Patrick123 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Fordi det er det jeg pleier å si er akseptable løft, hva som er akseptabelt fra dag til dag er ganske urelevant. Men dersom du bare mente hva som er akseptabelt uavhengig av tidligere form, hvorfor svarte du på hva som skulle være akseptabelt i hennes situasjon? Lenke til kommentar
Submission Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Må kjøpe noe nytt kosttilskudd, ser dette bra ut? http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80-4-kg-bonus-products-91 Bonusprodukt er creatin monohydrate 500 g Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Nå må du ta selve debatten, istedenfor å flisespikke deg framover. Hvis du "pleier å si" til jenter at 1 x kv i benk er akseptabelt, så er du i mine øyne helt på viddene. Vell, mange himer med øynene da jeg sier at menn burde løfte 200kg i mark også. Det har som sagt litt med hva man mener er akseptabelt, skal man bryte ned akseptabelt, er akseptabelt noe man skal ha klart eller noe man skal klare? Eller skal det være akkurat det du løfter? Men dersom de tallene du nevnte ikke er ment å tas som en anbefaling til hun, hvorfor skrev du noe da? Alle kunne jo se at det ikke var en som hadde trent i flerfoldelige år some spurte, derfor burde svarene være rettet mot noen som man kan anta at har en helt gjennomsnitlig kroppsbygging. Vel, det at man ikke ppd ligger på det jeg anser som akseptable løft er ikke noe å ta hensyn til hvorvidt det er lenge siden du startet å trene, siden man da har noe å jobbe opp i mot. Men dersom du bare mente hva som er akseptabelt uavhengig av tidligere form, hvorfor svarte du på hva som skulle være akseptabelt i hennes situasjon? Det er en mal mange bruker i forhold til akseptable løft, for vi som trener seriøst med powerlifting og stronglifts er det gjerne første milepælen for nybegynnere, dog har jeg selv en skade som hindrer meg i å komme dit. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 De av dere tullinger som flisepikker (pun very much intended) på Akse... Løfter dere mer en 60KG????? Jeg mener... Teknikken er mer enn god nok... 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg har nå filmet benken min igjen, og må egentlig bare si at det ser rimelig likt ut uansett hvor mye jeg spenner opp rygg, bein og skuldre. På det ene settet spant jeg opp så mye at det gjorde vondt i rygg og skuldre etterpå, og da mener jeg at det har gått for langt. Kan kroppsformen min gjøre at teknikken ser verre ut enn den er? Jeg hadde virkelig ikke klart å løfte som jeg gjør om jeg lå der som en pølse. Første er med det vanlige oppspennet mitt. Andre videoen drar jeg virkelig til og spenner opp det jeg makter. Jeg er enig i at det ikke ser ut som jeg har særlig oppspenn, men det er der. http://youtu.be/IyP0qFEsnP8 http://youtu.be/tooXg-0R3kE Teknikken ser bedre ut her, viss du ser vinkelen på beina i den første filmen så er den tilsynelatende død, du trekker beina lengre inn og får derfor en mer belastning på riktig sted i ryggen. Du ser også at albuene får mye mindre sjelving og løftet blir mer stabilt gjennomført, du hever lårene og får riktig 'touch' med ræva. Så her ser det bra ut :-) Det heter seg vel at viss du klarer å få tåen til å stå paralelt over kneet har du ett bra utgangspunkt, men har bare hørt det engang. Endret 6. november 2013 av Priim 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 De av dere tullinger som flisepikker (pun very much intended) på Akse... Løfter dere mer en 60KG????? Jeg mener... Teknikken er mer enn god nok... Nei Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Dunning-kruger up in this bitch! 4 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Vell, mange himer med øynene da jeg sier at menn burde løfte 200kg i mark også. Det har som sagt litt med hva man mener er akseptabelt, skal man bryte ned akseptabelt, er akseptabelt noe man skal ha klart eller noe man skal klare? Eller skal det være akkurat det du løfter? Fordi det er det jeg pleier å si er akseptable løft, hva som er akseptabelt fra dag til dag er ganske urelevant. Dette blir for dans rundt grøten for min del. Du unngår hovedargumentet i diskusjonen, noe som var hva som er akseptabelt for en jente på 59 kg. Du mener dine synspunkt er riktige, jeg omvendt. Da er det ikke noe særlig mer å diskutere. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Dette blir for dans rundt grøten for min del. Du unngår hovedargumentet i diskusjonen, noe som var hva som er akseptabelt for en jente på 59 kg. Du mener dine synspunkt er riktige, jeg omvendt. Da er det ikke noe særlig mer å diskutere. Sånn er det bare, ting er relativt Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det må vel gå an å komme med konstruktiv kritikk også i denne tråden uten å bli halshugd. I treningssammenheng er jo de fleste her inne erfarne nybegynnere enda. Litt mye bedreviterisme her inne til tider 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Tar såpass lang tid at da er jo fyren klar for neste sett når jeg har tatt på vektene jeg skal ha og skal til å løfte. Like greit å vente til han er ferdig, så lenge det ikke er flere som venter. Trener heldigvis på kvelden jeg, så alltid noe ledig! Det lar seg gjøre hvis dere samarbeider om å laste av og på skivene. Ta en side hver av stanga, så går det fort å skifte mange skiver. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg har nå filmet benken min igjen ... Ikke helt ideell vinkel å se det fra, men jeg syns det ser ut til at du kunne hatt godt av å trekke albuene lengre inn mot kroppen og da la stanga treffe lengre ned på brystet. Også løfte med markert stopp istedet for touch'n go såklart Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hvor mye svai er for mye svai i benk? Vil teknikken i benk avhenge utifra målene en ønsker å oppnå? Har antropometriske forutsetninger noe å si for hvilken teknikk som er optimal for seg? Er teknikktipsene i denne tråden ment skadeforebyggende eller for å løfte mer? Trenger disse to å snitte hverandre? Gjør de det i dette tilfellet?Åpne spørsmål. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 http://fitnessbloggen.no/bakkelund-verdensrekord-83kilo/ Tenker at det kanskje interesserer noen Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ok, jeg er denne tøtta på 60 kg. Jeg er nysgjerrig på hva som er greie løft for meg, hvis jeg trener i si 2 år til uten mål om å bli profesjonell eller legge hele livet mitt etter treninga. Sånn amatørmessig greie tall. Men jeg skjønner at det er tilnærmet umulig å si noe om, ser bare at dere gutta opererer med disse tallene, f.eks. kv. i benk er drøyt hvis det er snakk om arbeidssett for min del og ikke maksløft 80 bøy, 50 benk og 100 mark burde være greie tall etter et par års trening. Basert på veldige vitenskapelige synsing og sammenligning med hva de jentene jeg kjenner løfter. De av dere tullinger som flisepikker (pun very much intended) på Akse... Løfter dere mer en 60KG????? Jeg mener... Teknikken er mer enn god nok... Jeg løfter mer enn akse og veier 15kg mindre så jeg har lov å flisepikke. Hvor mye svai er for mye svai i benk? Vil teknikken i benk avhenge utifra målene en ønsker å oppnå? Har antropometriske forutsetninger noe å si for hvilken teknikk som er optimal for seg? Er teknikktipsene i denne tråden ment skadeforebyggende eller for å løfte mer? Trenger disse to å snitte hverandre? Gjør de det i dette tilfellet?Åpne spørsmål. Fikk ikke med meg teknikkranten over her før jeg postet. For min del var tipset ment både skadeforebyggende og for å løfte mer. 1 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Artig når noen du ikke har sett på lenge kommenterer at du MÅ ha trent mye siden sist har gått ~4 prosent ned i fett og ellers trent endel hjemme Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg løfter mer enn akse og veier 15kg mindre så jeg har lov å flisepikke. Jeg prøver (på en litt for dårlig måte) å få frem at det er få her inne, om ikke ingen som har peiling på fysiologien rundt et benkpressløft eller andre løft for den saks skyld. Dermed blir flikking på teknikk helt feil. Åpenbare feil kan mange se, men 100%sløft skal vi bare glemme å kunne instruere i. Jeg kjenner flere som løfter med bro, kun skuldre og bein i kontakt og de løfter da vitterlig langt mer enn 200kg. Men hei, jeg benker ikke selv! Hva faen vet vel jeg? 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Hvor mye svai er for mye svai i benk? Vil teknikken i benk avhenge utifra målene en ønsker å oppnå? Har antropometriske forutsetninger noe å si for hvilken teknikk som er optimal for seg? Er teknikktipsene i denne tråden ment skadeforebyggende eller for å løfte mer? Trenger disse to å snitte hverandre? Gjør de det i dette tilfellet? Åpne spørsmål. Bedre oppspenning fra min side er ihvertfall et nødvendig tips både for å løfte mer, og for å løfte sikrere. Med risting i albuene er det ganske åpenbart at det er et svakt punkt med lite stabilitet - og da er det naturlig nok det første som ryker (ikke nødvendigvis skade) når en går opp til enda tyngre vekter igjen. Å få "haters gonna hate" på teknikktips for å få bedre utførelse av en øvelse, for å kunne øke til tyngre vekter og løfte skadefritt... Uff. Å bare klappe i hendene å rose folk fordi alt annet er "hat" er å gi en bjørnetjeneste. Denne her er fin! Legg merke til alle gangene der han sier "tight", "tight back" og snakker om albuer. (se hele serien) Endret 7. november 2013 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Corey Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Bedre oppspenning fra min side er ihvertfall et nødvendig tips både for å løfte mer, og for å løfte sikrere. Med risting i albuene er det ganske åpenbart at det er et svakt punkt med lite stabilitet - og da er det naturlig nok det første som ryker (ikke nødvendigvis skade) når en går opp til enda tyngre vekter igjen. Å få "haters gonna hate" på teknikktips for å få bedre utførelse av en øvelse, for å kunne øke til tyngre vekter og løfte skadefritt... Uff. Å bare klappe i hendene å rose folk fordi alt annet er "hat" er å gi en bjørnetjeneste. Trasig at du totalt overser alt annet jeg skrev, som feks. at Akse har hatt stabil økning i benk-øvelsen lenge, men at du la vekt på "haters gonna hate" for egen vinning. Jeg kan være enig med deg om at hvis/når albue skjelver/rister under benkpress så kan dette tyde på et svakt punkt. Men da finnes det 1000 BEDRE måter å presentere et tips på, enn å starte innlegget med: "For teknikken vet jeg at sitter" I lol'd. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Nå er vel risting i albuer et større problem jo lengre armer du har. Kanskje vanskelig å unngå med nesten 2 meter vingespenn? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå