Herr Brun Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Brukte myfitnesspal forrige gang og har anbefalt den også her. Jeg lå da på rundt 2500 kcal om dagen etter anbefaling fra selve appen, men det gikk jo helt på trynet. Hva vil du si er et fornuftig perspektiv på tid med tanke på å miste rundt 10 kg? Dersom 2500 er for lite, prøv 2750. Logg både vekt og matinntak. Om du over et par uker går ned for fort, spis mer. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Link til dem du kjøpte? Nei, beklager. Det var en engangsauksjon. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg sliter med å øke vekt i benkpress, jeg er stående fast ved 80kg. Har noen tips? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg sliter med å øke vekt i benkpress, jeg er stående fast ved 80kg. Har noen tips? Hvor lenge har du stått fast der, og 80 for hvor mange reps? Standardsvaret er jo lav- og høyrep sett samt mye/mer mat, og tålmodighet. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 I noen uker nå, jeg tar 80kg 6x2 før jeg går ned til 5x2. Hensikt er å klare 80kg i 4x6, siden jeg følger X-size program. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 I noen uker nå, jeg tar 80kg 6x2 før jeg går ned til 5x2. Hensikt er å klare 80kg i 4x6, siden jeg følger X-size program. Bryt deg løs litt fra programmet og kjør sett på 90 og 95kg. Da vil styrken øke fort. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Bryt deg løs litt fra programmet og kjør sett på 90 og 95kg. Da vil styrken øke fort. Takk for tipset, det skal jeg prøve. Men hvor ofte i set og rep? Tipper at jeg klarer kanskje 2, kanskje 3? Så jeg skal bare ta det så langt som jeg klarer? Endret 4. november 2013 av Fox Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Så var det den tiden av året. Den tiden hvor trening, kosthold og helse går i dass. Jeg har spist 4 kanelboller og én hel julekake i skiver med brunost i dag i tillegg til mitt vanlige kosthold. Jeg skal opp om 4 timer. Trene kan jeg glemme. Semesteroppgave. 1 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hehe. Ble advart om at jeg er overvektig av en BMI-test. Artig Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hehe. Ble advart om at jeg er overvektig av en BMI-test. Artig Eg er ikkje fornøgd før eg har en bmi på 35! Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Fox, den 04 Nov 2013 - 23:47, sa:Fox, den 04 Nov 2013 - 23:47, sa: Takk for tipset, det skal jeg prøve. Men hvor ofte i set og rep? Tipper at jeg klarer kanskje 2, kanskje 3? Så jeg skal bare ta det så langt som jeg klarer? Jeg har opplevd at hvis jeg øker 10 kg over det vanlige og tar 3-4 reps, da blir det enklere når jeg tar samme vekt neste gang jeg er på benkpressen og klarer da 5-6. Kroppen merker at tyngden øker så den prøver å bygge seg opp så den klarer å løfte samme vekt neste gang med mer reps, derfor kan det oppleves som lettere etter hva jeg har forstått. Endret 5. november 2013 av Dolph Lundgren 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 http://70sbig.com/blog/2012/05/prilepins-chart/ Les artikkelen. Veldig greit å basere programmeringa si litt på det. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ny singel, arbeidsledig, elendig motivasjon og dårlig selvfølelse har ødelagt flere uker med trening nå, drit. Begynte den nye uka med nofap( ), og en fantastisk treningsøkt! Håper det bare går en vei fra nå. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Yo! Fruen hadde et knebøyspørsmål jeg ikke kunne svare på. Når man har svai i ryggen, les hun. Får man da automatisk en mer fremoverlent holdning under knebøy? Hun føler at hun ikke klarer å rette ryggen mer opp, når jeg ser på teknikk ser den litt fremoverlent ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Yo! Fruen hadde et knebøyspørsmål jeg ikke kunne svare på. Når man har svai i ryggen, les hun. Får man da automatisk en mer fremoverlent holdning under knebøy? Hun føler at hun ikke klarer å rette ryggen mer opp, når jeg ser på teknikk ser den litt fremoverlent ut. Overdreven svai kan gjøre at du faller frempå ja, har en venninne som hadde dette problemet lenge. Hun som mange andre jenter hadde naturlig mye svai i ryggen og selv om mobiliteten og teknikken ellers var god ramlet hun ofte frempå i bunnen. Hun meldte seg inn i en styrkeløfterklubb og fikk fikset problemet på omentrent 5 minutter med teknikkhjelp. Kort oppsummert så fikk hun bare beskjed om å tenke at hun skulle krumme ryggen før hun startet løftet, og vips så bøyde hun perfekt. Kan selvsagt være mye annet som er problemet til kona di, vanskelig å si uten å ha sett henne bøye. Om hun er fersk i faget så er det jo veldig typisk nybegynner å havne frempå. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Takk for tipset, det skal jeg prøve. Men hvor ofte i set og rep? Tipper at jeg klarer kanskje 2, kanskje 3? Så jeg skal bare ta det så langt som jeg klarer? 1-5 rep sett. 2-4 sett gjerne. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ikke at for mye krum er noe særlig heller, da. Nøytral er best. Det handler egentlig om evnen til å kunne kjenne når ryggen er i riktig posisjon. Det må man lære seg før eller senere. Terpe terpe terpe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ikke at for mye krum er noe særlig heller, da. Nøytral er best. Det handler egentlig om evnen til å kunne kjenne når ryggen er i riktig posisjon. Det må man lære seg før eller senere. Terpe terpe terpe. Jepp, selvsagt. Mener ikke at hun faktisk skal krumme ryggen, men tanken var at når hun fikk beskjed om å tenke at hun skulle krumme ryggen når hun sto oppreist med stanga på ryggen så ble den rett og fin og hun bøyde plutselig veldig mye bedre. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Jepp, selvsagt. Mener ikke at hun faktisk skal krumme ryggen, men tanken var at når hun fikk beskjed om å tenke at hun skulle krumme ryggen når hun sto oppreist med stanga på ryggen så ble den rett og fin og hun bøyde plutselig veldig mye bedre. Ja, skjønte det. Det er slike historier som det som viser hvor viktig det er å tilpasse nøkkelordene man bruker til individet man lærer bort til. Det er mildt sagt uheldig at "svai"-nøkkelordet som opprinnelig er ment til stokk stive styrkeløftere har blitt noe personlige trenere sier til superbevegelige små jenter som ønsker å lære seg baseløft. Endring: derp. Endret 5. november 2013 av wingeer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå