Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Svært få for personlig anekdoter er mer verdt enn kunnskap "Du kjenner ikke til kroppen min!!" : o

 

Hadde til og med en ny variant av min fars polske kone som er hellig overbevist at mikrobølgeovnen er smidd i helvete av satan selv, når det i realiteten er bedre i forhold til tap av mikronæringsstoffer og hold dere fast; bacon! (toxiner)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært få for personlig anekdoter er mer verdt enn kunnskap "Du kjenner ikke til kroppen min!!" : o

 

Hadde til og med en ny variant av min fars polske kone som er hellig overbevist at mikrobølgeovnen er smidd i helvete av satan selv, når det i realiteten er bedre i forhold til tap av mikronæringsstoffer og hold dere fast; bacon! (toxiner)

 

Mikrobølgeovenen har ikke gjort meg annet enn godt i vertfall! om jeg må brenne godt og lenge for å benytte den i fra tid til annen får så heller bare vær!

Lenke til kommentar

Hallo godtfolk!

 

Jeg skal investere i et rack, da jeg er drittlei av å betale et lass av penger til et senter som uansett går konk..

 

Jeg har funnet frem til dette settet med rack, benk, skiver og stang. Håndtak til pullups og dips har det også. Da har jeg alt jeg trenger og kan supplere med skiver og manualer hvis jeg kjenner behovet "down the line"

 

Lurer på om noen vet om bedre alternativer til ca samme pris? Og om noen kjenner kvaliteten på produktene?

 

Setter stor pris på innspill :)

Lenke til kommentar

At stanga har en maksimumsvekt på 180 kg hadde gjort meg nervøs. Om det er noe du skal bruke mye penger på, så der det stanga. Gjør du ikke det må du enten løfte med bøyd stang, eller kjøpe ny oftere enn du kanskje tror.

 

180kg er maksvekta på di stengen som er på senteret jeg bruker også, det er dem som løfter over 250kg på den uten at det tilsynelatende virker som ett stort problem. Funger greit på opptil 230 som er det meste jeg har løftet på dem også.

Lenke til kommentar

Ser nå at maksvekt på stang er 315, det er stativet som ikke tåler mer en 180 kg på stanga. Over 180 i bøy og benk er nok urealistisk for min del :)

Jeg så det samme nå selv. Og vel, med den instillinga, så gjør du det vanskeligere for deg selv, men 180 i bøy er ikke et magisk høyt tall. De fleste menn kan komme seg opp dit uten større problemer.

Lenke til kommentar

Jeg så det samme nå selv. Og vel, med den instillinga, så gjør du det vanskeligere for deg selv, men 180 i bøy er ikke et magisk høyt tall. De fleste menn kan komme seg opp dit uten større problemer.

Joda, klart det er mulig. Men jeg setter meg realistiske og oppnåelige mål, og når jeg oppfyller mål, så setter jeg nye :)

Lenke til kommentar

Mål er jo noe folk setter seg for sin egen del, om det er små mål som dem oppnår på kort tid for også skyve limiten videre eller om det er mål dem legger seg flere år frem i tid er opptil hver enkelt og hva som motiverer deg mest.

 

For min del liker jeg å ha mål jeg må strekke meg etter, men at dem er i så nær fremtid at jeg føler at hver eneste økt gjør en forskjell og at ved å presse meg selv litt lengre at jeg er ett steg nærmere målet.

Lenke til kommentar

180 kg er ikke et realistisk og oppnåelig mål, med andre ord?

 

(Personlig er jeg skeptisk til nyttigheten av å ha slike spesifikke mål på sånne store ting. Hva skjer når man når målet, liksom? Nytt mål? Hva er poenget med det første målet da?)

 

Selvfølgelig skaper man nye mål hele veien, det betyr jo ikke at det første målet blir mindre verdt eller urbukelig. Eller mener du at alle burde kun ha ett gigantisk mål?

 

Om du sier at "delmål" er uten mening så kan du jo heller bare si at mål i seg selv er tøv. Enten så må du aldri sette deg mål eller så må du sette et som er så stort at du aldri vil nå det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

180 kg er ikke et realistisk og oppnåelig mål, med andre ord?

 

(Personlig er jeg skeptisk til nyttigheten av å ha slike spesifikke mål på sånne store ting. Hva skjer når man når målet, liksom? Nytt mål? Hva er poenget med det første målet da?)

Jo det er realistisk, det er derfor jeg har satt det som mål. Poenget med å sette seg mål? Kødder du?

 

Håper fremdeles på noen meninger om utstyret.

Lenke til kommentar

Effekten av målsetting, og hvordan disse bør formuleres er meget individuelt.

 

Generell konsensus er at mål bør være såkalt S(pesifikke)M(ålbare)A(ttraktive)R(ealistiske)T(idsbestemte)E(nkle) - Smarte. Altså bør et mål være formulert slik at man vet når man har nådd det, det bør være satt innenfor rimelighetens grenser av hva man kan få til og det bør være begrenset innenfor en tidsramme. Om man kan dele det opp innen enda mindre delmål er det en stor fordel.

 

Nesten alt jeg har lest av faglitteratur støtter opp om ovennevnte. Samtidig er effekten av mål, og hvordan de bør settes som sagt høyst individuell. Personlig for eksempel, så hater jeg små drittmål. Det er de store hårete målene, gjerne langt frem i tid, som trigger meg og får meg til å legge ned en ekstra innsats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det er realistisk, det er derfor jeg har satt det som mål. Poenget med å sette seg mål? Kødder du?

 

Håper fremdeles på noen meninger om utstyret.

Om du kjøper eget utstyr for å gjøre en langsiktig investering er det lurt å ha et stativ som tåler mer enn 180 kg, da du på sikt fort kommer over om du tar 150 kg nå. En investering i samme tankegang som du skisserte ville være et bedre stativ som tåler mer. Tror du får like billig, men mye bedre om du tar kontakt med noen bekjente som kan å sveise, som dermed kan lage et powerrak med litt avkapp.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...