wewwen Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Er styrke jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Da høres jo 3x4 greit ut. Stemmer jo fint med erfaring (og det man leser) lavt antall set og rep = styrke. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 14. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Noen som kan gi et lite treningsprogram på hvordan få god kondis? Veldig god kondis... 7479499[/snapback] Man kan ikke bare slenge ut et program for hvordan få "veldig god kondis". For å bygge opp vanlig kondis må man ha lengre løpeturer, noen bakkeintervallsøkter og vanlige intervalløkter. Skal du få veldig god kondis må du finne et program som passer for akkurat deg - at vi her inne skal gi deg et opplegg fungerer ikke. Om du er seriøs bør du kanskje melde deg inn i en klubb for den idretten du holder på med og få hjelp av noen som har peiling på emnet. En trener som kan se deg trene litt, og se hva du tåler og hvordan du ligger an er optimalt. Først da kan man begynne å tenke på å få en kondisjon et stykke over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Er det vanlig å ikke svette så mye når man trener styrke? Kan ikke si jeg blir så svett akurat, blir bare litt svett på henda. Men når jeg trener kickboxing blir jeg svett over alt, men i minste laget. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Det spørs på hvor intensivt du kjører. Jeg svetter gjerne godt på ryggen av ei markløftøkt på en god dag, men ikke alltid. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Det spørs på hvor intensivt du kjører. Jeg svetter gjerne godt på ryggen av ei markløftøkt på en god dag, men ikke alltid. 7510007[/snapback] Vel jeg kjører intenst nok, vet jeg er en person som ikke svetter mye, men burde jo svette litt mer. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Enkelte dager på sommeren kan jeg sitte stille foran ei vifte i en sval kjeller og kjenne at svetten bokstavelig talt renner av meg. På styrketrening er det sjelden stort mer enn kanskje en liten flekk under armene. Men joda, jeg ser nok av svette kropper på trening også. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Svetter som en gris jeg =( Det er veldig individuelt hvor mye man svetter og dessverre for min egen del så svetter jeg enormt mye under tunge aktiviteter. Kroppen min er nok klimatisert for de arktiske strøk selv om jeg ikke kan skryte over å være der så veldig ofte.. Ikke noe å tenke over DNA. Med mindre du blir så varm at du holder på å besvime uten at du svetter, så er det ikke noe i veien med deg Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Svetter bare i mindre mengder under armene (som jeg egentlig gjør ellers), dvs at jeg ikke svetter så mye jeg heller.. Tar man for lite da, eller? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Svetter bare i mindre mengder under armene (som jeg egentlig gjør ellers), dvs at jeg ikke svetter så mye jeg heller.. Tar man for lite da, eller? 7514653[/snapback] Meh, du har jo gode pauser og korte arbeidsøkter. Samtidig er det ikke mange øvelser hvor du aktiviserer like mange musklgrupper som når du feller, kvister og bærer et tre, for eksempel, så det er jo ikke så rart at du ikke blir så varm at du begynner å svette. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Svetter bare i mindre mengder under armene (som jeg egentlig gjør ellers), dvs at jeg ikke svetter så mye jeg heller.. Tar man for lite da, eller? 7514653[/snapback] Meh, du har jo gode pauser og korte arbeidsøkter. Samtidig er det ikke mange øvelser hvor du aktiviserer like mange musklgrupper som når du feller, kvister og bærer et tre, for eksempel, så det er jo ikke så rart at du ikke blir så varm at du begynner å svette. 7514700[/snapback] Ok ok Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Burde jeg ta olje hver dag hvis jeg får i meg ca. 2700 kcal fra vanelig kost? Vekt: 75-76kg Høyde: 184cm. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Hvor mye du får i deg av energi har lite å si for hvor mye fett du får i deg. Du spiser en del fiskepålegg og slikt, så en del får du i deg. Jeg vet ikke hvordan det er med omega 3 i forhold til 6 i det du spiser og slikt, så noen andre kan kanskje gi et mer konkret svar. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Prøvde 1dl olje bare for å se hvordan det var til kveldsmaten sammen med 3 egg og 120g tunfisk, IKKE SMART. Dritkvalm og holdt på å spy =/ Glemte helt at 1dl inneholder 900kcal :!: Endret 16. desember 2006 av DNA Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Hahahaha, 1 dL. Det er jo lov å bruke hodet også. Hva skal du med all oljen? Sunne fettsyrer får du mer enn nok av ved å ta en teskje tran + spise litt makrell. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Haha der spydde jeg vist opp hele middagen, 4 store spy =/ Tapte vist mere enn jeg gainet. Olje aldri igjen Skulle bare prøve om det var bra. No gain, just pain. Endret 16. desember 2006 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2006 Jaja, jeg fikk hvertfall trent magemusklene ved å le av deg :!: 1 dL er jo gruelig mye. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2006 Nå må jeg begynne å trene, men jeg aner ikek hvor mye, hvor elelr hvor ofte. Har en kamerat som vil at jeg skal begynne å trene på studio med han, men jeg synes det blir drøyt å betale 300kr i måneden nå jeg både har benk hjemme og ett bra treningsrom på skolen som vi får lov til å bruke. Jeg ser jo fordelene ved å trene på studio med venner, men vil jo gjerne benytte meg av det som er gratis :/ Hvordan bør man begynne å trene styrke? hvor mange prosent av max på hvor man set og reps... Er så mye å tenke på. Hadde satt pris på litt hjelp om hvordan man kan komme i gang, f.eks, hvordan startet dere trene? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg ville begynt relativt lett på frivektene og basert meg på flere basisøvelser for å få inn teknikken. Ta tipset mitt og ligg unna de maskinene, de er alt for statiske og man trener ikke opp noe støttemuskulatur, man blir verken større eller sterkere av å ta de. (Ja, jeg har erfart det) Har selv trent bygging i noen år nå, så det er like greit å bare begynne på frivektene med basisøvelsene; Knebøy, markløft, militærpress og benkpress, eventuelt hantelpress (benkpress med manualer). Ville kjørt 12-15 reps, så mange sett som du føler det, i hvert fall i den første perioden. Ikke vær redd for og kjøre deg hardt, kroppen venner seg til det. For å ha fremgang er det jo viktig at du spiser proteiner også, samt at rett etter trening bør du spise raske karbohydrater (når man trener med vekter forbrenner man mesteparten sukker, i motsetning til kardiovaskulær trening) som banan og rosiner. Gjerne 60-80 gram karbohydrater da, og i hvert fall 30 gram proteiner innen en halvtime etter trening. Selv startet jeg med de vanlige maskinene, uten å øke noe merkverdig over måneder. La ikke på meg noe særlig. Ta tipset mitt, begynn med frivektene. I begynnelsen vil det være hardt, men det er verdt det. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2006 Chris88 kommer med veldig gode tips. Når du først skal lære seg basisøvelsene, få inn teknikken 100% før du begynner med tunge vekter. Få noen som kan de ordentlig til å se at du gjør det riktig. Det er spesielt lett å løfte feil i markløft og knebøy, noe som kan føre til en veldig vond korsrygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå