Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer bare på om jeg spiser litt feil hvis jeg vil ha ned fettprosenten.

7523106[/snapback]

 

Hvor mye veier du?

Er det mye fett det er snakk om eller er du allerede ganske slank?

 

Jeg synes at du spiser altfor lite!

Med mindre du er en lettvekter, så får du ikke i deg nok mat i løpet av en dag. Hvis man regner på det så er det ikke mange kaloriene du får i deg, og i tillegg så er det en del ting du kan bytte ut for å gjøre det lettere for deg selv å få ned fettprosenten.

 

I utgangspunktet så er det et normalt kosthold du har og du trener i allefall nok.

 

Det jeg vil anbefale er at du kutter ut all ost og fårepølse. Prøv å spis mer magert kjøttpålegg eller ha fisk på skivene. I stedet for én torskeblokk, så bør du ta to, og heller fjerne en liten potet om du synes det blir for mye å spise.

 

Det kan også være greit å legge inn i hvert fall ett til måltid i løpet av dagen din. Avhengig av når du spiser middag så er det langt mellom måltidene og etter en trening så bør du spise når du kommer hjem.

 

Som andre har sagt så anbefales det at du spiser et så grovt brød som mulig. Det er også viktig at du får i deg sunt fett fra f.eks tran, olivenolje, linfrøolje, nøtter, fisk el.

 

Nå som det er jul så blir det vanskelig å gå ned i vekt grunnet all den gode maten og alle kakene, men det er en del ting du kan gjøre for å i hvert fall holde vekten noelunde stabil.

 

- Spis normalt. Ikke dropp å spise den gode julematen, det er jo tross alt jul!, men prøv å ikke stapp i deg en kjempemiddag og et lass av kaker hver eneste dag.

- Dersom du har julemiddag én dag, så bør du den neste dagen prøve å ligge litt i underskudd. Altså prøv å unngå kaker den neste dagen, og prøv å kom deg utendørs og gjør noe aktivt.

 

Tenk heller på å minske fettprosenten etter jul. Da blir det mye lettere og dessuten er det bare jul én gang i året! ;)

Lenke til kommentar

Hei hå og god jul! :xmas:

 

Tenkte jeg ville begynne å rette treningen min mot først å fremst å bli sterkere, altså trene styrke mer enn volum. Jeg har også lyst å trene til et program. Derfor tenkte jeg på 5x5 powerbuilding programmet, men jeg har hørt at det krver en del fra meg. Derfor tenkte jeg også litt på RyP, men har egentlig mest lyst på split program.

 

Derfor spør jeg dere, hva synes dere? Jeg har trent på studio i 1 år i januar, og har gått gjennom 2 program som instruktørene lagde for meg(Når jeg ikke trente med de, så trente jeg bare det som jeg ville)

 

Eller finnes det et annet bra alternativ? 3-splitt program er egentlig mest gunstig, men kan få til et 4-splitt også!

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Er en klatrer som spiser så mye han greier, men har stagnert litt, både i styrkeøkning og vektøkning, hva vil hjelpe mest av weightgainer og proteinpulver?

 

Fettprosenten er sinnsvakt lav, og foreløbig har jeg ett noenlunde proteininntak på ~130gram om dagen, mens jeg rager 1.85 over bakken, og veier inn på nærmere 80.

 

Forestiller meg at økning i protein vil være det beste, men siden jeg skyr tyngdekraften som pesten, er jeg kanskje litt mer fiendtlig innstillt til weightgainer en jeg burde være. :hmm:

 

Noen innspill til hvilken av de to som vil være det beste? :)

Lenke til kommentar
Hei hå og god jul! :xmas:

 

Tenkte jeg ville begynne å rette treningen min mot først å fremst å bli sterkere, altså trene styrke mer enn volum. Jeg har også lyst å trene til et program. Derfor tenkte jeg på 5x5 powerbuilding programmet, men jeg har hørt at det krver en del fra meg. Derfor tenkte jeg også litt på RyP, men har egentlig mest lyst på split program.

 

Derfor spør jeg dere, hva synes dere? Jeg har trent på studio i 1 år i januar, og har gått gjennom 2 program som instruktørene lagde for meg(Når jeg ikke trente med de, så trente jeg bare det som jeg ville)

 

Eller finnes det et annet bra alternativ? 3-splitt program er egentlig mest gunstig, men kan få til et 4-splitt også!

7527373[/snapback]

Hvis du allerede har trent 1 år og så vil trene RyP som er et nybegynner program synes jeg det blir litt feil. Sett mål for treningen din og tren seriøst så skal nok 5x5 funke for deg.

Lenke til kommentar
Er en klatrer som spiser så mye han greier, men har stagnert litt, både i styrkeøkning og vektøkning, hva vil hjelpe mest av weightgainer og proteinpulver?

 

Fettprosenten er sinnsvakt lav, og foreløbig har jeg ett noenlunde proteininntak på ~130gram om dagen, mens jeg rager 1.85 over bakken, og veier inn på nærmere 80.

 

Forestiller meg at økning i protein vil være det beste, men siden jeg skyr tyngdekraften som pesten, er jeg kanskje litt mer fiendtlig innstillt til weightgainer en jeg burde være.  :hmm:

 

Noen innspill til hvilken av de to som vil være det beste? :)

7527670[/snapback]

Proteinpulver kan være bra etter trening som sjappe proteiner, og kan også erstatte proteinene vi trenger, men først og fremst kommer kosthold. Hvis du ikke klarer å få i deg nok karbohydrater er gainer en fin ting, men som regel er det enkelt å få i seg nok karbohydrater og da har det ingen nytte.

 

Edit: Ops skulle ha begge i samme post.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
http://www.tn.no/artikler.aspx?id=106

Last ned heftet og bla deg litt utover, så ser du to andre programmer i tillegg til grunnprogrammet.

7533155[/snapback]

 

har sett i den før, finner Grunnprogrammet, Ekstrem muskelvekst og Maks forbrenning, men ingen Maks styrkeøkning som du snakket om

7535772[/snapback]

Øhm, snakket vel litt over meg.. var selvsagt Ekstrem muskelvekst jeg tenkte på.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem :p

 

Så 5x5 kan funke for meg da eller? Eller finnes det noen annen alternativ?

 

Ser at 5x5 anbefaler at jeg får i meg 3 - 3.5 gram protein per kilo kroppsvekt. Jeg er ikke akkurat den som måler alt jeg spiser, jeg spiser bare noenlunde sunt. Kan dog begynne med proteinpulver, men det må uansett vente med til nyttår.

Dessuten står det også at det anbefales 9 timer søvn. Aldri i verden om jeg klarer det! Jeg legger meg i halv 11, 11 tiden, sovner kansje en time etter det, og våkner halv 7. Det vil si jeg må legge meg 8, for å sovne klokken 9 hver dag, hvis jeg skal ha en sjangs til å klare det. :S

Lenke til kommentar

Jeg tokk også det med 3-3.5g protein seriløst da jeg tenkte på å begynne med 5x5, men fant ut at det ikke var noe vits. Konklusjon: De vil ha deg til å begynne med proteinpulver.

 

Tror det faktisk går greit hvis du legger deg i 22.00 tiden og fokuserer på å sovne med en gang.

Lenke til kommentar
Jeg tokk også det med 3-3.5g protein seriløst da jeg tenkte på å begynne med 5x5, men fant ut at det ikke var noe vits. Konklusjon: De vil ha deg til å begynne med proteinpulver.

 

Tror det faktisk går greit hvis du legger deg i 22.00 tiden og fokuserer på å sovne med en gang.

7536087[/snapback]

Du prøvde med og uten?

Lenke til kommentar

Forbrenner man abosolut noe fett med situps? Jeg tror det ikke forbrenner noe, men en venn er så skråsikker på at det tar bittelitt.

 

Du prøvde med og uten?

7536210[/snapback]

Har ikke prøvd med, men etter mange komentarer tilbake så mente mesteparten at det ikke var noe vits å ligge på så høy proteininntak. Har prøvd med ca. 3g før.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...