Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca. fatbuilt her for tiden, målet er nok som built, men med noe høyere fettprosent.

Digg å trene SL5*5 igjen, har drevet med for mye fuckarounding det siste halvåret. Styrken droppa ganske mye etter at jeg sluttet å trene Dietmar før sommeren og det har vært tungt å komme tilbake, men det begynner å hjelpe på!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som vet noe om forholdet mellom strakmark og vanlig mark? Kjørte opp til 180 kg i strakmark fra en 25-kiloskive i går (6-7 cm), og det føltes lettere enn da jeg satt persen min i vanlig mark på 180 kg i September. Trener ikke tung markløft til vanlig, så lurer litt på hva jeg kunne vært god for der.

Lenke til kommentar

Strakmark er best for hamstrings mens ryggmusklaturen jobber mer statisk (isometrisk for dem som skal pirke)

Ved strakmark blir det ett høyere moment på ryggmusklatreun og glutes, i tilegg til at hamstrings får kjørt seg litt mer. Jeg ser på strakmark som mer skadeforebyggende og tar det i fra tid til annen, dog mer som en støtteøvelse, er litt mer teknisk krevende enn vanlig markløft og jeg kjører det gjerne på lave vekter typ 140-160kg med relativt mange repitisjoner, opptil 8.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...