Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv kjøpte jeg 3x15 barer på tilbud. til ca 10kr stk så er de mye billigere enn f.eks de jeg pleier å kjøpe, disse er identiske når det gjelder protein/kcal men koster under halvparten av de coop selger. det er ikke noe man trenger såklart, men det er godt etter trening!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva næringsinnholdet i disse sjokoladene er, men sannsynligvis er de ikke verd pengene. Det er helheten i kostholdet ditt som avgjør om du går ned i vekt.

Ironcore sin inneholder: hele 30 g protein og 40 g karbohydrater fordelt på 100 g sjokolade og 413 kalorier.

De andre vet jeg ikke, men har smakt Ironcore og den er den beste baren jeg har smakt noen gang.

Men tenker bare, hvis jeg er og trener og løper, vil jeg da ødelegge all løpingen med å spise en sånn etter trening?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Men tenker bare, hvis jeg er og trener og løper, vil jeg da ødelegge all løpingen med å spise en sånn etter trening?

Det kommer helt an på. Du må ligge i underskudd, hvordan du får i deg kaloriene er av underordnet betydning ut over det psykologiske. Men jeg ville definitivt ikke spist så mye sukker og kjappe carbs på deff, heller ikke rett etter trening. I alle fall så lenge du ikke driver med veldig, veldig intens kardio.

Lenke til kommentar

Ironcore sin inneholder: hele 30 g protein og 40 g karbohydrater fordelt på 100 g sjokolade og 413 kalorier.

De andre vet jeg ikke, men har smakt Ironcore og den er den beste baren jeg har smakt noen gang.

Alt vil ikke stå og falle på en slik sjokolade, men det er mye annet som du heller kan spise etter trening. Proteinsjokolader kan kanskje ha noe for seg hvis du vil kose deg på lørdag kveld og alternativet er en vanlig melkesjokolade fra Freia, men selv da vil det påvirke helheten så lite at det kanskje ikke er verd det for oss vanlige mennesker.

Lenke til kommentar

I løpet av en dag trenger kroppen X kalorier, la oss si 3000kcal. Dersom du ønsker å gå ned i vekt må ditt tottale inntak av kalorier (det vil si ALT som kommer inn i munnen) være mindre enn dagsbehovet.

Proteiner er alltid bra for å beholde/øke muskelmassen, men husk at proteiner også inneholder energi (kcal).

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noe proteinpulver (ønsker å gå ned litt og bygge mer muskler). Hva er det som smaker bra og ikke koster altfor mye?

- Doof, jeg har hørt du har god peiling, hva skal jeg kjøpe?

:tease:

Men: ser at at Proteinfabrikken kjører tilbud på proteinpulver nå. Til vanlig så har jeg holdt meg til den billigste fra Myrevolution, Mocca Chocolate. Noen som har peil på kvaliteten hos Proteinfabrikken sammenlignet med dette? Smak er ikke så nøye, selv om god smak selvfølgelig er en hyggelig bonus.

Lenke til kommentar

I løpet av en dag trenger kroppen X kalorier, la oss si 3000kcal. Dersom du ønsker å gå ned i vekt må ditt tottale inntak av kalorier (det vil si ALT som kommer inn i munnen) være mindre enn dagsbehovet.

Proteiner er alltid bra for å beholde/øke muskelmassen, men husk at proteiner også inneholder energi (kcal).

Hyggelig at du forklarer, men han burde seriøst lese førsteposten. Unødvendig at sånt skal forklares når noen allerede har brukt mye tid på å skrive en utfyllende guide.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noe proteinpulver (ønsker å gå ned litt og bygge mer muskler). Hva er det som smaker bra og ikke koster altfor mye?

- Doof, jeg har hørt du har god peiling, hva skal jeg kjøpe?

:tease:

Men: ser at at Proteinfabrikken kjører tilbudproteinpulver nå. Til vanlig så har jeg holdt meg til den billigste fra Myrevolution, Mocca Chocolate. Noen som har peil på kvaliteten hos Proteinfabrikken sammenlignet med dette? Smak er ikke så nøye, selv om god smak selvfølgelig er en hyggelig bonus.

Kjøp den du liker best. Kvalitetsforskjellene er ikke store på det du får kjøpt i omtrent samme prisleie i Norge.

Lenke til kommentar

Fytti, tok dips med vektbeltet hengende rundt nakken idag. Myye bedre!, får lent seg fram lett som gjør at brystet blir truffet mye bedre. Kjente det ikke i skuldrene i det hele tatt, noe som jeg vanligvis gjør når vektbeltet er rundt magen. Anbefales!

Lenke til kommentar

Tips: Spør man ikke forblir man nybegynner.

Jeg har da ikke bedt han om å ikke spørre om ting?

Igjen: Folk som slenger ut en link om et program uten å i det hele tatt lese linken man legger ut selv, fortjener de å få ting matet i seg?

Alt det han lurte på var besvart i linken.

Den eneste måten han kunne tro det var et program for han var om han trodde var en viderekommen løfter. Og da er det en fin tommelfingelregel - må man spørre om man er viderekommen, da er man det ikke. Tror man at man er viderekommen, uten å faktisk ha erfaring som objektiv kan støtte opp om det, da er man de ikke. (Se for deg noen claime de er en erfaren fotballspiller/[idrett]/[yrke] etter å ha holdt på i bare 1-2-3 år).

Noe helt annet:

http://mopeilitywod.com/2013/11/19/lady-in-an-ugly-world/#comments

Fantastisk morro, og så utrolig sant.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...