrbzXR3s5t

Endret av Dukien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

3 interessante observasjoner gjort idag på gymmen jeg bare måtte dele med allmennheten:

1. En polakk som jeg er på hils med (bare pga han er dørvakt å får meg inn gratis) kommer bort til meg og sier han har begynt på Animal Pak. "Du vet det er bol i det?" sier han, og viser hvor stor han er blitt.

Dette er jo ganske rart, da jeg har gått på Animal Pak i 3 år og ikke gainet så veldig mye pga det.

Enten har jeg blitt lurt, eller så er det kreatinen til polakken han ikke tar med i regnestykket :p

2. En dverg (!) kom inn idag! Jeg tenkte "Så gøy å se at han vil trene!" Så spretter han opp på benkpressen, begynner å løfte, mens han svinger med beina mens han løfter. Trenger vel ikke utdype at han er altfor kort for å få skikkelig spenn i bakken med beina her...

3. En inder, som jeg kaller Punjabi-No-Gains pga han har trent like lenge som meg og ikke gått 1 kg opp eller ned på 3 år. Joda, han går i TANGA når han skal dusje. Altså, en skikkelig string-tanga!

MY EYES!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er en kar der jeg trener vektløfting som har en frontbøy som er høyere enn de fleste av dere er i nærheten av å knebøye. Han har dvergsyndrom, ser ikke helt vitsen i gå rundt å synes det er morsomt eller at man skal bli overraska over at de vil trene. De har kropper de og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Er en kar der jeg trener vektløfting som har en frontbøy som er høyere enn de fleste av dere er i nærheten av å knebøye.

10 cm høydeforskjell på topp og bunn i løftet. Great achievement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...