Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et spørsmål som er blitt spurt maaange ganger før, men men.

Funker det og forbrenne fett ved feks å jogge, samtidig som man trener styrke?

7543272[/snapback]

Jogge forbrenner fett, styrketrening forbrenner fett og du får også større og synligere muskler noe som gjør at du ser bedre ut når du har slanket bort litt fett.

 

Så ja bra kombinasjon.

 

-------------------------------------------------------------

 

Edit: I "går du ikke opp i vekt" stickey på treningsforum står det skal man ligge på 3500kcal og i mitt kosthold ligger det mellom 2700kcal-3000kcal er det bra nokk??

 

Synes jeg går opp nok i vekt hver uke uanset.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er sikkert et spørsmål som er blitt spurt maaange ganger før, men men.

Funker det og forbrenne fett ved feks å jogge, samtidig som man trener styrke?

7543272[/snapback]

Jogge forbrenner fett, styrketrening forbrenner fett og du får også større og synligere muskler noe som gjør at du ser bedre ut når du har slanket bort litt fett.

 

Så ja bra kombinasjon.

 

-------------------------------------------------------------

 

7544882[/snapback]

 

Okei, syntes jeg hadde lest tidligere noe om at det ikke funket å kombinere dette.

Flotte Greier :)

Lenke til kommentar

Da er det bestemt tenker jeg. Den 8 Januar 2007, skal jeg begynne på 5x5 Powerbuilding programet! Det vil vare i 10 uker, fram til den 19 Mars 2007 (Hvis jeg ikke tar helt feil, så varer det programet 10 uker?)

 

Jeg kommer til å spise egg, tunfisk, makrell i tomat, kylling osv. Kommer nok ikke til å lage en bestemt plan for hva jeg spiser, og hvor mye av det jeg spiser, siden jeg synes det blir for rart på en måte. Kommer også kansje til å bruke proteinpulver (Hvis jeg for lov :p)

 

De øvelsene i programet jeg aldri har utført før/hørt om før, vil jeg spør om treningsinstruktørene kan hjelpe meg med på treningsstudioet! I tillegg til de 4 dagene jeg følger programet skal jeg se om jeg orker eller har tid til å ta en ekstra dag med kondisjonstrening

 

Hvis det er noen som syntes jeg burde skifte mening, og heller gå for et annet program, let them speak now, or forever hold you're peace!

 

Btw, dette høres sikkert formelt ut, men jeg kjeder meg bare litt, så jeg tenkte jeg skulle erklære min mening det på en slik en måte!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Ja, RyP har jeg vurdert, men mitt mål er å bli sterkere først og fremst. Sier ikke at jeg ikke blir sterk med RyP, men jeg synes det høres litt kjedelig ut med fullkroppsprogram. Samme treningsøkten 3-4 ganger i uken hvis jeg ikke tar feil er ikke noe særlig spennenes for meg

Lenke til kommentar
Altså, feilinformasjon ftw.

 

Du kan ikke bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Basta.

7549791[/snapback]

Jo det går faktisk an, men det er meget vansklig. Du skal ha meget bra kontroll på kostholdet, og å ta ting i riktig tidspunkt er meget viktig. Søk litt på nettet om dette, orker ikke å forklare det her nå.

 

BTW Frank Zane, gikk ned i vekt offseason, og opp onseason. Han fikk lavere og lavere fettprosent, selv om han økte i vekt.

Lenke til kommentar
Altså, feilinformasjon ftw.

 

Du kan ikke bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Basta.

7549791[/snapback]

Jo med RyP er faktisk dette mulig.

7549875[/snapback]

Det er ikke treningsprogrammet som har mest og si for dette, men kostholdet. Jeg synes det er greiest å ha en periode der man øker muskelmasse og går litt opp i fett, for så å kjøre en periode med deffing, hvis jeg da blir litt sterkere under deffingen så tar jeg det som en bonus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg regner med at ingen her klarer å legge opp til et så optimalt kosthold til at det skal være mulig, derfor sier jeg at det er umulig.

7556399[/snapback]

 

Jeg tror jeg klarer det. Har tatt kroppsanalyse med 13% fett og 32 kg muskelmasse (hvis jeg husker riktig). Skal ta samme analyse om et par måneder, så ser vi hva jeg har klart. Kan veldig godt hende jeg ikke klarer det, men det vil tiden vise. :)

 

Edit: Kan også nevne at jeg ikke har et spesielt anstrengt forhold til kosten min. Bruker heller ikke særlig med kosttilskudd (foruten piller) og trener kun vekter 2 ganger i uken ved siden av kardio.

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke hva jeg mener DNA.

 

Jeg regner ikke med at noen her (les; på forumet) klarer å sette opp et såpass optimalt kosthold (wh1te tror han har klart det, ja, men han har gode hjelpemidler som kanskje ikke alle andre har tilgang til) slik at de klarer det. Jeg sier ikke at ingen i verden klarer det eller har klart det noen gang.

 

Derfor anbefaler jeg ikke til noen å prøve det, og sier enkelt og greit at det er umulig (noe det så å si er).

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Jeg regner med at ingen her klarer å legge opp til et så optimalt kosthold til at det skal være mulig, derfor sier jeg at det er umulig.

7556399[/snapback]

 

Jeg tror jeg klarer det. Har tatt kroppsanalyse med 13% fett og 32 kg muskelmasse (hvis jeg husker riktig). Skal ta samme analyse om et par måneder, så ser vi hva jeg har klart. Kan veldig godt hende jeg ikke klarer det, men det vil tiden vise. :)

 

Edit: Kan også nevne at jeg ikke har et spesielt anstrengt forhold til kosten min. Bruker heller ikke særlig med kosttilskudd (foruten piller) og trener kun vekter 2 ganger i uken ved siden av kardio.

7557205[/snapback]

 

Når du sier piller tenker jeg steroider, stemmer det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når du sier piller tenker jeg steroider, stemmer det?

7557421[/snapback]

 

Hehe, nei er nok ikke det :) Omega 3, sink, betakaroten, krom og multivitamin holder for meg.

 

En dagsdose:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...