Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hvis dere bryr dere så mye om hva dyra spiser får dere begynne å spise mindre dyr. Sånn, det var årets forsøk på propaganda fra min side. Dyr finnes for å spises, de komprimerer maten vi trenger slik at vi slipper å spise konstant som sauene og kuene gjør. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Moderatormelding Nok diskusjon om fóring av dyr. Jeg anbefaler å lage en tråd om dette dersom det er noe dere vil diskutere videre. Kommentarer tas på PM. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Dst handler også mye om kosthold, hvem sitt er vell revnende likgyldig? 3 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 noen hær inne kan vel også sees på som dyr som fores ! ^^ Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Er troll ett dyr? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg vet ikke, kan vel for sakens skyld si de Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Troll tåler ikke d-vitaminer. Har dere ikke sett Trolljegeren? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Troll tåler ikke d-vitaminer. Har dere ikke sett Trolljegeren? Må nok krype til korset der, det har jeg ikke. Hvorvidt er det drøftet av ernæringsfysiologen vår? Men.. klarer troll å bli så jævli shredder uten melk? :o Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 De spiser mye geiter og sau vet jeg. De er jo rimelig swole da... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Tror det er ganske heftige løft i deres vektklasse.. Men kanskje saudebonden skal få seg en visit. Hvordan fungerer dem i bodybuilding? Kaloriunderskudd må være vrient med ett så snevret kosthold Endret 13. desember 2013 av Priim Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Da landbruk og dyrefor, velferd var en del av vår pensum, samt jeg har en far som jobber med dette i Felleskjøpet så har jeg noen kommentarer til diskusjonen i går : Norge er i en særdeles særegen posisjon når det gjelder GMO i Norge og per dags dato er det intet som har blitt godkjent til bruk i Norge. Det verste er at regjeringen brukerBioteknologinemnda for å få faglig støtte og der sitter det selvsagt personer som personlig "føler" at GMO mat er skummelt, farlig og alt det der. Og vips så har Norge verdens mest konservative lovbruk av GMO. Per dags dato så har det også kommet 4 dispensasjoner ved blant annet laksefor. http://www.vkm.no/faggruppene/faggruppen-for-genmodifiserte-organismerJeg personlig støtter bruken av GMO da det etter 30 år ikke er påvist noe skadelige effekter for mennesker samt det har kommet U-Land vanvittig til hjelp. (Golden rice og vitamin A)For nysgjerrige : http://www.regjeringen.no/nb/dep/lmd/dok/regpubl/stmeld/2011-2012/meld-st-9-20112012/4/7.html?id=665049 Dette blir kort og på forhånd rotete da det er mye eksamenslesing på gang, men: Mais, soya og raps blir brukt i norsk landbruk (stor grad importert) men førstnevnte blir blant annet brukt til verpehøns for å blant annet gi plommen fargen. Griser som er omnivore får rundt 40% havre/bygg, kjøttbeinmel + mineraler. Husker vi gav fiskemel til verpehøns når vi besøkte Universitetet for miljø- og biovitenskap; de eggene smakte lite digg. Melkekyr får veldig fint for i Norge; det er strenge krav til både kraftfor og grovfor. Selvsagt får ikke kuene kun kraftfor og mengden grovfor er av betydelig mengde; både i konvensjonell samt økologisk bruk.Landbrukets rapport fra 2012 er en meget omfatte rapport som tar for seg blant annet betydningen av dyrefor under eventuelle handelsblokader til optimal dyrefor og alt som blir ble diskutert. http://www.landbruk.no/Norsk-Landbruk/De-ulike-naeringene/Kjoett-og-egg#.UqrbzXR3s5t Endret 13. desember 2013 av Dukien 3 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 3 interessante observasjoner gjort idag på gymmen jeg bare måtte dele med allmennheten: 1. En polakk som jeg er på hils med (bare pga han er dørvakt å får meg inn gratis) kommer bort til meg og sier han har begynt på Animal Pak. "Du vet det er bol i det?" sier han, og viser hvor stor han er blitt. Dette er jo ganske rart, da jeg har gått på Animal Pak i 3 år og ikke gainet så veldig mye pga det. Enten har jeg blitt lurt, eller så er det kreatinen til polakken han ikke tar med i regnestykket 2. En dverg (!) kom inn idag! Jeg tenkte "Så gøy å se at han vil trene!" Så spretter han opp på benkpressen, begynner å løfte, mens han svinger med beina mens han løfter. Trenger vel ikke utdype at han er altfor kort for å få skikkelig spenn i bakken med beina her... 3. En inder, som jeg kaller Punjabi-No-Gains pga han har trent like lenge som meg og ikke gått 1 kg opp eller ned på 3 år. Joda, han går i TANGA når han skal dusje. Altså, en skikkelig string-tanga! MY EYES! 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Har sett en dverg trene jeg også, han brukte sånne stepp-kasser for å få spenn, såg ganske sykt ut 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 dårlig ide å teste maks imorgen om jeg skal på fest og drikke osv i dag? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 dårlig ide å teste maks imorgen om jeg skal på fest og drikke osv i dag? Lev og lær! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Er en kar der jeg trener vektløfting som har en frontbøy som er høyere enn de fleste av dere er i nærheten av å knebøye. Han har dvergsyndrom, ser ikke helt vitsen i gå rundt å synes det er morsomt eller at man skal bli overraska over at de vil trene. De har kropper de og. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Er en kar der jeg trener vektløfting som har en frontbøy som er høyere enn de fleste av dere er i nærheten av å knebøye. 10 cm høydeforskjell på topp og bunn i løftet. Great achievement. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 10 cm høydeforskjell på topp og bunn i løftet. Great achievement. Seriøst? 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Har sett en dverg trene jeg også, han brukte sånne stepp-kasser for å få spenn, såg ganske sykt ut Dette er helt vanlig å gjøre i styrkeløftkonkurranser og benkpresskonkurranser - gjøres dog ikke med stepkasser men egne klosser eller vektskiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå